Dni darmowej dostawy. Bezpłatny kurier od 99 zł Pokaż teraz

Pompy wspomagania 3

Producenci
Koło pasowe pompy wspomagania SWAG 60 92 9501

Koło pasowe pompy wspomagania SWAG 60 92 9501

120,99 zł
Cena za sztukę: 120,99 zł

Koło pasowe pompy wspomagania SWAG 60 92 9501

  • Materiał:  tworzywo sztuczne
  • Szerokość [mm]:  24,5 mm
  • Ciężar [kg]:  0,09 kg
120,99 zł
Cena za sztukę: 120,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy LUK 541 0149 10

Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy LUK 541 0149 10

2813,99 zł
Cena za sztukę: 2813,99 zł
2813,99 zł
Cena za sztukę: 2813,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Koło pasowe, pompa wspomagania SWAG 20 93 0123

Koło pasowe, pompa wspomagania SWAG 20 93 0123

85,99 zł
Cena za sztukę: 85,99 zł

Koło pasowe, pompa wspomagania SWAG 20 93 0123

  • Materiał:  tworzywo sztuczne
  • Szerokość [mm]:  28 mm
  • Ciężar [kg]:  0,21 kg
85,99 zł
Cena za sztukę: 85,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pompy wspomagania

Pompa wspomagania stanowi serce układu wspomagania kierownicy, czyli rozwiązania, którego zadaniem jest wspomaganie kierownicy podczas jazdy samochodem. Jeszcze niedawno układ wspomagania był luksusem dostępnym jedynie w najdroższych modelach aut, dzisiaj stanowi podstawowy element każdego pojazdu i montowany jest w 99% samochodów osobowych.

Oprócz pompy wspomagania, w skład układu wspomagania wchodzą również:

Jaką pompę wspomagania wybrać?

W samochodach jeżdżących po naszych drogach stosowane są trzy różne typy układów wspomagania kierownicy:

Pompa wspomagania, czyli – właściwie rzecz ujmując – pompa hydrauliczna, znajduje się jedynie w hydraulicznym układzie wspomagania. W przypadku układu pneumatycznego mamy do czynienia z tzw. serwem (pompą pneumatyczną), a w układzie elektrycznym z silnikiem elektrycznym.

Wymiana pompy wspomagania

Nadmierna lub niewłaściwa eksploatacja pompy wspomagania (także korzystanie z pompy wspomagania słabej jakości) może zakończyć się awarią, której objawem jest wyciek bądź zatarcie mechanizmu. Uszkodzenie pompy wspomagania łatwo jest rozpoznać, ponieważ wydaje ona wówczas charakterystyczny, wyjący dźwięk przy skręcie kół.

Aby wymienić pompę wspomagania należy rozpocząć od odessania płynu z układu wspomagania, odłączenia przewodów ciśnieniowych i zdjęcia paska napędowego. Następnie pompę należy odkręcić od bloku silnika, a w jej miejsce wstawić nową. Całą resztę montujemy w kolejności odwrotnej niż przy demontażu. Należy przy tym pamiętać, że wraz z wymianą pompy wspomagania powinno się również wymienić krążący w układzie płyn.   

Zrób zakupy za 99 zł a Twoje zamówienie wyślemy kurierem bezpłatnie.
Zrób zakupy za 99 zł a Twoje zamówienie wyślemy kurierem bezpłatnie.