Smarowanie 3218

Producenci

Uszczelka, miska olejowa CORTECO 016301H
Uszczelka, miska olejowa CORTECO 016301H
22,33 zł
Cena za sztukę: 22,33 zł
22,33 zł
Cena za sztukę: 22,33 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
  • Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
  • Rodzaj gwintu:  Gwint lewoskrętny
  • Wysokość 1 [mm]:  9 mm
42,52 zł
Cena za sztukę: 42,52 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Miska olejowa ABAKUS 100-00-039
Miska olejowa ABAKUS 100-00-039
143,77 zł
Cena za sztukę: 143,77 zł
  • Materiał:  Aluminium
  • artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  bez otworu na czujnik stanu oleju, bez uszczelki miski olejowej
143,77 zł
Cena za sztukę: 143,77 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Uszczelka, miska olejowa AJUSA 14092800
Uszczelka, miska olejowa AJUSA 14092800
71,19 zł
Cena za sztukę: 71,19 zł
71,19 zł
Cena za sztukę: 71,19 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-41127-00
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-41127-00
195,38 zł
Cena za sztukę: 195,38 zł
  • Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
195,38 zł
Cena za sztukę: 195,38 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Włącznik ciśnieniowy oleju FAE 12540
Włącznik ciśnieniowy oleju FAE 12540
35,58 zł
Cena za sztukę: 35,58 zł
  • Ciśnienie [bar]:  0,3 bar
  • Wymiar gwintu:  1/8x28 BSP
35,58 zł
Cena za sztukę: 35,58 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Pompa olejowa FEBI 02134
Pompa olejowa FEBI 02134
388,93 zł
Cena za sztukę: 388,93 zł
  • Ciężar [kg]:  1,1 kg
  • do numeru podwozia:  1H-S-078 143
  • uwzględnić informację serwisową: 
388,93 zł
Cena za sztukę: 388,93 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Łańcuch, napęd pompy oleju FEBI 09586
Łańcuch, napęd pompy oleju FEBI 09586
70,53 zł
Cena za sztukę: 70,53 zł
  • Ilość ogniw łańcucha:  52
  • Wykonanie łańcucha:  Simplex, Łańcuch zamknięty
  • Ciężar [kg]:  0,219 kg
70,53 zł
Cena za sztukę: 70,53 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-23849-00
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-23849-00
8,98 zł
Cena za sztukę: 8,98 zł
  • TECDOC-Nr silnika:  17209
  • grubość [mm]:  0,3 mm
8,98 zł
Cena za sztukę: 8,98 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Włącznik ciśnieniowy oleju FACET 7.0195
Włącznik ciśnieniowy oleju FACET 7.0195
27,77 zł
Cena za sztukę: 27,77 zł
27,77 zł
Cena za sztukę: 27,77 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Miska olejowa ABAKUS 100-00-070
Miska olejowa ABAKUS 100-00-070
262,11 zł
Cena za sztukę: 262,11 zł
  • Materiał:  Aluminium
262,11 zł
Cena za sztukę: 262,11 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Uszczelka, miska olejowa CORTECO 028107H
Uszczelka, miska olejowa CORTECO 028107H
26,81 zł
Cena za sztukę: 26,81 zł
26,81 zł
Cena za sztukę: 26,81 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-52946-00
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-52946-00
72,00 zł
Cena za sztukę: 72,00 zł
72,00 zł
Cena za sztukę: 72,00 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Uszczelka korka spustowego SASIC 1640020
Uszczelka korka spustowego SASIC 1640020
1,21 zł
Cena za sztukę: 1,21 zł
  • Materiał:  miedz
  • średnica zewnętrzna [mm]:  22 mm
  • dla numeru OE:  016402
1,21 zł
Cena za sztukę: 1,21 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
  • artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  dla korka spustowego oleju
  • Ciężar [kg]:  0,005 kg
  • średnica zewnętrzna [mm]:  26 mm
3,80 zł
Cena za sztukę: 3,80 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Łańcuch, napęd pompy oleju TOPRAN 500 878
Łańcuch, napęd pompy oleju TOPRAN 500 878
34,20 zł
Cena za sztukę: 34,20 zł
  • Ilość ogniw łańcucha:  48
  • Wykonanie łańcucha:  Simplex, Łańcuch zamknięty
34,20 zł
Cena za sztukę: 34,20 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Zestaw łańcucha, napęd pompy oleju FEBI 48384
Zestaw łańcucha, napęd pompy oleju FEBI 48384
210,86 zł
Cena za sztukę: 210,86 zł
  • Ilość ogniw łańcucha:  52
  • Wykonanie łańcucha:  Simplex, Łańcuch zamknięty
  • Ciężar [kg]:  0,41 kg
210,86 zł
Cena za sztukę: 210,86 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Zestaw łańcucha, napęd pompy oleju FEBI 49090
Zestaw łańcucha, napęd pompy oleju FEBI 49090
335,61 zł
Cena za sztukę: 335,61 zł
  • Ilość ogniw łańcucha:  86
  • Wykonanie łańcucha:  Łańcuch zamknięty, Łańcuch zębaty
  • Ciężar [kg]:  0,515 kg
335,61 zł
Cena za sztukę: 335,61 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-34038-00
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-34038-00
46,49 zł
Cena za sztukę: 46,49 zł
  • Materiał:  metal
  • TECDOC-Nr silnika:  2215
  • Separacja bloków: 
46,49 zł
Cena za sztukę: 46,49 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-35531-00
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-35531-00
25,65 zł
Cena za sztukę: 25,65 zł
25,65 zł
Cena za sztukę: 25,65 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Włącznik ciśnieniowy oleju ASHIKA 11-05-501
Włącznik ciśnieniowy oleju ASHIKA 11-05-501
95,22 zł
Cena za sztukę: 95,22 zł
  • Rozmiar klucza:  H:14
  • Wymiar gwintu:  1/8 x 28 PT
95,22 zł
Cena za sztukę: 95,22 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych

Smarowanie

Układ smarowania silnika spalinowego porównywany jest często do układu krwionośnego człowieka. Podobieństwa mogą wynikać z ogromnego znaczenia transportowanego nim oleju silnikowego oraz z pojemności miski olejowej, która w średniej klasy samochodzie mieści około 5 litrów, czyli mniej więcej tyle co układ krwionośny dorosłego człowieka.

Ponieważ jednak układ smarowania ma za zadanie rozprowadzanie oleju silnikowego do części, które w czasie pracy podlegają ogromnym obciążeniom, musi odznaczać się znacznie większą sprawnością niż nasz krwioobieg. Z tego też powodu system smarowania silnika o mocy 75 kM tłoczy w ciągu godziny ok. 1250 litrów oleju. Dla porównania – w tym samym czasie serce przepompowuje zaledwie 417 litrów krwi.

Budowa układu smarowania silnika

Smarowanie silnika to proces przebiegający dzięki współpracy następujących części układu smarowania:

Obieg oleju rozpoczyna się w misce olejowej, z której czerpany jest olej silnikowy trafiający poprzez smok olejowy do pompy i dalej, aż do silnika.

Rodzaje układów smarowania silnika

W klasycznych czterosuwowych jednostkach napędowych z tłokiem o ruchu posuwisto-zwrotnym smarowanie silnika może być prowadzone przy pomocy dwóch typów układów: