Oleje do skrzyni biegów (określane również olejami przekładniowymi) odpowiadają za smarowanie jednego z najważniejszych podzespołów mechanizmu samochodowego. Skrzynia biegów to niezwykle złożona konstrukcja składająca się z niemal tysiąca precyzyjnych elementów. Ponieważ jej wymiana zawsze wiąże się z bardzo dużymi kosztami, należy zadbać o to, aby jej sprawność i żywotność była jak największa. Sposobem na to jest dobrej klasy olej przekładniowy, który zmniejsza współczynnik tarcia, chłodzi, łagodzi uderzenia kół zębatych, tłumi drgania, chroni przed korozją i utrzymuje wszystkie elementy skrzyni biegów w czystości.
Oleje do wspomagania (a w zasadzie płyny do wspomagania) chronią układ wspomagania kierownicy przed efektami eksploatacji całego mechanizmu, jego nadmiernym zużyciem oraz przed występowaniem wielu awarii. Dobre płyny do wspomagania zapobiegają również powstawaniu uszkodzeń pompy wspomagania.
Przy wymianie oleju do skrzyni biegów musimy przede wszystkim pamiętać o tym, że nowy olej nie może być produktem przypadkowym. Ogólna zasada jest taka, że im nowocześniejszy samochód (w tym skrzynia biegów), tym większe wymagania stają przed olejem przekładniowym. Nie tylko nie może więc on oddziałać agresywnie na uszczelki, ale musi też posiadać odpowiednio wysoką lepkość w celu skutecznej ochrony mechanizmu i zachowywać zbliżoną konsystencję bez względu na temperaturę.
W przypadku płynów do układu wspomagania warto wybierać przede wszystkim te produkty, które najlepiej wyciszają pracę układu i zachowują doskonałą płynność przy bardzo niskich temperaturach powietrza. Dobrej jakości płyny do wspomagania zawierają dodatek specjalnego uszczelniacza pozwalającego utrzymać cały układ w doskonałym stanie przez długi czas. Dodatkową zaletą płynu będzie zastosowanie w czasie jego produkcji tzw. formuły „Stop Leak”, która usuwa problem wycieku płynu z układu wspomagania.