W każdym pracującym silniku dochodzi do tarcia - tłoki wykonują ruch we wnętrzu cylindrów, korbowody obracają swymi czopami, a wał korbowy wiruje na łożyskach głównych. Wszystkie te metalowe elementy nieustannie się przemieszczają, ocierając się wzajemnie o siebie. Aby tarcie nie doprowadziło do poważnych uszkodzeń, a jednostka napędowa mogła gładko funkcjonować, niezbędny jest środek smarny zabezpieczający poszczególne części przed uszkodzeniem. W tym celu silnik wyposaża się w pompę oleju, a ta z kolei posiada uszczelki pompy oleju chroniące cały system.
Pompa oleju to część układu smarowania stosowanych w samochodach z silnikami spalinowymi. Jej podstawowym zadaniem jest dostarczanie oleju do jednostki napędowej, co pozwala utworzyć warstwę ochronną na poszczególnych elementach silnika. Pompa pobiera olej z miski olejowej, a następnie wtłacza go do specjalnych kanalików w silniku. Smarowanie jednostki napędowej ma kluczowe znaczenie dla zabezpieczenia części przed ryzykiem ich zatarcia. Pompa oleju to zazwyczaj urządzenie o zazębieniu zewnętrznym lub wewnętrznym, która jest napędzana przekładnią łańcuchową lub zębatą wału korbowego. Istotnym elementem tego urządzenia jest również uszczelka pompy oleju, która nie pozwala na jakiekolwiek wycieki środka smarnego, co mogłoby pozbawić silnika odpowiedniego zabezpieczenia.
Pompa oleju montowana jest zazwyczaj bezpośrednio nad miską olejową, z której pobiera środek do smarowania. Pompa ma zbliżoną żywotność do jednostki napędowej, jednak każda jej awaria powinna zostać natychmiast usunięta. Wymiana pompy olejowej jest zdecydowanie tańszym procesem niż remont zatartego silnika.
Jednym z zadań pompy olejowej jest utrzymanie prawidłowego ciśnienia oleju w silniku. Zbyt niskie ciśnienie oleju w jednostce napędowej świadczy najczęściej o awarii pompy olejowej. Problem sygnalizowany jest zapaleniem się odpowiedniej kontrolki na kokpicie. Ale nie zawsze będzie to awaria pompy, często problem dotyczy niewłaściwej eksploatacji – jazda na niskim poziomie oleju lub zwiększonego spalania oleju przez wysłużony silnik. Przyczyną może być również usterka uszczelki pompy olejowej, co może skutkować traceniem przez układ środka smarnego, pozbawiając tym samym silnik jakiejkolwiek ochrony.
W przypadku nawet niewielkiej awarii pompy oleju, należy jak najszybciej wyeliminować problem i przywrócić urządzeniu możliwość prawidłowego działania. W przeciwnym razie narażamy jednostkę napędową na bardzo poważne i kosztowne uszkodzenia, łącznie z jej zatarciem. Przyczyn nieprawidłowego działania pompy oleju może być wiele. Niektóre z nich da się usunąć w ramach naprawy, z kolei inne wymagają wymiany całego urządzenia lub jednego ze współpracujących z nim elementów (np. uszczelka smoka pompy oleju, wałek pompy, koło zębate, łańcuch). Niekiedy konieczna jest wymiana cały układ olejowego.
Sklep UCANDO to szeroki wybór uszczelek pompy oleju w atrakcyjnej cenie rynkowej. Wszystkie części sprowadzamy od najlepszych producentów na świecie. Dostępne produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta.
Zapraszamy do UCANDO po doskonałej jakości uszczelniacz pompy olejowej. Zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną, najniższe ceny na rynku, olbrzymi wybór asortymentowy oraz natychmiastową realizację zamówienia.