Tłok i korbowód silnika to jedne z najbardziej obciążonych cieplnie elementów w komorze spalania, natomiast samochodowy układ korbowy stanowi rdzeń każdej jednostki napędowej, w której zachodzi zmiana ruchu posuwisto-zwrotnego w ruch obrotowy. Uszkodzenie tłoków lub korbowodu silnika prowadzi do poważnych perturbacji, łącznie ze zniszczeniem bloku jednostki napędowej lub miski olejowej.
Tłok silnika samochodowego odpowiada za uszczelnienie cylindra, przekazywanie siły nacisku generowanej przez gazy do innych elementów układu korbowego, prowadzenie korbowodu w górnej części oraz za odprowadzanie ciepła z powierzchni styku ze spalinami. Kształt tłoka ma duże znaczenie odnośnie odpowiednich warunków spalania w cylindrze. Tłok silnika samochodowego musi być zarówno lekki, jak i wytrzymały, a także odporny na ścieranie. Obecnie stosuje się najczęściej tłoki ze stopów aluminium z dodatkiem krzemu, magnezu, miedzi oraz niklu. Taka mieszanka zapewnia im odpowiednią wagę oraz wydajność pracy.
Korbowód silnika to element, który łączy tłok z wałem korbowym. Oddziałują na niego siły z różnych kierunków (siły rozciągania, ściskania, zginania, wyboczenia). Korbowód musi więc posiadać odpowiednią konstrukcję oraz być wykonany we właściwej technologii. Zazwyczaj jest on odkuwany ze stali niestopowej lub ze stali stopowych. Korbowody odkuwa się wraz z pokrywą lub oddzielnie, a następnie poddaje się je obróbce cieplnej oraz mechanicznej. Korbowód silnika służy do zmiany ruchu posuwisto-zwrotnego na ruch obrotowy wału korbowego lub obrotowego ruchu wału na ruch posuwisty tłoka albo innego elementu. Korbowody można spotkać nie tylko w silnikach spalinowych tłokowych, ale również w silnikach parowych tłokowych, sprężarkach tłokowych, pompach tłokowych, prasach mimośrodkowych, a nawet w maszynach do szycia.
Tłok i korbowód to podstawowe elementy standardowego układu korbowego samochodu, zaraz obok sworznia korbowego oraz wału korbowego. Korbowód silnika łączy się w górnej swej części z tłokiem poprzez sworzeń, a z kolei w dolnej z wałem korbowym na jego wykorbieniu.
Zbyt wyeksploatowane części korbowodu mogą być przyczyną poważnych awarii, łącznie z urwaniem się korbowodu, co w konsekwencji może prowadzić nawet do zniszczenia bloku silnika. Może dojść m.in. do obrócenia panewek korbowodu, które odpowiadają za niwelowanie tarcia powstającego podczas obracania się w nich czopów wału korbowego. Przyczyną takie awarii jest najczęściej nieodpowiednie smarowanie tych elementów.
Sklep UCANDO proponuje najlepszej jakości tłoki i korbowody silnikowe w najniższej rynkowej cenie. Współpracujemy z renomowanymi producentami elementów silnikowych i części układów napędowych. Wszystkie dostępne produkty są fabrycznie nowe i zostały objęte gwarancją producenta.
Części korbowodu i tłoki silnika samochodowego w UCANDO to najlepsza jakość i atrakcyjna cena produktów! Zapewniamy fachową pomoc techniczną, olbrzymi wybór asortymentowy oraz szybką realizację zamówienia.