Żadna spalinowa jednostka napędowa nie będzie prawidłowo działać bez odpowiedniego smarowania. Silnik to ogromna ilość części, które działają synchronicznie na podstawie ruchu obrotowego, sprzęgającego lub/i posuwisto-zwrotnego. Aby ich powierzchnie stykowe nie uległy zbyt szybkiemu zużyciu, konieczne jest stworzenie stabilnego filmu olejowego, który eliminuje tarcie o siebie elementów na sucho. Pomaga w tym pompa oleju i napęd pompy oleju realizowany zazwyczaj za pomocą łańcucha.
Układ smarowania elementów silnika może być dwojakiego rodzaju. Większość samochodów posiada standardowo mokrą miskę olejową. Niektóre modele SUV-ów i aut stricte sportowych wyposaża się w bardziej złożony system suchej miski olejowej. Bez względu jednak na to, który system zostanie zastosowany w zespole napędowym, łańcuch pompy olejowej będzie w nim integralnym elementem. Pompa zapewnia niezbędne smarowanie wszystkich elementów silnika, dzięki czemu na jego częściach przez cały czas znajduje się film ochronny. Zapewnia ona to nie tylko skuteczne zabezpieczenie całej jednostki napędowej, ale również jej odpowiednie i efektywne czyszczenie z odpadów metalowych oraz właściwe chłodzenie.
Działanie takiego mechanizmu jest następujące. W momencie, gdy wał korbowy zaczyna się obracać, uruchamiany jest łańcuch napędu pompy oleju. Koła zębate zostają wprawione w ruch, zbierając smar z wnęki. Następuje zasysanie oleju ze zbiornika. W standardowych jednostkach z mokrą miską olejową schłodzony środek smarny płynie bezpośrednio przez filtr za pomocą odpowiednich kanałów do każdej części silnika.
W przypadku jednostek napędowych wyposażonych w suchą miskę olejową, układ posiada zazwyczaj dwie pompy (niekiedy występują aż trzy pompy oleju). Jedna odpowiada za ssanie, natomiast druga za wyładowanie. Pierwszy z mechanizmów, poprzez napęd pompy oleju, zbiera środek smarny z miski olejowej i przepuszcza go przez filtr do oddzielnego zbiornika. Drugie rozwiązanie zużywa smar z tego zbiornika, dostarczając go pod ciśnieniem poprzez kanał do poszczególnych części jednostki napędowej. Aby uwolnić nadmierne ciśnienie, system wykorzystuje zawór redukcyjny.
Klasyczna pompa olejowa posiada hermetycznie zamkniętą obudowę i zawiera dwa biegi. Pierwszy z nich jest liderem, natomiast drugi „zwolennikiem”. Łańcuch napędu pompy oleju, jak i cały napęd, znajduje się na wale, który jest połączony z napędem silnikowym. W korpusie mechanizmu wykonana jest komora, do której zasysany jest smar. Zbiornik oleju z siateczką jest połączony z korpusem mechanizmu. Element ten powinien znajdować się w najniższym punkcie miski olejowej.
Sklep UCANDO oferuje bogaty wybór części do układu smarowania silnika, w tym również wysokiej jakości zestaw łańcucha napędu pompy oleju w przystępnej cenie. Wszystkie dostępne elementy są fabrycznie nowe i zostały objęte gwarancją producenta.
Zapraszamy do UCANDO po łańcuch pompy olejowej w najniższej cenie rynkowej. Gwarantujemy profesjonalne wsparcie techniczne, szeroki wybór części oraz szybką realizację zamówienia.