Dodatkowy rabat -10% na hamulce! KOD TARCZEKLOCKI
Do końca promocji pozostało:
3 3 3 3
6 6 6 6
2 2 2 2
7 7 7 7
5 1 5 5
1 1 1

Regulacje zaworów

2907
Producenci
Rodzaj Cześci
Strona:

 z 146

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 07553

10,50 zł
Cena za sztukę: 10,50 zł

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 07553

  • Grubość [mm]: 3,7
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,022
Pokaż informację o produkcie
10,50 zł
Cena za sztukę: 10,50 zł
Szczegóły produktu
  • Grubość [mm]: 3,7
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,022

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 07555

12,60 zł
Cena za sztukę: 12,60 zł

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 07555

  • Grubość [mm]: 3,8
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,022
Pokaż informację o produkcie
12,60 zł
Cena za sztukę: 12,60 zł
Szczegóły produktu
  • Grubość [mm]: 3,8
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,022
-8%

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 08288

12,60 zł 13,65 zł
Cena za sztukę: 12,60 zł

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 08288

  • Grubość [mm]: 3,85
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,025
Pokaż informację o produkcie
12,60 zł 13,65 zł
Cena za sztukę: 12,60 zł
Szczegóły produktu
  • Grubość [mm]: 3,85
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,025

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 08291

11,55 zł
Cena za sztukę: 11,55 zł

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 08291

  • Grubość [mm]: 4,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,025
Pokaż informację o produkcie
11,55 zł
Cena za sztukę: 11,55 zł
Szczegóły produktu
  • Grubość [mm]: 4,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,025

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 07554

12,60 zł
Cena za sztukę: 12,60 zł

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 07554

  • Grubość [mm]: 3,75
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,022
Pokaż informację o produkcie
12,60 zł
Cena za sztukę: 12,60 zł
Szczegóły produktu
  • Grubość [mm]: 3,75
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,022

Magnes centralny przestawiania faz wałka rozrządu FEBI BILSTEIN 40198

  • Szerokość [mm]: 14,2
  • Grubość [mm]: 28,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 52,0
Pokaż informację o produkcie
117,37 zł
Cena za sztukę: 117,37 zł
Szczegóły produktu
  • Szerokość [mm]: 14,2
  • Grubość [mm]: 28,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 52,0

Zawór FEBI BILSTEIN 107422

209,52 zł
Cena za sztukę: 209,52 zł

Zawór FEBI BILSTEIN 107422

  • Ilość połączeń: 2
  • Ciężar [kg]: 0,112
  • Dla numeru OE: 24355-23800
Pokaż informację o produkcie
209,52 zł
Cena za sztukę: 209,52 zł
Szczegóły produktu
  • Ilość połączeń: 2
  • Ciężar [kg]: 0,112
  • Dla numeru OE: 24355-23800

Popychacz zaworu FEBI BILSTEIN 06053

49,47 zł
Cena za sztukę: 49,47 zł

Popychacz zaworu FEBI BILSTEIN 06053

  • Grubość [mm]: 26,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 33,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 35,0
Pokaż informację o produkcie
49,47 zł
Cena za sztukę: 49,47 zł
Szczegóły produktu
  • Grubość [mm]: 26,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 33,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 35,0

Popychacz zaworu FEBI BILSTEIN 37992

25,22 zł
Cena za sztukę: 25,22 zł

Popychacz zaworu FEBI BILSTEIN 37992

  • Grubość [mm]: 36,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 12,0
  • Tryb pracy: Hydrauliczny
Pokaż informację o produkcie
25,22 zł
Cena za sztukę: 25,22 zł
Szczegóły produktu
  • Grubość [mm]: 36,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 12,0
  • Tryb pracy: Hydrauliczny

Przeciwnakrętka, luz zaworowy FEBI BILSTEIN 07718

  • Grubość [mm]: 6,0
  • Gwint wewnętrzny [mm]: M12 x 1
  • Jakosć/Klasa: 17H
Pokaż informację o produkcie
5,25 zł
Cena za sztukę: 5,25 zł
Szczegóły produktu
  • Grubość [mm]: 6,0
  • Gwint wewnętrzny [mm]: M12 x 1
  • Jakosć/Klasa: 17H

Popychacz zaworu FEBI BILSTEIN 01362

147,44 zł
Cena za sztukę: 147,44 zł

Popychacz zaworu FEBI BILSTEIN 01362

  • Długość [mm]: 76,5
  • Grubość [mm]: 8,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 32,0
Pokaż informację o produkcie
147,44 zł
Cena za sztukę: 147,44 zł
Szczegóły produktu
  • Długość [mm]: 76,5
  • Grubość [mm]: 8,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 32,0

Przestawiacz wałka rozrządu FEBI BILSTEIN 175357

822,56 zł
Cena za sztukę: 822,56 zł

Przestawiacz wałka rozrządu FEBI BILSTEIN 175357

  • Ilość zębów: 40
  • Ciężar [kg]: 0,867
Pokaż informację o produkcie
822,56 zł
Cena za sztukę: 822,56 zł
Szczegóły produktu
  • Ilość zębów: 40
  • Ciężar [kg]: 0,867

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 08289

13,65 zł
Cena za sztukę: 13,65 zł

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 08289

  • Grubość [mm]: 3,9
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,025
Pokaż informację o produkcie
13,65 zł
Cena za sztukę: 13,65 zł
Szczegóły produktu
  • Grubość [mm]: 3,9
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,025

Popychacz zaworu FEBI BILSTEIN 19368

38,80 zł
Cena za sztukę: 38,80 zł

Popychacz zaworu FEBI BILSTEIN 19368

  • Tryb pracy: Hydrauliczny
  • Lokalizacja w aucie: Strona doprowadzająca
  • Lokalizacja w aucie: Strona wylotowa
Pokaż informację o produkcie
38,80 zł
Cena za sztukę: 38,80 zł
Szczegóły produktu
  • Tryb pracy: Hydrauliczny
  • Lokalizacja w aucie: Strona doprowadzająca
  • Lokalizacja w aucie: Strona wylotowa

Dźwigienka zaworowa FEBI BILSTEIN 05828

62,08 zł
Cena za sztukę: 62,08 zł
62,08 zł
Cena za sztukę: 62,08 zł
Szczegóły produktu
  • Ciężar [kg]: 0,074

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 08295

10,50 zł
Cena za sztukę: 10,50 zł

Tarcza regulująca luz zaworowy FEBI BILSTEIN 08295

  • Grubość [mm]: 4,2
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,025
Pokaż informację o produkcie
10,50 zł
Cena za sztukę: 10,50 zł
Szczegóły produktu
  • Grubość [mm]: 4,2
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
  • Ciężar [kg]: 0,025

Zawór sterujący, ustawienie wałka rozrządu FEBI BILSTEIN 175441

  • Parzyste numery artykułów: 177957
  • Lokalizacja w aucie: Strona doprowadzająca
  • Ciężar [kg]: 0,103
Pokaż informację o produkcie
338,53 zł
Cena za sztukę: 338,53 zł
Szczegóły produktu
  • Parzyste numery artykułów: 177957
  • Lokalizacja w aucie: Strona doprowadzająca
  • Ciężar [kg]: 0,103

Klin zabezpieczający zawór FEBI BILSTEIN 01017

6,30 zł
Cena za sztukę: 6,30 zł

Klin zabezpieczający zawór FEBI BILSTEIN 01017

  • Średnica trzonka zaworu [mm]: 6
  • Ilość wycięć/otworów: 3
  • Ciężar [kg]: 0,002
Pokaż informację o produkcie
6,30 zł
Cena za sztukę: 6,30 zł
Szczegóły produktu
  • Średnica trzonka zaworu [mm]: 6
  • Ilość wycięć/otworów: 3
  • Ciężar [kg]: 0,002

Dźwigienka zaworowa FEBI BILSTEIN 07586

29,10 zł
Cena za sztukę: 29,10 zł
29,10 zł
Cena za sztukę: 29,10 zł
Szczegóły produktu
  • Ciężar [kg]: 0,015

Zawór sterujący, ustawienie wałka rozrządu FEBI BILSTEIN 48418

  • Ilość połączeń: 2
  • Ciężar [kg]: 0,19
  • Dla numeru OE: 55190509
Pokaż informację o produkcie
282,27 zł
Cena za sztukę: 282,27 zł
Szczegóły produktu
  • Ilość połączeń: 2
  • Ciężar [kg]: 0,19
  • Dla numeru OE: 55190509

Śruby i tarcze regulujące luzy zaworowe

Odpowiednie luzy zaworowe są podstawą prawidłowego funkcjonowania każdej jednostki napędowej. Taka przestrzeń nie może być ani za duża, ani za mała, ponieważ w obu przypadkach może mieć to niekorzystny wpływ na działanie silnika samochodowego. W najnowszych modelach aut regulacja zaworów zazwyczaj nie jest konieczna, jednak nadal użytkowane są konstrukcje, które wymagają systematycznego sprawdzenia luzów. Najczęściej są to kilkunastoletnie samochody.

Luz zaworowy w samochodzie

Regulacja luzów zaworowych niezbędna jest do prawidłowej pracy silnika, ponieważ materiały, z jakich wykonane są poszczególne elementy jednostki napędowej charakteryzują się rozszerzalnością cieplną, a także systematycznie się zużywają. Ważne jest, aby luz zaworowy miał odpowiednią wartość.

W przypadku, gdy luzy zaworowe są za małe lub zbyt duże, wówczas odbije się to niekorzystnie na żywotności silnika oraz jego prawidłowej pracy. Zbyt duży luz zaworowy może spowodować metaliczny hałas, a także prowadzi do tego, że zawory, krzywki wałka rozrządu oraz dźwigienka zaworowa szybciej się zużywają. Jeżeli natomiast luz jest zbyt mały lub w ogóle go nie ma, może dochodzić do niepełnego zamykania zaworu i spadku ciśnienia w komorze spalania. W przypadku, gdy zawory nie stykają się z gniazdami zaworowymi, nie mają możliwości schłodzenia się, wzrasta ich temperatura, co w efekcie może prowadzić do uszkodzenia (wypalenia grzybka zaworu).

Regulacja zaworów

Obecnie produkowane samochody nie wymagają najczęściej regulacji luzów zaworowych. Jednak wciąż zdarzają się konstrukcje, w których ustawienie luzu zaworowego jest nadal niezbędne. W przypadku pojazdów kilku- czy kilkunastoletnich taka regulacja dotyczy praktycznie wszystkich silników.

W większości produkowanych obecnie samochodów luzy zaworowe są regulowane przez hydrauliczny popychacz zaworu. Wyjątek stanowi tu jedynie Honda i Toyota, które nie są przekonane do tego typu rozwiązań i nadal zalecają regularną regulację zaworów w sposób manualny.

Zazwyczaj regulacji luzów zaworowych wymagają silniki wyposażone w dwa zawory na cylinder, czyli np. jednostki z oznaczeniem 8V. Wyjątek stanowią silniki Volkswagena i Opla. Jeśli na cylinder przypada więcej zaworów, wówczas najprawdopodobniej działają w nich hydrauliczne popychacze. Nie jest to jednak reguła, ponieważ niektóre silniki VW i Opla często były wyposażone w 4 zawory przypadające na każdy cylinder, a mimo to wymagały ręcznej regulacji luzów.

Jak przebiega regulacja zaworów?

Otwieramy maskę i, w razie potrzeby, zdejmujemy plastikową obudowę silnika. Wyciągamy kable i cewki zapłonowe. Zdejmujemy pierścień zaciskowy, który przytrzymuje rurę dolotową. Demontujemy pokrywę zaworów oraz obudowę łańcucha lub paska rozrządu. Niestety w niektórych modelach musimy zdemontować jedno koło i wykorzystać umieszczony w nadkolu otwór by uzyskać dostęp do zaworów.

Następnie śruba regulująca luz zaworowy na popychaczu musi zostać poluzowana i w szczelinę między dźwignią/krzywką wałka rozrządu a trzonkiem zaworu wkładamy szczelinomierz ustawiony zgodnie z zaleceniem producenta silnika. Jeśli się nie mieści, lub ma za dużo miejsca, luz zaworowy należy wyregulować. Dokręcamy śrubę regulacyjną tak, aby szczelinomierz mieścił się, ale z trudem. A co w przypadku, gdy to nie śruba, a tarcza regulująca luz zaworowy znajduje się w silniku?

W przypadku płytek, musimy wyjąć te o nieodpowiedniej grubości i wstawić właściwe. W tym celu podważamy szklankę wsadzając śrubokręt między nią, a wałek. Płytki mogą być sklejone olejem, więc należy podważyć je drugim śrubokrętem. Następnie mocujemy płytki odpowiedniej grubości. Przyda się odrobina oleju. Po zakończeniu operacji należy zamontować wszystkie odłączone wcześniej elementy.

Popularni producenci popychaczy zaworowych

Częstotliwość, z jaką powinna być wykonywana regulacja zaworów, jest zróżnicowana. W jednych modelach samochodów będzie to czynność konieczna do wykonania przy każdym przeglądzie, a w innych jedynie przy wymianie paska rozrządu. Długość interwałów może wynosić od 10 tys.km do nawet 100 tys. km. W przypadku silników zasilanych LPG regulację luzów zaworowych trzeba przeprowadzać nawet dwa razy częściej.

Powiązane kategorie produktowe

Do kupienia w UCANDO po preferencyjnych cenach cały osprzęt silnika spalinowego do praktycznie każdego modelu auta, w tym również śruba osi dźwigienki zaworowej niezbędna do precyzyjnej regulacji zaworów w samochodzie. Nasz sklep gwarantuje fachową pomoc techniczną oraz szybką realizację zamówienia.

Regulacje zaworów wg producenta

Dobierz Regulacje zaworów do swojego auta

10% zniżki na tarcze i klocki hamulcowe kod TARCZEKLOCKI
10% zniżki na tarcze i klocki hamulcowe kod TARCZEKLOCKI