Opony letnie to obecnie najczęściej i najchętniej stosowane ogumienie przez polskich kierowców. Tego typu ogumienie jest dostępne zarówno w klasie budżetowej (ekonomicznej), jak i w klasie średniej oraz Premium. Na pewno nie zaleca się kupowania opon używanych oraz pochodzących z niewiadomego źródła, ponieważ nikt nie jest w stanie zweryfikować ich historii, sposobu użytkowania oraz przechowywania.
Istnieją trzy kluczowe różnice pomiędzy ogumieniem letnim i zimowym, a mianowicie struktura, mieszanka kauczukowa oraz wzór bieżnika. Naturalnym jest, że letnie opony samochodowe zapewniają najlepsze osiągi w cieplejszych miesiącach. Ogumienie tego typu posiada względnie twardą mieszankę, która staje się miększa w umiarkowanych, dodatnich temperaturach. Opony letnie mają o wiele mniej rowków niż bieżniki zimowe, jednak specjalne żebra letniej opony skutecznie niwelują ryzyko występowania zjawiska aquaplaningu. Przy wyższych temperaturach opony letnie zapewniają lepszą przyczepność wzdłużną oraz poprzeczną zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach. Mają twardszą mieszankę kauczukową oraz mniejszą zawartość naturalnego kauczuku w porównaniu z ogumieniem zimowym, przez co zaczynają twardnieć i mogą stać się bardziej kruche w temperaturze poniżej +7 stopni Celsjusza. Opony na lato cechują się mniejszym tarciem, dzięki czemu zmniejszają zużycie paliwa w aucie. Ich bieżnik to najczęściej prosty blokowy wzór charakteryzujący się dużą powierzchnią styku z drogą, co zwiększa sterowność opon letnich oraz znacznie skraca drogę hamowania.
Symetryczne opony samochodowe to najmniej zaawansowany typ bieżnika. Wykorzystywane są one zazwyczaj w niewielkich autach miejskich, kompaktowych wyposażonych w silniki o niedużej mocy. Symetryczne opony letnie mają jednolity na całej powierzchni bieżnik i można go zakładać na oponie w dowolny sposób.
Asymetryczne opony samochodowe posiadają bieżnik inaczej zbudowany po wewnętrznej i zewnętrznej stronie opony. Część zewnętrzna odpowiada za przyczepność na zakrętach (rzadziej ułożone klocki), natomiast wewnętrzna ma za zadanie odprowadzać wodę (głębsze rowki i gęściej ułożone klocki).
Kierunkowe opony samochodowe posiadają bieżnik ułożony w literę V lub „jodełkę”, który wykorzystuje się zarówno w oponach letnich, jak i zimowych. Ogumienie tego typu należy zakładać zgodnie z kierunkiem jazdy i można je rotować wyłącznie na jednej stronie auta. Opony kierunkowe najczęściej spotyka się w samochodach o dużej mocy.
W Europie obowiązuje minimalna głębokość bieżnika opony na poziomie 1,6 mm. Jednak głębokość o wartości 4 mm już sprawia, że przyczepność ogumienia drastycznie spada. Dlatego też zaleca się, aby opony letnie wymieniać już przy głębokości bieżnika na poziomie 3 mm.
W UCANDO dostępne są tanie opony letnie dostarczane przez sprawdzonych i godnych zaufania producentów ogumienia samochodowego. Wszystkie oferowane opony są fabrycznie nowe, posiadają gwarancję producenta oraz wszystkie wymagane homologacje.
Zapraszamy do UCANDO po wytrzymałe, oszczędzające paliwo i gwarantujące bardzo dobre właściwości jezdne opony letnie czołowych, światowych producentów.