Współczesne kołpaki samochodowe to bardziej elementy poprawiające estetykę nadwozia niż wpływające na lepszy przepływ powietrza wokół kół i układu hamulcowego. Mają one jeszcze jedną dość istotną funkcję, a mianowicie kołpaki chronią stalowe felgi przed nadmiernym zabrudzeniem oraz zapewniają na pewnym poziomie osłonę dla piast kół.
Kołpaki samochodowe (ang. Hubcap) to na pewno tani sposób na zmianę wyglądu kół opartych na stalowej konstrukcji felg. Nie jest to również zbyt wygórowana metoda zewnętrznego upiększania pojazdu, lecz niewątpliwie bardzo skuteczna oraz praktyczna. Kołpaki wykonywane są najczęściej z różnego typu tworzyw sztucznych. Takie elementy montowane są za pomocą naczepów oraz pierścienia na wcisk. Niekiedy można również spotkać mocowania śrubowe. Bez względu jednak na sposób montażu, jest to najsłabsze ogniwo całego elementu, ponieważ kołpaki do samochodu mają tendencję do częstego, samoczynnego odpadania od kół, a także są bardzo łatwe do zdemontowania przez osoby trzecie.
Fabryczne kołpaki zakładane już na pierwszym montażu zazwyczaj znacznie różnią się jakością wykorzystanego w nich tworzywa od tych dostępnych w sklepach motoryzacyjnych, stacjach benzynowych czy marketach. Oryginalne kołpaki wykonywane są z tworzywa ABS, które charakteryzuje się dużą twardością oraz odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Z kolei kołpaki uniwersalne są oczywiście tańsze, lecz ich trwałość jest znacznie mniejsza. Decydując się na tego typu elementy, należy kupować je wyłącznie w dobrych sklepach motoryzacyjnych, współpracujących z renomowanymi producentami kołpaków samochodowych. W zależności od konstrukcji kołpaki samochodowe można sklasyfikować, jako – otwarte (posiadają duże otwory umożliwiające właściwą wentylację elementów układu hamulcowego) oraz zamknięte (posiadają niewielkie otwory lub są ich całkowicie pozbawione, charakteryzują się zerową wręcz wentylacją elementów układu hamulcowego).
Przed założeniem kołpaków należy w miarę dokładnie oczyścić felgi z wszelkich zabrudzeń znajdujących się na nich. Pierścień rozprężający zakłada się na kołpak tak, aby odpowiednio dopasować wyprofilowanie przewidziane na zawór powietrza w obu tych elementach. Pierwszym krokiem montażowym jest właściwe wpasowanie zaworu, a następnie przyłożenie pozostałej części kołpaka i jego dobicie za pomocą dłoni do koła. Należy skontrolować, czy kołpak został dobrze przytwierdzony i w razie nadmiernych luzów należy skorygować jego mocowania poprzez odpowiednie dogięcie pierścienia mocującego. Montując kołpaki samochodowe należy zwrócić szczególną uwagę na wycięcia wentylowe. Niewłaściwe ich dopasowanie może prowadzić do późniejszych problemów z uzupełnieniem ciśnienia w ogumieniu.
Oferujemy bardzo dobrej jakości i przy tym tanie kołpaki samochodowe dostarczane przez najlepszych producentów tego typu elementów na światowym rynku. Dostępne są zarówno oryginalne kołpaki fabryczne, jak i świetnej jakości zamienniki do kół o zróżnicowanej wielkości. Kołpaki do samochodu w UCANDO to najlepsza relacja ceny do jakości w Polsce!
Zapraszamy do UCANDO po najlepsze i zarazem najtańsze na rynku kołpaki samochodowe!