Tłoki silnika spalinowego to element, który łączy się z korbowodem pojazdu. Ich rola w samochodzie sprowadza się do odbierania energii mechanicznej powstałej na skutek spalania mieszanki paliwowo-powietrznej i jej zmiana w siłę, która powoduje obracanie się silnika spalinowego. Tłok silnika to de facto jego serce, które razem z głowicą zamyka komorę spalania.
Podczas procesu spalania tłok zmienia mieszankę paliwowo-powietrzną na siłę, dzięki której możliwy jest obrót silnika. Na skutek bardzo wysokich temperatur tłok silnika bardzo szybko się nagrzewa. Kumulujące się ciepło oddaje jednak na ścianki cylindra, gdzie odbiera je płyn chłodzący. Temperatury są tak wysokie, że gdyby ciepło nie zostało przekazane, to tłok silnika po prostu by się po pewnym czasie stopił.
Tłok silnika samochodowego składa się m.in. ze sworznia tłokowego i pierścieni tłokowych. Rola sworznia sprowadza się do przymocowania tłoka do korbowodu. Z kolei od pierścieni zależy poruszanie się tłoka we wnętrzu cylindra.
Nasza oferta oscyluje w multum numerów referencyjnych tłoków silnika, dedykowanych większości samochodów dostępnych na rynku. Posiadamy tylko fabrycznie nowe, markowe zamienniki, co daje gwarancję najwyższej jakości produktu i niezawodnego działania. Zachęcamy do zapoznania się z naszym asortymentem tłoków silnika.