Dni darmowej dostawy! Bezpłatny kurier od 99 zł Pokaż teraz

Blok silnika i wał korbowy 1438

Producenci

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-26269-00

  • Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  11 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
41,98 zł
Cena za sztukę: 41,98 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy AJUSA 15056500

  • Szerokość [mm]:  7 mm
  • od roku prod.:  05/2010
  • średnica zewnętrzna [mm]:  55 mm
28,99 zł
Cena za sztukę: 28,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy AJUSA 15085100

  • Szerokość [mm]:  11 mm
  • średnica zewnętrzna [mm]:  105 mm
  • Typ modelu:  GOLF
71,92 zł
Cena za sztukę: 71,92 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy FEBI 47740

  • Materiał:  Aluminium, PTFE (Polytetrafluorethylen)
  • Ciężar [kg]:  0,38 kg
  • artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  z kołnierzem
150,98 zł
Cena za sztukę: 150,98 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-53236-00

  • Materiał:  MVQ (silikon-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  6 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
5,99 zł
Cena za sztukę: 5,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Zestaw uszczelniacza wargowego, silnik CORTECO 289137

Zestaw uszczelniacza wargowego, silnik CORTECO 289137

123,32 zł
Cena za sztukę: 123,32 zł

Zestaw uszczelniacza wargowego, silnik CORTECO 289137

  • Strona zabudowy:  od strony rolki paska
123,32 zł
Cena za sztukę: 123,32 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-53442-00

  • Materiał:  NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  6 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
30,80 zł
Cena za sztukę: 30,80 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
-6%
Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-51109-30

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-51109-30

16,99 zł 17,99 zł
Cena za sztukę: 16,99 zł

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-51109-30

  • Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  7 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
16,99 zł 17,99 zł
Cena za sztukę: 16,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy FEBI 01090

  • Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)/ACM (poliakryl-kauczuk)
  • Ciężar [kg]:  0,058 kg
  • średnica zewnętrzna [mm]:  105 mm
27,99 zł
Cena za sztukę: 27,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-36957-00

  • Szerokość [mm]:  7 mm
  • Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk), NBR (Nitril-Butadien-kauczuk), PTFE (Polytetrafluorethylen)
  • Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
53,99 zł
Cena za sztukę: 53,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy CORTECO 19035186B

  • Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
  • Rodzaj gwintu:  Gwint lewoskrętny
  • Wysokość 1 [mm]:  8,5 mm
54,94 zł
Cena za sztukę: 54,94 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-53077-00

  • Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  13 mm
  • TECDOC-Nr silnika:  1670
50,87 zł
Cena za sztukę: 50,87 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy AJUSA 15028700

  • Szerokość [mm]:  10 mm
  • średnica zewnętrzna [mm]:  74 mm
  • Typ modelu:  MOVE
20,58 zł
Cena za sztukę: 20,58 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-34798-00

  • Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  9,5 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint lewoskrętny
52,45 zł
Cena za sztukę: 52,45 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-36644-00

  • Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  8 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint lewoskrętny
31,99 zł
Cena za sztukę: 31,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-35554-00

  • Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk), PTFE (Polytetrafluorethylen)
  • Szerokość [mm]:  6,4 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
43,99 zł
Cena za sztukę: 43,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-53404-00

  • Materiał:  MVQ (silikon-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  9 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint lewoskrętny
66,99 zł
Cena za sztukę: 66,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
-10%
Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-20504-40

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-20504-40

52,21 zł 57,85 zł
Cena za sztukę: 52,21 zł

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-20504-40

  • Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  12,5 mm, 13 mm
  • TECDOC-Nr silnika:  6028
52,21 zł 57,85 zł
Cena za sztukę: 52,21 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Kompletny zestaw uszczelek, silnik JAPANPARTS KM-W00

Kompletny zestaw uszczelek, silnik JAPANPARTS KM-W00

146,99 zł
Cena za sztukę: 146,99 zł
146,99 zł
Cena za sztukę: 146,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy AJUSA 15034900

  • Szerokość [mm]:  12 mm
  • średnica zewnętrzna [mm]:  98 mm
  • średnica wewnętrzna [mm]:  76 mm
30,95 zł
Cena za sztukę: 30,95 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wał korbowy REINZ 81-34461-00

  • Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk), PTFE (Polytetrafluorethylen)
  • Szerokość [mm]:  6 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
43,97 zł
Cena za sztukę: 43,97 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Blok silnika i wał korbowy


Blok silnika oraz wał korbowy to jedne z najważniejszych podzespołów każdej jednostki napędowej. Blok silnika, nazywany również kadłubem jednostki napędowej, stanowi największy oraz najcięższy element silnika, który służy jako baza do instalowania pozostałego osprzętu jednostki, jak np.: prądnice, mechaniczne pompy paliwowe czy też pompy wtryskowe. Blok silnika stanowi również obudowę dla układu korbowego oraz rozrządu silnika, i służy do mocowania całej jednostki w samochodzie.


Żeliwny blok silnika


Budowa bloku silnika jest zwarta i wykonana najczęściej z żeliwa lub ze stopu aluminium oraz krzemu. Żeliwny blok silnika charakteryzuje się słabym przewodzeniem fal akustycznych, znakomitymi właściwościami ślizgowymi, dużą podatnością na obróbkę oraz wysokim współczynnikiem elastyczności wzdłużnej. Można wyróżnić dwa podstawowe rodzaje kadłubów silnika, a mianowicie chłodzone powietrzem oraz chłodzone cieczą. Obecnie te pierwsze są już bardzo rzadko stosowane. Dziś praktycznie 99 proc. silników spalinowych w samochodach chłodzi się cieczą.


Uszkodzenie bloku silnika


Pęknięcie bloku silnika to jedna z najbardziej destrukcyjnych dla samochodu awarii, która bardzo często okazuje się niemożliwa do naprawy lub po prostu nieopłacalna. Pęknięcie kadłuba silnika następuje zazwyczaj na skutek rażącego zaniedbania właściciela samochodu lub ukrytej wady fabrycznej motoru. W momencie uszkodzenia bloku silnika pojawia się najczęściej problem z ubywającym płynem chłodniczym, przybywaniem oleju, pojawieniem się nalotu na korku wlewu oleju lub tłustych plam na powierzchni płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. W gruncie rzeczy są to objawy bardzo zbliżone do tych towarzyszących uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.


Wał korbowy w silniku



Blok silnika jest odpowiedzialny za dźwiganie m.in. wału karbowego jednostki napędowej. W nowoczesnych silnikach spalinowych wał korbowy jest praktycznie niewidoczny, z wyjątkiem przedniej końcówki, która wystaje z bloku silnika. Wał korbowy pełni fundamentalną rolę w całej koncepcji motoru tłokowego.

Praktycznie cała konstrukcja jednostki napędowej otacza wał korbowy. W standardowym rzędowym silniku czterocylindrowym każdemu korbowodowi przysługuje jeden czop wału korbowego. Wał jest podparty zazwyczaj na pięciu łożyskach głównych, a jedno z nich, najczęściej środkowe, jest jednocześnie łożyskiem ustalającym. Głównym zadaniem wału korbowego jest zmiana ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy. Dzięki temu energia powstała podczas zapłonu może zostać przeniesiona na układ napędowy samochodu. Wał korbowy ulega najczęściej uszkodzeniu na skutek wady konstrukcyjnej lub z powodu nieodpowiedniego jego smarowania.

Zrób zakupy za minimum 99 zł a Twoje zamówienie wyślemy kurierem za darmo
Zrób zakupy za minimum 99 zł a Twoje zamówienie wyślemy kurierem za darmo