Głównym zadaniem układu smarowania jednostki napędowej jest dostarczenie oleju silnikowego do współpracujących ze sobą elementów w celu zminimalizowania ich zużycia. Przykładowo, w samochodzie o mocy 75 KM w ciągu godziny przez układ smarowania przepływa około 1250 litrów oleju. Wraz z rozwojem konstrukcji silnikowych, rośnie również ilość podzespołów wymagających intensywnego smarowania olejowego, jak np. wałek turbosprężarki, sprężarki mechaniczne, popychacze hydrauliczne, panewki główne, panewki korbowodowe wału korbowego czy też dodatkowe doprowadzenie oleju do tłoków celem chłodzenia. W tym ostatnim przypadku istotną rolę odgrywają dysze oleju.
Tłok to jeden z najbardziej obciążonych termicznie elementów w komorze spalania silnika. To od niego zależy przede wszystkim właściwe uszczelnienie cylindra, oddawanie siły nacisku generowanego przez gazy podczas procesu spalania do dalszych elementów układu korbowego, prowadzenie korbowodu w górnej części, a także odprowadzanie ciepła z powierzchni styku ze spalinami. Bardzo duże obciążenie cieplne tłoków może być niebezpieczne dla ich wytrzymałości, a tym samym prawidłowej pracy całej jednostki napędowej.
W utrzymaniu odpowiedniej temperatury w tłokowych silnikach spalinowych pomaga układ chłodzenia, którego integralną częścią, w przypadku systemów chłodzących olejem silnikowym, są samochodowe dysze oleju. Źródłem ciepła w jednostce napędowej jest nie tylko sam proces spalania, ale również tarcie współpracujących ze sobą elementów. Wszelkiego rodzaju tarcie minimalizuje olej smarujący, który jest również czynnikiem odprowadzającym ciepło z komory spalania. Istnieją miejsca w silniku, gdzie za odprowadzanie ciepła odpowiada przede wszystkim olej. Są to m.in. denka tłoka, gdzie dużą rolę odgrywa dysza oleju, prowadnice zaworów wylotowych czy też powierzchnie współpracy krzywek ze szklankami popychaczy.
Zbyt duży wzrost temperatury współpracujących ze sobą elementów prowadzi do zmniejszenia lepkości oleju smarującego, a w efekcie do stykania się tych elementów ze sobą, czyli do wzrostu współczynnika tarcia, zużycia pracujących elementów oraz dalszego wzrostu temperatury. Przegrzanie może być przyczyną uszkodzenia tłoków, a praprzyczyną nadmiernego wzrostu temperatury może stać się uszkodzona dysza wtrysku oleju. W związku z tym denko tłoka podczas pracy nie jest optymalnie chłodzone olejem silnikowym, czego efektem jest przegrzanie tłoków oraz cylindrów.
Dysza olejowa, mimo swej niepozornej budowy, stanowi ważny element odpowiadający za prawidłowe chłodzenie silnika, a tym samym za jego optymalną pracę. W UCANDO przygotowaliśmy samochodowe dysze oleju do praktycznie wszystkich jednostek napędowych dostępnych obecnie na rynku. Wszystkie elementy są fabrycznie nowe i dostarczane przez czołowych producentów osprzętu silników spalinowych.
Wysokiej jakości, a przy tym tanie dysze olejowe tylko w UCANDO! Zapraszamy po najlepsze części samochodowe w atrakcyjnej cenie rynkowej.