Ogrzewanie postojowe w samochodzie nie jest niczym nowym w motoryzacji. Jednak to wciąż nieznany teren dla wielu kierowców. System ten to zbawienie zwłaszcza w zimie oraz wczesna wiosną. Pozwala on na pozbycie się problemów z odszranianiem szyb czy trudności z uruchomieniem zimnej jednostki napędowej, wpływając jednocześnie na większy komfort jazdy w trudnych warunkach.
System opatentowany przez firmę Webasto sprawdza się szczególnie przy dużych mrozach. Opiera się on na niewielkim agregacie grzewczym i funkcjonuje niezależnie od pracy jednostki napędowej, wykorzystując paliwo ze zbiornika samochodowego. Ogrzewanie postojowe w samochodzie do działania potrzebuje powietrza. Charakteryzuje się kompaktową budową oraz niezwykle cichym działaniem. Po uruchomieniu system wymusza obieg płynu chłodniczego pomiędzy agregatem, wymiennikiem ciepła, a silnikiem. W agregacie płyn zostaje ponownie pogrzany i krąży tą samą drogą.
Ogrzewanie postojowe, dzięki swej wysokiej wydajności, zapewnia nagrzanie wnętrza auta do pożądanej temperatury w kilkanaście minut. Jednocześnie wyższą temperaturę roboczą może osiągnąć jednostka napędowa, dla której kluczowe pod względem kondycji są pierwsze przejechane kilometry po uruchomieniu. Dzięki ogrzewaniu postojowemu silnik nawet po kilkudziesięciu sekundach może pracować w optymalnych warunkach temperaturowych.
Bez względu na to, jaki typ ogrzewania postojowego został zamontowany w samochodzie, zasada jego działania jest zazwyczaj bardzo podobna. Agregat umieszczony pod maską auta jest podłączony do układu chłodzenia oraz systemu wentylacji samochodu. Ma on również bezpośredni dostęp do zbiornika paliwa. Oznacza to, że ogrzewanie postojowe pracuje, gdy silnik jest wyłączony. Dzięki wentylatorowi zasysającemu powietrze, dochodzi do procesu spalania paliwa (samochodowe ogrzewanie postojowe powietrzne), a następnie płyn chłodniczy wprawiony w ruch zaczyna ogrzewać jednostkę napędową, krążąc w obiegu zamkniętym oddając i pobierając ciepło. Wartością dodaną w tym systemie jest jednoczesne ogrzewanie przez układ wentylacji wnętrza pojazdu.
Dostępnych jest kilka typów systemów ogrzewania postojowego. Najtańsze z nich to ogrzewanie postojowe elektryczne, które potrzebuje do działania specjalnego gniazdka o mocy 230 V. Pozwala ono m.in. ustawić konkretna godzinę, o której system rozpocznie ogrzewanie. Drugi rodzaj ogrzewania postojowego to system oparty na spalaniu paliwa z baku, o którym była mowa powyżej. Można również wyróżnić ogrzewanie suche, które jedynie podgrzewa powietrze we wnętrzu samochodu oraz ogrzewanie mokre, które wykorzystuje płyn chłodniczy do zwiększenia temperatury jednostki napędowej oraz kabiny pasażerskiej (samochodowe ogrzewanie postojowe powietrzne).
Jeżeli na wyposażeniu swojego auta posiadasz system ogrzewania postojowego, w UCANDO znajdziesz wszystkie niezbędne elementy postojowego ogrzewania do jego naprawy lub regeneracji. Części pochodzą wyłącznie od sprawdzonych i godnych zaufania producentów. Są one fabrycznie nowe i posiadają gwarancje producenta.
Zapraszamy do UCANDO po tanie części ogrzewania postojowego najlepszych światowych producentów!