Smarowanie 2905

Producenci

Lejek, bagnet oleju VIEROL V10-0414
Lejek, bagnet oleju VIEROL V10-0414
6,44 zł
Cena za sztukę: 6,44 zł
  • Materiał:  tworzywo sztuczne
  • Kolor:  pomarańczowy
6,44 zł
Cena za sztukę: 6,44 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Uszczelka, obudowa filtra oleju ELRING 062.130
Uszczelka, obudowa filtra oleju ELRING 062.130
26,57 zł
Cena za sztukę: 26,57 zł
26,57 zł
Cena za sztukę: 26,57 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Włącznik ciśnieniowy oleju FEBI 36500
Włącznik ciśnieniowy oleju FEBI 36500
18,90 zł
Cena za sztukę: 18,90 zł
  • Rozmiar klucza:  24
  • Punkt włączania od [bar]:  0,15 bar
  • Skok gwintu [mm]:  121,5 mm
18,90 zł
Cena za sztukę: 18,90 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-53759-00
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-53759-00
74,04 zł
Cena za sztukę: 74,04 zł
74,04 zł
Cena za sztukę: 74,04 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
  • Ciśnienie [bar] do:  85 bar
  • Rozmiar klucza:  24
  • Ilość biegunów:  1 biegun
27,90 zł
Cena za sztukę: 27,90 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Miarka olejowa TOPRAN 114 919
Miarka olejowa TOPRAN 114 919
16,20 zł
Cena za sztukę: 16,20 zł
  • Materiał:  tworzywo sztuczne
  • Kolor:  pomarańczowy
16,20 zł
Cena za sztukę: 16,20 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Napinacz łańcucha, napęd pompy oleju FEBI 25197
Napinacz łańcucha, napęd pompy oleju FEBI 25197
161,68 zł
Cena za sztukę: 161,68 zł
  • Materiał:  tworzywo sztuczne
  • Ciężar [kg]:  0,03 kg
  • Wymagana ilość:  1
161,68 zł
Cena za sztukę: 161,68 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Zestaw łańcucha, napęd pompy oleju FEBI 44612
Zestaw łańcucha, napęd pompy oleju FEBI 44612
191,25 zł
Cena za sztukę: 191,25 zł
  • Ilość ogniw łańcucha:  64
  • Wykonanie łańcucha:  Simplex, ze spinką łańcucha
  • Ciężar [kg]:  0,249 kg
191,25 zł
Cena za sztukę: 191,25 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
  • Materiał:  stal
  • Ciężar [kg]:  0,04 kg
  • artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  bez pierścienia uszczelniającego
4,72 zł
Cena za sztukę: 4,72 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Włącznik ciśnieniowy oleju FACET 7.0010
Włącznik ciśnieniowy oleju FACET 7.0010
16,20 zł
Cena za sztukę: 16,20 zł
16,20 zł
Cena za sztukę: 16,20 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
-19%
Korek spustowy oleju, miska olejowa FA 1 564.470.011
Korek spustowy oleju, miska olejowa FA 1 564.470.011
4,26 zł 5,28 zł
Cena za sztukę: 4,26 zł
  • Wymiar gwintu:  M14x1.5
  • Długość gwintu [mm]:  24 mm
4,26 zł 5,28 zł
Cena za sztukę: 4,26 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
  • Masa [g]:  25 g
  • Wysokość [mm]:  26 mm
  • Gwint zewnętrzny 1 [mm]:  M 12x1,5
3,03 zł
Cena za sztukę: 3,03 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Pompa olejowa JP GROUP 1113100300
Pompa olejowa JP GROUP 1113100300
97,06 zł
Cena za sztukę: 97,06 zł
97,06 zł
Cena za sztukę: 97,06 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Lejek, bagnet oleju VIEROL V10-9753
Lejek, bagnet oleju VIEROL V10-9753
10,74 zł
Cena za sztukę: 10,74 zł
10,74 zł
Cena za sztukę: 10,74 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Korek spustowy oleju, miska olejowa CORTECO 220157S
Korek spustowy oleju, miska olejowa CORTECO 220157S
30,60 zł
Cena za sztukę: 30,60 zł
  • artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  z pierścieniem uszczelniającym
  • Długość [mm]:  20 mm
  • Rodzaj połączenia:  opakowanie konturowe
30,60 zł
Cena za sztukę: 30,60 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zębate, pompa olejowa FEBI 25241
Koło zębate, pompa olejowa FEBI 25241
159,74 zł
Cena za sztukę: 159,74 zł
  • Ciężar [kg]:  0,113 kg
  • Wymagana ilość:  1
  • do roku prod.:  11/2005
159,74 zł
Cena za sztukę: 159,74 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Miska olejowa VIEROL V24-0334
Miska olejowa VIEROL V24-0334
294,32 zł
Cena za sztukę: 294,32 zł
  • Materiał miski olejowej:  blacha stalowa
  • Materiał:  stal
  • Szerokość [mm]:  243 mm
294,32 zł
Cena za sztukę: 294,32 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Uszczelka, miska olejowa AJUSA 14058500
Uszczelka, miska olejowa AJUSA 14058500
47,43 zł
Cena za sztukę: 47,43 zł
  • Szerokość [mm]:  320 mm
  • TECDOC-Nr silnika:  7687
  • Separacja bloków: 
47,43 zł
Cena za sztukę: 47,43 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Lejek, bagnet oleju VIEROL V10-0410
Lejek, bagnet oleju VIEROL V10-0410
1,74 zł
Cena za sztukę: 1,74 zł
  • do numeru podwozia:  8D-X-300000
1,74 zł
Cena za sztukę: 1,74 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
  • Wymiar gwintu:  M16x1,5
  • Długość gwintu [mm]:  16,5 mm
4,23 zł
Cena za sztukę: 4,23 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Pompa olejowa PIERBURG 7.06595.01.0
Pompa olejowa PIERBURG 7.06595.01.0
276,75 zł
Cena za sztukę: 276,75 zł
  • Numer typu samochodu osobowego wg TecDoc:  16916
  • od roku prod.:  07/2001
  • Separacja bloków: 
276,75 zł
Cena za sztukę: 276,75 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych

Smarowanie

Układ smarowania silnika spalinowego porównywany jest często do układu krwionośnego człowieka. Podobieństwa mogą wynikać z ogromnego znaczenia transportowanego nim oleju silnikowego oraz z pojemności miski olejowej, która w średniej klasy samochodzie mieści około 5 litrów, czyli mniej więcej tyle co układ krwionośny dorosłego człowieka.

Ponieważ jednak układ smarowania ma za zadanie rozprowadzanie oleju silnikowego do części, które w czasie pracy podlegają ogromnym obciążeniom, musi odznaczać się znacznie większą sprawnością niż nasz krwioobieg. Z tego też powodu system smarowania silnika o mocy 75 kM tłoczy w ciągu godziny ok. 1250 litrów oleju. Dla porównania – w tym samym czasie serce przepompowuje zaledwie 417 litrów krwi.

Budowa układu smarowania silnika

Smarowanie silnika to proces przebiegający dzięki współpracy następujących części układu smarowania:

Obieg oleju rozpoczyna się w misce olejowej, z której czerpany jest olej silnikowy trafiający poprzez smok olejowy do pompy i dalej, aż do silnika.

Rodzaje układów smarowania silnika

W klasycznych czterosuwowych jednostkach napędowych z tłokiem o ruchu posuwisto-zwrotnym smarowanie silnika może być prowadzone przy pomocy dwóch typów układów: