Smarowanie 2927

Producenci

Lejek, bagnet oleju VIEROL V10-0414
Lejek, bagnet oleju VIEROL V10-0414
9,21 zł
Cena za sztukę: 9,21 zł
  • Materiał:  tworzywo sztuczne
  • Kolor:  pomarańczowy
9,21 zł
Cena za sztukę: 9,21 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Uszczelka, obudowa filtra oleju ELRING 062.130
Uszczelka, obudowa filtra oleju ELRING 062.130
26,98 zł
Cena za sztukę: 26,98 zł
26,98 zł
Cena za sztukę: 26,98 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Włącznik ciśnieniowy oleju FEBI 36500
Włącznik ciśnieniowy oleju FEBI 36500
27,00 zł
Cena za sztukę: 27,00 zł
  • Rozmiar klucza:  24
  • Punkt włączania od [bar]:  0,15 bar
  • Skok gwintu [mm]:  121,5 mm
27,00 zł
Cena za sztukę: 27,00 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-53759-00
Uszczelka, miska olejowa REINZ 71-53759-00
75,77 zł
Cena za sztukę: 75,77 zł
75,77 zł
Cena za sztukę: 75,77 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Włącznik ciśnieniowy oleju MEYLE 100 919 0042
Włącznik ciśnieniowy oleju MEYLE 100 919 0042
57,60 zł
Cena za sztukę: 57,60 zł
  • Ciśnienie [bar] do:  85 bar
  • Rozmiar klucza:  24
  • Ilość biegunów:  1 biegun
57,60 zł
Cena za sztukę: 57,60 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Miarka olejowa TOPRAN 114 919
Miarka olejowa TOPRAN 114 919
17,10 zł
Cena za sztukę: 17,10 zł
  • Materiał:  tworzywo sztuczne
  • Kolor:  pomarańczowy
17,10 zł
Cena za sztukę: 17,10 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Napinacz łańcucha, napęd pompy oleju FEBI 25197
Napinacz łańcucha, napęd pompy oleju FEBI 25197
149,37 zł
Cena za sztukę: 149,37 zł
  • Materiał:  tworzywo sztuczne
  • Ciężar [kg]:  0,03 kg
  • Wymagana ilość:  1
149,37 zł
Cena za sztukę: 149,37 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Zestaw łańcucha, napęd pompy oleju FEBI 44612
Zestaw łańcucha, napęd pompy oleju FEBI 44612
168,45 zł
Cena za sztukę: 168,45 zł
  • Ilość ogniw łańcucha:  64
  • Wykonanie łańcucha:  Simplex, ze spinką łańcucha
  • Ciężar [kg]:  0,249 kg
168,45 zł
Cena za sztukę: 168,45 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
-13%
Korek spustowy oleju, miska olejowa BLUE PRINT ADA100103
Korek spustowy oleju, miska olejowa BLUE PRINT ADA100103
4,09 zł 4,72 zł
Cena za sztukę: 4,09 zł
  • Materiał:  stal
  • Ciężar [kg]:  0,04 kg
  • artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  bez pierścienia uszczelniającego
4,09 zł 4,72 zł
Cena za sztukę: 4,09 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Włącznik ciśnieniowy oleju FACET 7.0010
Włącznik ciśnieniowy oleju FACET 7.0010
16,20 zł
Cena za sztukę: 16,20 zł
16,20 zł
Cena za sztukę: 16,20 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
  • Wymiar gwintu:  M14x1.5
  • Długość gwintu [mm]:  24 mm
4,26 zł
Cena za sztukę: 4,26 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
  • Masa [g]:  25 g
  • Wysokość [mm]:  26 mm
  • Gwint zewnętrzny 1 [mm]:  M 12x1,5
3,03 zł
Cena za sztukę: 3,03 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Lejek, bagnet oleju VIEROL V10-9753
Lejek, bagnet oleju VIEROL V10-9753
12,40 zł
Cena za sztukę: 12,40 zł
12,40 zł
Cena za sztukę: 12,40 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Korek spustowy oleju, miska olejowa CORTECO 220157S
Korek spustowy oleju, miska olejowa CORTECO 220157S
33,30 zł
Cena za sztukę: 33,30 zł
  • artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  z pierścieniem uszczelniającym
  • Długość [mm]:  20 mm
  • Rodzaj połączenia:  opakowanie konturowe
33,30 zł
Cena za sztukę: 33,30 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Koło zębate, pompa olejowa FEBI 25241
Koło zębate, pompa olejowa FEBI 25241
159,74 zł
Cena za sztukę: 159,74 zł
  • Ciężar [kg]:  0,113 kg
  • Wymagana ilość:  1
  • do roku prod.:  11/2005
159,74 zł
Cena za sztukę: 159,74 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Miska olejowa VIEROL V24-0334
Miska olejowa VIEROL V24-0334
294,32 zł
Cena za sztukę: 294,32 zł
  • Materiał miski olejowej:  blacha stalowa
  • Materiał:  stal
  • Szerokość [mm]:  243 mm
294,32 zł
Cena za sztukę: 294,32 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Miska olejowa ABAKUS 100-00-115
Miska olejowa ABAKUS 100-00-115
171,25 zł
Cena za sztukę: 171,25 zł
  • Strona zabudowy:  na dole
171,25 zł
Cena za sztukę: 171,25 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Lejek, bagnet oleju VIEROL V10-0410
Lejek, bagnet oleju VIEROL V10-0410
1,74 zł
Cena za sztukę: 1,74 zł
  • do numeru podwozia:  8D-X-300000
1,74 zł
Cena za sztukę: 1,74 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
  • Wymiar gwintu:  M16x1,5
  • Długość gwintu [mm]:  16,5 mm
4,55 zł
Cena za sztukę: 4,55 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Pompa olejowa PIERBURG 7.06595.01.0
Pompa olejowa PIERBURG 7.06595.01.0
276,75 zł
Cena za sztukę: 276,75 zł
  • Numer typu samochodu osobowego wg TecDoc:  16916
  • od roku prod.:  07/2001
  • do roku prod.:  02/2006
276,75 zł
Cena za sztukę: 276,75 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Łańcuch, napęd pompy oleju FEBI 36257
Łańcuch, napęd pompy oleju FEBI 36257
65,90 zł
Cena za sztukę: 65,90 zł
  • Ilość ogniw łańcucha:  56
  • Wykonanie łańcucha:  Simplex, Łańcuch zamknięty
  • Ciężar [kg]:  0,15 kg
65,90 zł
Cena za sztukę: 65,90 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych

Smarowanie

Układ smarowania silnika spalinowego porównywany jest często do układu krwionośnego człowieka. Podobieństwa mogą wynikać z ogromnego znaczenia transportowanego nim oleju silnikowego oraz z pojemności miski olejowej, która w średniej klasy samochodzie mieści około 5 litrów, czyli mniej więcej tyle co układ krwionośny dorosłego człowieka.

Ponieważ jednak układ smarowania ma za zadanie rozprowadzanie oleju silnikowego do części, które w czasie pracy podlegają ogromnym obciążeniom, musi odznaczać się znacznie większą sprawnością niż nasz krwioobieg. Z tego też powodu system smarowania silnika o mocy 75 kM tłoczy w ciągu godziny ok. 1250 litrów oleju. Dla porównania – w tym samym czasie serce przepompowuje zaledwie 417 litrów krwi.

Budowa układu smarowania silnika

Smarowanie silnika to proces przebiegający dzięki współpracy następujących części układu smarowania:

Obieg oleju rozpoczyna się w misce olejowej, z której czerpany jest olej silnikowy trafiający poprzez smok olejowy do pompy i dalej, aż do silnika.

Rodzaje układów smarowania silnika

W klasycznych czterosuwowych jednostkach napędowych z tłokiem o ruchu posuwisto-zwrotnym smarowanie silnika może być prowadzone przy pomocy dwóch typów układów: