Dzisiejsze felgi samochodowe to już nie tylko solidna konstrukcja jezdna dal ogumienia, ale coraz częściej sposób na szybkie odświeżenie wyglądu pojazdu oraz nadania mu bardziej luksusowego lub sportowego charakteru. O ile dostępność kształtów i wielkości nie sprawia zazwyczaj kierowcom większego problemu, o tyle decyzja, czy mają to być felgi stalowe czy aluminiowe nadal pozostaje kwestią sporną.
We współczesnych samochodach felgi samochodowe mają przede wszystkim za zadanie wentylować elementy układu hamulcowego, a więc tarcze, przewody hamulcowe oraz zaciski. Wykonuje się ja najczęściej ze stopu aluminium lub stali, natomiast felgi stricte wyczynowe powstają z użyciem lekkiego i wytrzymałego magnezu lub włókna węglowego. Felgi produkuje się dwoma metodami – jako felgi odlewane lub kute. Na samym początku felgi samochodowe produkowano jako elementy dwuczęściowe ze stalowymi obręczami. Pionierami felg jednoczęściowych byli Romeo Palamides, J.O. Ellison oraz Tom Griffith, założyciele American Racing. To oni w 1954 roku wypuścili na rynek pierwsze magnezowe felgi jednoczęściowe. Niedługo potem Carlo Abarth we współpracy z włoską firmą Campagnolo rozpoczęli produkcję odlewanych magnezowych felg jednoczęściowych dla swoich samochodów. W ślad za nimi poszły takie marki, jak np. Alfa Romeo, Ferrari czy Lamborghini. W 1964 roku w Chevrolecie Corvette zamontowano pierwsze jednoczęściowe felgi aluminiowe z mechanizmem centralnej śruby mocujące, natomiast kilka lat później w niemieckim Porsche zastosowano jednoczęściowe felgi kute.
Obecnie największa popularnością cieszą się felgi aluminiowe. Wykonane z lekkich stopów obręcze oferują szereg zalet wizerunkowych oraz użytkowych, jednak nie mają one nadal wyłącznego monopolu na drodze. Felgi aluminiowe charakteryzują się przede wszystkim doskonałymi parametrami użytkowymi, zapewniając bardzo dobrą ochronę nawet na najbardziej wymagających nawierzchniach. Zapewniają wysoką wydajność procesu chłodzenia układu hamulcowego. Zastosowane w nich aluminium o wiele lepiej odbiera ciepło z tarcz hamulcowych niż stal, a także jest bardziej odporne na korozję. Felgi aluminiowe są cechują się jednak niższą wytrzymałością niż obręcze stalowe i są bardzie podatne na długotrwałe działanie substancji żrących.
Felgi stalowe są na pewno o wiele tańsze od produktów aluminiowych, a także ich regeneracja niesie ze sobą niższe koszty końcowe. Ogromną wadą felg stalowych jest na pewno duża podatność na korozję, a na obniżenie ich parametrów użytkowych wpływa również miękkość tego typu felg, co często przekłada się na ich poważne uszkodzenia. Niestety, felgi stalowe nie prezentują się tak okazale jak alufelgi. Najczęściej trzeba dokupić do nich odpowiednie kołpaki, aby zachować przyzwoity wyląd zewnętrzny samochodu. Koszt zakupu kompletu kołpaków do stalowych obręczy może sięgać nawet ponad 600 zł.
W UCANDO znajdziesz zarówno felgi aluminiowe, jak i felgi stalowe w doskonałej rynkowej cenie. Współpracujemy z czołowymi producentami obręczy samochodowych, co gwarantuje ich najwyższą jakość oraz szeroki wybór asortymentowy. Nasi doradcy techniczni służą pomocą na każdym etapie zakupów. Zapewniamy doskonałą jakość w rozsądnej cenie oraz szybką realizację zamówienia.
Zapraszamy po tanie felgi samochodowe w bogatej ofercie kształtów, kolorów oraz rozmiarów do UCANDO!