Końcówka drążka kierowniczego stanowi jeden z głównych elementów całego układu, łącząc zwrotnicę z drążkiem kierowniczym, który z kolei jest połączony z przekładnią kierowniczą. Sprawność układu kierowniczego ma kluczowe znaczenie nie tylko dla komfortu, ale przede wszystkim bezpieczeństwa jazdy samochodem. Naprawa drążka kierowniczego lub innego elementu tego układu nigdy nie powinna być odkładana w czasie ani też przeprowadzana z wykorzystaniem słabej lub wątpliwej jakości części zamiennych!
Głównym zadaniem drążka kierowniczego jest przekazywanie ruchu przekładni kierowniczej, który jest generowany przez skręt kierownicą na zwrotnicę koła. W dużym uproszczeniu, drążek odpowiada więc za właściwe prowadzenie przednich kół pojazdu. Sama końcówka drążka kierowniczego to element w kształcie litery L, którego podstawową częścią jest przegub kulowy. Od strony sworznia końcówka wchodzi w otwór zwrotnicy, do której jest przykręcona lub odpowiednio blokowana. Z drugiej strony końcówka jest wkręcana do drążka kierowniczego lub też nakręcana na drążek.
Przede wszystkim, nigdy nie należy lekceważyć jakichkolwiek nieprawidłowości w działaniu drążka kierowniczego. Uszkodzona lub wybita część układu kierowniczego będzie zaburzać zbieżność kół, co będzie się przekładać na krótszą żywotność opon. W niektórych sytuacjach może dojść nawet do urwania się kół podczas jazdy.
Wśród najczęstszych objawów awarii drążka kierowniczego można wymienić m.in. podejrzane dźwięki z okolic przednich kół, a więc stukanie, pukanie czy piski. Mogą one być słyszalne nawet podczas postoju. Awariom drążka towarzyszą również luzy, szarpanie oraz wibracje w układzie kierowniczym, a także obniżony komfort jazdy.
Drążki kierownicze, w tym również końcówki drążków, to elementy eksploatacyjne, które podlegają wymianie. Można je bez problemu wymienić samodzielnie. Wystarczy zestaw naprawczy drążka kierowniczego, odpowiednie narzędzia (np. specjalny klucz do drążków), a także właściwa wiedza oraz umiejętności techniczne. Cała operacja wymiany końcówek drążka kierowniczego nie trwa dłużej niż 60 minut. Za nowe elementy trzeba zapłacić od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, w zależności od marki oraz modelu samochodu.
Naprawa drążka kierowniczego powinna zostać zakończona sprawdzeniem i ustawieniem zbieżności. Warto w ten sposób skontrolować, czy wszystko jest w porządku i czy samochód będzie zachowywał się prawidłowo podczas jazdy. Kupując zestaw do naprawy drążka należy kierować się przede wszystkim renomą producenta. Wówczas mamy pewność, że otrzymamy dobrej jakości części, które wytrzymają trudy pokonywania polskich nawierzchni drogowych.
Sklep UCANDO to szeroki wybór elementów układu kierowniczego dostarczanych przez czołowych producentów części samochodowych na świecie. Zestawy naprawcze drążka kierowniczego w UCANDO to najlepsza relacja ceny do jakości na polskim rynku. Wszystkie produkty są fabrycznie nowe i zostały objęte gwarancją producenta.
Zapraszamy do UCANDO po zestaw naprawczy drążka kierowniczego w atrakcyjnej cenie rynkowej. Zapewniamy profesjonalne wsparcie techniczne, szeroki wybór asortymentowy oraz natychmiastową realizację zamówienia.