Przełącznik zespolony samochodowy to grupa jednych z najważniejszych włączników i przełączników zlokalizowanych na kolumnie kierownicy. Ich zadaniem jest poprawa komfortu oraz bezpieczeństwa jazdy autem. Integrują one takie funkcję, jak np. włączanie/wyłączanie wycieraczek, przełączanie świateł, uruchamianie tempomatu oraz wiele innych nowoczesnych technologii.
Przełączniki zespolone kierownicy umożliwiają szybką i intuicyjną obsługę podstawowych urządzeń i systemów w samochodzie, takich jak wycieraczki, spryskiwacze, światła czy kierunkowskazy. Wykonanie takich operacji jest możliwe bez jakiejkolwiek dekoncentracji kierowcy, konieczności odrywania przez niego wzroku od drogi czy puszczania koła kierownicy. Po załączeniu elektroniczne przełączniki zespolone pod kierownicą działają maksymalnie szybko, załączając styki.
Przełącznik zespolony lewy służy m.in. do włączania oświetlenia zewnętrznego, natomiast przełącznik zespolony prawy uruchamia na przykład wycieraczki i spryskiwacze (regulacja czułości lub częstotliwości pracy).
Dostępne obecnie na rynku przełączniki zespolone kierownicy, przynajmniej większa ich część, ma z założenia działać bezproblemowo przez co najmniej 10 tys. cykli pracy, również skrajnych temperaturach od -25 do +85 stopni Celsjusza. Niektórzy producenci przekonują, że ich przełączniki zespolone pod kierownicą są w stanie działać bezawaryjnie przez nawet do 300 tys. cykli. Słuszność tej tezy weryfikuje zawsze drogowa rzeczywistość. Nie ulega jednak wątpliwości, że przełączniki samochodowe to elementy eksploatacyjne, które wcześniej czy później ulegną awarii.
O wyrobieniu mechanizmu przełączników zespolonych kierownicy świadczą najczęściej problemy z włączeniem konkretnych mechanizmów. Bardzo często konieczne jest mocne wychylanie dźwigni, pojawia się zacinanie przełączników, ich ciężka praca, wszelkiego rodzaju trzaski i piski podczas przełączania.
Wyróżnia się dwie główne przyczyny usterek, jakim ulega przełącznik zespolony samochodowy. Pierwsza to powszechne uszkodzenia mechaniczne lub naturalne wyeksploatowanie elementu. Drugą najczęstszą przyczyną są problemy o podłożu elektryczno-cieplnym. Zbyt wysoka temperatura oddziałująca na styki włącznika powoduje zazwyczaj wytopienie się elementów plastikowych, czego efektem są późniejsze zakłócenia lub brak przepływu prądu. W ekstremalnych sytuacjach może dojść nawet do zwarcia w instalacji elektrycznej samochodu.
W UCANDO znajdziesz m.in. bardzo dobrej jakości przełącznik kierunkowskazów dostarczany przez najlepszych producentów wyposażenia samochodowego na świecie. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Gwarantujemy najlepszą relację ceny do jakości na polskim rynku.
Zapraszamy do UCANDO po przełączniki zespolone kierownicy do praktycznie każdego współczesnego samochodu. Gwarantujemy profesjonalną pomoc techniczną, najniższe ceny na rynku, olbrzymi wybór asortymentowy oraz szybką realizację zamówienia.