Otrzymaj 20% zniżki na filtr oleju Pokaż teraz

Głowice silnika 14591

Producenci
Komplet uszczelek dekla zawor. ELRING 329.910

Komplet uszczelek dekla zawor. ELRING 329.910

61,07 zł
Cena za sztukę: 61,07 zł
61,07 zł
Cena za sztukę: 61,07 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
138,99 zł
Cena za sztukę: 138,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-10010-10

Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-10010-10

228,73 zł
Cena za sztukę: 228,73 zł

Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-10010-10

  • otwór o śr [mm]:  84,5 mm
  • Rodzaj uszczelnienia:  uszczelka z warstwą metalową
  • Tylko w połączeniu z:  14-10372-01
228,73 zł
Cena za sztukę: 228,73 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-38190-10

Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-38190-10

139,86 zł
Cena za sztukę: 139,86 zł

Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-38190-10

  • otwór o śr [mm]:  82 mm
  • Rodzaj uszczelnienia:  uszczelka z warstwą metalową
  • Tylko w połączeniu z:  14-32299-01
139,86 zł
Cena za sztukę: 139,86 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
288,60 zł
Cena za sztukę: 288,60 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Tarcza regulująca, luz zaworowy FEBI 07551

Tarcza regulująca, luz zaworowy FEBI 07551

6,80 zł
Cena za sztukę: 6,80 zł

Tarcza regulująca, luz zaworowy FEBI 07551

  • Ciężar [kg]:  0,022 kg
  • średnica zewnętrzna [mm]:  31 mm
  • Wymagana ilość:  1
6,80 zł
Cena za sztukę: 6,80 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów ELRING 372.340

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów ELRING 372.340

23,88 zł
Cena za sztukę: 23,88 zł

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów ELRING 372.340

  • Typ modelu:  Cefiro
  • Strona zabudowy:  z lewej
23,88 zł
Cena za sztukę: 23,88 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
29,90 zł
Cena za sztukę: 29,90 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Uszczelka, głowica cylindrów AJUSA 10043800

Uszczelka, głowica cylindrów AJUSA 10043800

158,08 zł
Cena za sztukę: 158,08 zł

Uszczelka, głowica cylindrów AJUSA 10043800

  • Szerokość [mm]:  167 mm
  • Masa [g]:  91 g
  • Długość [mm]:  238 mm
158,08 zł
Cena za sztukę: 158,08 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
89,80 zł
Cena za sztukę: 89,80 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-33120-30

Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-33120-30

92,08 zł
Cena za sztukę: 92,08 zł

Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-33120-30

  • otwór o śr [mm]:  81 mm
  • Rodzaj uszczelnienia:  uszczelka z warstwą metalową
  • TECDOC-Nr silnika:  16184
92,08 zł
Cena za sztukę: 92,08 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Przewód elastyczy, odpowietrzenie pokrywy rozrządu TOPRAN 501 417

  • Materiał:  tworzywo sztuczne
  • Strona zabudowy:  z tyłu z lewej
60,30 zł
Cena za sztukę: 60,30 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Zestaw uszczelek, głowica cylindrów AJUSA 52008800

Zestaw uszczelek, głowica cylindrów AJUSA 52008800

114,66 zł
Cena za sztukę: 114,66 zł

Zestaw uszczelek, głowica cylindrów AJUSA 52008800

  • Masa [g]:  278,81 g
  • do roku prod.:  11/1985
  • artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:  z uszczelką głowicy cylindra, z uszczelnieniem trzonków zaworów
114,66 zł
Cena za sztukę: 114,66 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Zestaw uszczelek, głowica cylindrów REINZ 02-25745-16

Zestaw uszczelek, głowica cylindrów REINZ 02-25745-16

379,31 zł
Cena za sztukę: 379,31 zł

Zestaw uszczelek, głowica cylindrów REINZ 02-25745-16

  • Tylko w połączeniu z:  14-32048-01
  • artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:  z uszczelnieniem trzonków zaworów
379,31 zł
Cena za sztukę: 379,31 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy CORTECO 19035183B

  • Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
  • Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
  • Wysokość 1 [mm]:  8,5 mm
61,10 zł
Cena za sztukę: 61,10 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Uszczelka, głowica cylindrów AJUSA 10067700

Uszczelka, głowica cylindrów AJUSA 10067700

28,47 zł
Cena za sztukę: 28,47 zł

Uszczelka, głowica cylindrów AJUSA 10067700

  • Szerokość [mm]:  104 mm
  • Masa [g]:  46 g
  • Długość [mm]:  212 mm
28,47 zł
Cena za sztukę: 28,47 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-34250-00

Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-34250-00

309,22 zł
Cena za sztukę: 309,22 zł

Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-34250-00

  • otwór o śr [mm]:  81 mm
  • Rodzaj uszczelnienia:  uszczelka z warstwą metalową
  • Ilość otworów:  1
309,22 zł
Cena za sztukę: 309,22 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-26269-00

  • Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  11 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
38,11 zł
Cena za sztukę: 38,11 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-33715-10

Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-33715-10

60,31 zł
Cena za sztukę: 60,31 zł

Uszczelka, głowica cylindrów REINZ 61-33715-10

  • otwór o śr [mm]:  76 mm
  • Rodzaj uszczelnienia:  uszczelka metalowo-włóknowa
  • materiał bloku silnika:  Aluminium
60,31 zł
Cena za sztukę: 60,31 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Zestaw uszczelek, głowica cylindrów AJUSA 52170800

Zestaw uszczelek, głowica cylindrów AJUSA 52170800

567,69 zł
Cena za sztukę: 567,69 zł

Zestaw uszczelek, głowica cylindrów AJUSA 52170800

  • od roku prod.:  01/1996
  • Tylko w połączeniu z:  81027900
  • Masa [g]:  635,77 g
567,69 zł
Cena za sztukę: 567,69 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Uszczelka, głowica cylindrów GOETZE 30-028674-00

Uszczelka, głowica cylindrów GOETZE 30-028674-00

121,30 zł
Cena za sztukę: 121,30 zł

Uszczelka, głowica cylindrów GOETZE 30-028674-00

  • Rodzaj uszczelnienia:  uszczelka z warstwą metalową
121,30 zł
Cena za sztukę: 121,30 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Głowica silnika


Głowica silnika to jeden z kluczowych elementów każdej jednostki napędowej. To ona zamyka całą przestrzeń roboczą nad blokiem cylindrowym. Głowice silników samochodowych wykonywane są zazwyczaj z żeliwa lub z wykorzystaniem stopu lekkiego aluminium. Mogą być one chłodzone zarówno cieczą, jak i powietrzem. Często w głowicy znajdują się kanały olejowe oraz chłodnicze, a także różnego typu czujniki odpowiedzialne za ciśnienie oleju czy też temperaturę płynu chłodzącego.

Głowica silnika – przeznaczenie i budowa

Głowice stosuje się w jednostkach dwu- i czterosuwowych, górno i dolnozaworowych, a także w silnikach z zapłonem iskrowym oraz samoczynnym. Większość głowic posiada zawory dolotowe oraz wylotowe, a także kanały dolotowe, dzięki którym dostarczany jest do cylindrów świeży ładunek oraz kanały wylotowe, którymi odprowadzane są spaliny. W jednostkach napędowych o zapłonie iskrowym głowica posiada świece zapłonowe, natomiast w silnikach z zapłonem samoczynnym w głowicy znajdują się wtryskiwacze.

Głowica silnika przykręcana jest do bloku cylindra za pomocą klucza dynamometrycznego. Nieodpowiednie dokręcenie tych elementów prowadzi najczęściej do uszkodzenia głowicy, co wiąże się najczęściej z dużymi kosztami naprawy. Między głowicą a blokiem cylindrowym znajduje się uszczelka głowicy, które zadaniem jest zabezpieczenie jednostki napędowej przed wyciekami oleju.

W głowicy współczesnych jednostek napędowych znajdują się zazwyczaj wszystkie elementy rozrządu. Montowany jest do niej wałek rozrządu, prowadnice trzonków zaworów, a w specjalne gniazda wstawione zostają przylgnie zaworów. Występują również jednostki, w których wałek rozrządu nie jest mocowany w głowicy, a zamiast niego umieszczony zostaje zespół dźwigni zaworowych z innymi niezbędnymi do ich prawidłowego funkcjonowania elementami.

Głowice silników samochodowych – najczęstsze przyczyny uszkodzenia

Bez względu na to, z jakiego materiału głowica została wykonana, jej największym wrogiem są nagłe skoki temperatury. Może ona ulec uszkodzeniu na skutek np. uruchomienia silnika po bardzo mroźnej nocy. Głowica może ulec przegrzaniu również w wyniku dużych ubytków płynu w układzie chłodzenia lub na skutek długotrwałej jazdy z wykorzystaniem niskich przełożeń skrzyni biegów. Częstą przyczyną awarii silnika jest uszkodzona uszczelka pod głowicą. Oznaką tego jest zazwyczaj obfite dymienie jednostki napędowej. Bez względu jednak na przyczynę i rodzaj usterki, dalsza jazda z uszkodzoną głowicą silnika jest całkowicie niemożliwa.