Chyba każdy świadomy kierowca boi się tylko jednej awarii – awarii głowicy silnika. To ten element niejednemu maniakowi motoryzacyjnemu spędza sen z powiek. Jednak niewielu użytkowników samochodów wie tak naprawdę, czym jest głowica silnika i do czego służy. Mówiąc w skrócie, głowica silnika zamyka przestrzeń roboczą nad blokiem cylindrowym.
Głowica silnika benzynowego to element górnej części jednostki napędowej, zamykający komory spalania i często stanowiący korpus dla mechanizmu rozrządu, a tym samym również dla zaworów. Głowica posiada szereg kanałów olejowych i chłodniczych oraz różnego rodzaju czujniki (m.in. ciśnienia oleju i temperatury płynu chłodzącego), a buduje się ją z aluminium lub żeliwa. Głowicę z kadłubem jednostki napędowej łączą śruby, a pomiędzy tymi elementami znajduje się uszczelka głowicy, jedna z najczęstszych przyczyn awarii tego elementu.
Głowica silnika jest odpowiedzialna za zapewnienie odpowiednich warunków do spalania paliwa poprzez zamykanie komory spalania. Często głowica służy również jako korpus dla mechanizmu rozrządu, przez co jest niezbędna, aby silnik samochodowy mógł prawidłowo funkcjonować.
Głowice silnika można podzielić ze względu stosowane w nich medium chłodzące oraz pod względem rodzaju jednostki napędowej. Tak więc głowice dzieli na te chłodzone cieczą (najczęściej stosowane) oraz te chłodzone powietrzem. Oprócz tego dostępne są głowice do silników dwusuwowych i czterosuwowych, górnozaworowych i dolnozaworowych oraz głowice do silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym.
Wspomniana już uszczelka głowicy silnika to najczęstsza przyczyna problemów z tym elementem jednostki napędowej. Ten niewielka, gumowa część ma kluczowe znaczenie dl prawidłowego zabezpieczenia przestrzeni pomiędzy samą głowicą a blokiem silnika. Szczelność tego elementu pozwala zachować właściwe ciśnienie, niezbędne dla komory spalania. Ze względu na swą dużą elastyczność, żywotność uszczelki nie jest zbyt duża, tym bardziej że element ten zmaga się nie tylko z ciśnieniem, ale też różnymi temperaturami.
Wszystko, tak naprawdę, kręci się wokół odpowiedniego ciśnienia w komorze spalania. Gdy zostanie ono zaburzone, momentalnie może dojść do braku synchronizacji funkcjonowania tłoków i zaworów. Wtedy dochodzi do ich kolizji. Wygięte zawory i popychacze, uszkodzenia wałka rozrządu, regeneracja sąsiednich podzespołów, to tylko niektóre z następstw braku odpowiedniego ciśnienia w komorze spalania, wywołanego przez awarię uszczelki lub uszkodzoną głowicę silnika.
Największym jednak koszmarem związanym z uszkodzoną głowicą silnika, o dużym prawdopodobieństwie wystąpienia, jest zerwanie rozrządu. W takiej sytuacji remont w zasadzie jest nieopłacalny. Zdarzają się przypadki, w których łatwiej i taniej jest wymienić cały, kompletny silnik niż naprawiać poważnie uszkodzoną konstrukcję jednostki napędowej.
Sklep UCANDO ma wszystko, czego silnik samochodowy może potrzebować! W ofercie znajdują się fabrycznie nowe głowice silnika do każdego rodzaju jednostki napędowej montowanej obecnie na świecie. Wszystkie elementy są objęte gwarancją producenta.
Tylko w UCANDO głowica silnika benzynowego w najniższej rynkowej cenie. Zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną, szybką obsługę oraz natychmiastową realizację zamówienia.