Dodatkowy rabat -7% Kod: WIELKANOC7 Pokaż teraz

Układy kierownicze 18273

Producenci
Drążek kier. CTR CRMZ-44

Drążek kier. CTR CRMZ-44

58,97 zł
Cena za sztukę: 58,97 zł
58,97 zł
Cena za sztukę: 58,97 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego FEBI 34546

  • Strona zabudowy: przód, prawa strona
  • Ciężar [kg]:  0,3 kg
  • parzyste numery artykułów:  34545
  • Gwint wewnętrzny [mm]:  M16 x 1,5
55,27 zł
Cena za sztukę: 55,27 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy TRW JPR495

Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy TRW JPR495

668,77 zł
Cena za sztukę: 668,77 zł

Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy TRW JPR495

  • Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie:  dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
  • Tryb pracy:  hydrauliczny
  • Ciśnienie [bar]:  120 bar
668,77 zł
Cena za sztukę: 668,77 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny RUVILLE 915003

  • Rodzaj gwintu:  z bieżnikiem prawostronnym
  • Długość [mm]:  230 mm
  • Gwint wewnętrzny [mm]:  M14x1,5
59,79 zł
Cena za sztukę: 59,79 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego DELPHI TA1373

  • Szerokość [mm]:  38 mm
  • Rodzaj gwintu:  z bieżnikiem lewostronnym, z gwintem zewnętrznym
  • Długość [mm]:  194 mm
39,99 zł
Cena za sztukę: 39,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny DELPHI TA2520

  • Szerokość [mm]:  43 mm
  • Rodzaj gwintu:  z bieżnikiem prawostronnym, z gwintem zewnętrznym
  • Długość [mm]:  241 mm
81,13 zł
Cena za sztukę: 81,13 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny RUVILLE 915057

  • Rozmiar gwintu 2:  M18x1,5
  • Rozmiar gwintu 1:  M14x1,5
  • Długość [mm]:  205 mm
58,99 zł
Cena za sztukę: 58,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RUVILLE 915803

  • Rozmiar gwintu 2:  M10x1,25 A
  • Rozmiar gwintu 1:  M14x1,5
  • Wymiar stożka [mm]:  12,6 mm
53,84 zł
Cena za sztukę: 53,84 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL G1-1420

  • Strona zabudowy: przód
  • Wymiar stożka [mm]:  15,3 mm
  • Gwint wewnętrzny [mm]:  M14 x 1,50 RHT F
  • Długość [mm]:  195 mm
68,37 zł
Cena za sztukę: 68,37 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
51,80 zł
Cena za sztukę: 51,80 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Drążek pośredni układu kierowniczego SWAG 82 94 2691

Drążek pośredni układu kierowniczego SWAG 82 94 2691

254,18 zł
Cena za sztukę: 254,18 zł

Drążek pośredni układu kierowniczego SWAG 82 94 2691

  • Rozmiar klucza:  19
  • Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie:  dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie
  • Ciężar [kg]:  0,025 kg
254,18 zł
Cena za sztukę: 254,18 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC 7676061

  • Strona zabudowy: przód
  • dla numeru OE:  77363706
  • Strona zabudowy:  oś przednia, z lewej
  • Wymiar gwintu:  M20 X 1,5, M20 X 1.5, M20x1,5
70,81 zł
Cena za sztukę: 70,81 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TRW JTE228

  • Strona zabudowy: przód
  • Rodzaj gwintu:  z bieżnikiem prawostronnym
  • Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie:  dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
  • parzyste numery artykułów:  JTE226
81,75 zł
Cena za sztukę: 81,75 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny ASHIKA 103-0K-K10L

  • Strona zabudowy: przód, lewa strona
  • Długość całkowita [mm]:  190 mm
  • Gwint zewnętrzny [mm]:  18x1,5
  • Strona zabudowy:  z przodu z lewej
33,79 zł
Cena za sztukę: 33,79 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego DENCKERMANN D130057

  • Strona zabudowy: przód
  • Strona zabudowy:  oś przednia, z lewej, zewnętrzny
40,21 zł
Cena za sztukę: 40,21 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TRW JTE765

  • Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie:  dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
  • parzyste numery artykułów:  JTE764
  • Długość [mm]:  228,5 mm
77,87 zł
Cena za sztukę: 77,87 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny FEBI 42468

  • Rozmiar klucza:  12, 19
  • Ciężar [kg]:  0,54 kg
  • Długość [mm]:  338 mm
105,75 zł
Cena za sztukę: 105,75 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
drążek kierowniczy poprzeczny LEMFÖRDER 20898 01

drążek kierowniczy poprzeczny LEMFÖRDER 20898 01

724,35 zł
Cena za sztukę: 724,35 zł

drążek kierowniczy poprzeczny LEMFÖRDER 20898 01

  • Pręt/Rozpórka:  drążek prowadzący
  • Wymiar stożka [mm]:  18 mm
  • rura o śr. [mm]:  36 mm
724,35 zł
Cena za sztukę: 724,35 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny FRAP s.p.a. 1939

  • Rozmiar gwintu 2:  Mx2
  • Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie:  dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
  • Rozmiar gwintu 1:  Mx1,5
45,38 zł
Cena za sztukę: 45,38 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny DELPHI TA1775

  • Rodzaj gwintu:  z bieżnikiem prawostronnym, z gwintem zewnętrznym
  • Wymiar gwintu:  M14x1.5
88,91 zł
Cena za sztukę: 88,91 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TRW JTE1074

  • Strona zabudowy: przód
  • Rozmiar gwintu 2:  M14x1,5
  • Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie:  dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
  • Rozmiar gwintu 1:  M10x1,25
65,64 zł
Cena za sztukę: 65,64 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Układy kierownicze

Układ kierowniczy należy do tych układów samochodowych, które mają największy wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Oprócz bezpieczeństwa, układ kierowniczy wpływa również na komfort jazdy, ponieważ gwarantuje określony poziom sterowalności (wpływu na ruch pojazdu) i możliwość płynnej oraz bezproblemowej zmiany kierunku ruchu.


Jak działa samochodowy układ kierowniczy?

Początkowo – w pierwszych latach rozwoju motoryzacji – samochodowy układ kierowniczy był układem niezwykle wręcz prymitywnym, przeniesionym niemal jeden do jednego z wozów konnych. Jego cechą charakterystyczną było między innymi to, iż skręcała cała przednia oś, nie same koła, jak ma to miejsce obecnie. Z czasem jednak, gdy samochody zaczęły osiągać coraz większe prędkości i zyskiwały coraz większą masę, układ kierowniczy zaczął być systematycznie unowocześniany. Bez rozwoju układu kierowniczego, rozwój motoryzacji byłby niemożliwy.

Bez względu na stopień rozwoju układu kierowniczego, pozostaje on układem opartym na działaniu mechanizmu zębatego. Oznacza to, że ruch obrotowy kierownicy zamieniany jest przez mechanizm w ruch posuwisty przenoszony na drążki kierownicze i dalej, na koła. Bardzo ważną rolę w układzie kierowniczym pełni parametr przełożenia przekładni kierowniczej. W samochodach osobowych wartość tego parametru wynosi zwykle 12-24 do 1, co oznacza, że na każde 12-24 stopnie obrotu kierownicy, koła wykonują skręt o 1 stopień. W samochodach ciężarowych przełożenie jest dwukrotnie większe i wynosi 25-40 do 1. Najmniejsze przełożenie posiadają z kolei samochody sportowe. W ich przypadku nawet najmniejszy ruch kierownicą przekłada się na wyraźny skręt kół.


Jakie mogą być konsekwencje awarii układu kierowniczego?

Z pewnością wielu kierowców odetchnie z ulgą na wiadomość, iż awaria układu kierowniczego w stopniu na tyle dużym, że tracimy możliwość kierowania pojazdem, jest w czasie jazdy raczej niemożliwa. Oznacza to, że układ kierowniczy jest nie tylko układem o dużym wpływie na bezpieczeństwo jazdy, ale też układem stosunkowo bezpiecznym. Możliwe jest natomiast znaczne uszkodzenie układu kierowniczego na skutek wypadku, zwłaszcza gdy dochodzi do silnego uderzenia w obrębie przednich kół. Takie zdarzenie może doprowadzić np. do zniszczenia drążków kierowniczych lub innych części układu kierowniczego, dlatego po każdej kolizji należy cały układ dokładnie sprawdzić.

Współczesne możliwości mechaników oraz duża dostępność części układu kierowniczego sprawia, iż naprawić można praktycznie każde uszkodzenie w ramach tego układu. Specjaliści radzą jednak, aby w przypadku poważniejszej awarii lub uszkodzenia wymieniać cały układ, ponieważ nawet najdrobniejsze niedopatrzenie w tym przypadku może okazać się niezwykle kosztowne i groźne.



Wpisz kod WIELKANOC7 a wartość Twojego zamówienia obniży się o 7%. Promocja nie dotyczy opon, olejów, sprzęgieł i kół dwumasowych.
Wpisz kod WIELKANOC7 a wartość Twojego zamówienia obniży się o 7%. Promocja nie dotyczy opon, olejów, sprzęgieł i kół dwumasowych.