-10% zniżki w aplikacji. POBIERZ >>   Pokaż teraz

Blok silnika i wał korbowy

7966
Producenci
Rodzaj Cześci
Strona:

 z 399

Uszczelnienie ELRING 030.792

Uszczelnienie ELRING 030.792

43,65 zł
Cena za sztukę: 43,65 zł

Uszczelnienie ELRING 030.792

  • Materiał: Silikon
  • Rodzaj połączenia: Tubka
  • Pojemność [ml]: 70
Pokaż informację o produkcie
43,65 zł
Cena za sztukę: 43,65 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Materiał: Silikon
  • Rodzaj połączenia: Tubka
  • Pojemność [ml]: 70
Panewki wału korbowego FEBI BILSTEIN 01740

Panewki wału korbowego FEBI BILSTEIN 01740

2,10 zł
Cena za sztukę: 2,10 zł

Panewki wału korbowego FEBI BILSTEIN 01740

  • Grubość [mm]: 0,3
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 53,6
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 71,0
Pokaż informację o produkcie
2,10 zł
Cena za sztukę: 2,10 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Grubość [mm]: 0,3
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 53,6
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 71,0

Pierscień uszczelniający wału korbowego FEBI BILSTEIN 106926

  • Wysokość [mm]: 8
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 73,5
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 107,0
Pokaż informację o produkcie
52,38 zł
Cena za sztukę: 52,38 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Wysokość [mm]: 8
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 73,5
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 107,0
-6%
Przewód elastyczny FEBI BILSTEIN 37026

Przewód elastyczny FEBI BILSTEIN 37026

29,10 zł 31,04 zł
Cena za sztukę: 29,10 zł

Przewód elastyczny FEBI BILSTEIN 37026

  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Ciężar [kg]: 0,035
Pokaż informację o produkcie
29,10 zł 31,04 zł
Cena za sztukę: 29,10 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Ciężar [kg]: 0,035

Pierscień uszczelniający wału korbowego FEBI BILSTEIN 104824

  • Szerokość [mm]: 7,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 48,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 68,0
Pokaż informację o produkcie
38,80 zł
Cena za sztukę: 38,80 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Szerokość [mm]: 7,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 48,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 68,0
Odma skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 26165

Odma skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 26165

29,10 zł
Cena za sztukę: 29,10 zł
29,10 zł
Cena za sztukę: 29,10 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Ciężar [kg]: 0,06

Pierscień uszczelniający wału korbowego FEBI BILSTEIN 21074

  • Szerokość [mm]: 12,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 90,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 110,0
Pokaż informację o produkcie
32,98 zł
Cena za sztukę: 32,98 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Szerokość [mm]: 12,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 90,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 110,0
Pierscień wału korbowrgo FEBI BILSTEIN 07720

Pierscień wału korbowrgo FEBI BILSTEIN 07720

56,26 zł
Cena za sztukę: 56,26 zł

Pierscień wału korbowrgo FEBI BILSTEIN 07720

  • Szerokość [mm]: 21,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 115,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 120,0
Pokaż informację o produkcie
56,26 zł
Cena za sztukę: 56,26 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Szerokość [mm]: 21,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 115,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 120,0
Odma skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 26163

Odma skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 26163

26,19 zł
Cena za sztukę: 26,19 zł
26,19 zł
Cena za sztukę: 26,19 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Ciężar [kg]: 0,048
Odma skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 38214

Odma skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 38214

24,25 zł
Cena za sztukę: 24,25 zł

Odma skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 38214

  • Długość [mm]: 190
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 14,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 13,0
Pokaż informację o produkcie
24,25 zł
Cena za sztukę: 24,25 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Długość [mm]: 190
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 14,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 13,0
Odma skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 38216

Odma skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 38216

79,54 zł
Cena za sztukę: 79,54 zł

Odma skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 38216

  • Długość [mm]: 100
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 16,5
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 12,8
Pokaż informację o produkcie
79,54 zł
Cena za sztukę: 79,54 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Długość [mm]: 100
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 16,5
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 12,8
-9%
Pierscień uszczelniający wału korbowego FEBI BILSTEIN 43537

Pierscień uszczelniający wału korbowego FEBI BILSTEIN 43537

40,74 zł 44,62 zł
Cena za sztukę: 40,74 zł

Pierscień uszczelniający wału korbowego FEBI BILSTEIN 43537

  • Grubość [mm]: 8,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 63,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 76,0
Pokaż informację o produkcie
40,74 zł 44,62 zł
Cena za sztukę: 40,74 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Grubość [mm]: 8,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 63,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 76,0
Odma skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 38217

Odma skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 38217

19,40 zł
Cena za sztukę: 19,40 zł

Odma skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 38217

  • Długość [mm]: 70
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 17,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 15,0
Pokaż informację o produkcie
19,40 zł
Cena za sztukę: 19,40 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Długość [mm]: 70
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 17,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 15,0
Uszczelnienie przeciwmrozowe FEBI BILSTEIN 03203

Uszczelnienie przeciwmrozowe FEBI BILSTEIN 03203

4,20 zł
Cena za sztukę: 4,20 zł

Uszczelnienie przeciwmrozowe FEBI BILSTEIN 03203

  • Średnica zewnętrzna [mm]: 30,0
  • Powierzchnia: Ocynkowany
  • Ciężar [kg]: 0,015
Pokaż informację o produkcie
4,20 zł
Cena za sztukę: 4,20 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 30,0
  • Powierzchnia: Ocynkowany
  • Ciężar [kg]: 0,015
Uszczelnienie przeciwmrozowe FEBI BILSTEIN 03202

Uszczelnienie przeciwmrozowe FEBI BILSTEIN 03202

5,25 zł
Cena za sztukę: 5,25 zł

Uszczelnienie przeciwmrozowe FEBI BILSTEIN 03202

  • Średnica zewnętrzna [mm]: 28,0
  • Powierzchnia: Ocynkowany
  • Ciężar [kg]: 0,013
Pokaż informację o produkcie
5,25 zł
Cena za sztukę: 5,25 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 28,0
  • Powierzchnia: Ocynkowany
  • Ciężar [kg]: 0,013
Śruba koła pasowego FEBI BILSTEIN 23042

Śruba koła pasowego FEBI BILSTEIN 23042

13,65 zł
Cena za sztukę: 13,65 zł

Śruba koła pasowego FEBI BILSTEIN 23042

  • Długość [mm]: 68
  • Gwint zewn. [mm]: M16 x 1,5
  • Długość gwintu [mm]: 54
Pokaż informację o produkcie
13,65 zł
Cena za sztukę: 13,65 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Długość [mm]: 68
  • Gwint zewn. [mm]: M16 x 1,5
  • Długość gwintu [mm]: 54
Zawór odmy skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 47726

Zawór odmy skrzyni korbowej FEBI BILSTEIN 47726

134,83 zł
Cena za sztukę: 134,83 zł
134,83 zł
Cena za sztukę: 134,83 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Ciężar [kg]: 0,152

Pierscień uszczelniający wału pośredniego FEBI BILSTEIN 09740

  • Szerokość [mm]: 7,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 30,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 40,0
Pokaż informację o produkcie
103,79 zł
Cena za sztukę: 103,79 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Szerokość [mm]: 7,0
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 30,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 40,0

Pierscień uszczelniający wału korbowego FEBI BILSTEIN 106999

  • Średnica wewnętrzna [mm]: 76,0
  • Wysokość [mm]: 8
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 108,0
Pokaż informację o produkcie
60,14 zł
Cena za sztukę: 60,14 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 76,0
  • Wysokość [mm]: 8
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 108,0

Pierscień uszczelniający wału korbowego FEBI BILSTEIN 107977

  • Wysokość [mm]: 5,9
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 40,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 55,0
Pokaż informację o produkcie
27,16 zł
Cena za sztukę: 27,16 zł
Dostępny. Dostawa w 1-2 dni robocze
Szczegóły produktu
  • Wysokość [mm]: 5,9
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 40,0
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 55,0

Blok silnika i wał korbowy

Blok silnika oraz wał korbowy to jedne z najważniejszych podzespołów każdej jednostki napędowej. Blok silnika, nazywany również kadłubem jednostki napędowej, stanowi największy oraz najcięższy element silnika, który służy jako baza do instalowania pozostałego osprzętu jednostki, jak np.: prądnice, mechaniczne pompy paliwowe czy też pompy wtryskowe. Blok silnika stanowi również obudowę dla układu korbowego oraz rozrządu silnika, i służy do mocowania całej jednostki w samochodzie.

Żeliwny blok silnika

Budowa bloku silnika jest zwarta i wykonana najczęściej z żeliwa lub ze stopu aluminium oraz krzemu. Żeliwny blok silnika charakteryzuje się słabym przewodzeniem fal akustycznych, znakomitymi właściwościami ślizgowymi, dużą podatnością na obróbkę oraz wysokim współczynnikiem elastyczności wzdłużnej. Można wyróżnić dwa podstawowe rodzaje kadłubów silnika, a mianowicie chłodzone powietrzem oraz chłodzone cieczą. Obecnie te pierwsze są już bardzo rzadko stosowane. Dziś praktycznie 99 proc. silników spalinowych w samochodach chłodzi się cieczą.

Uszkodzenie bloku silnika

Pęknięcie bloku silnika to jedna z najbardziej destrukcyjnych dla samochodu awarii, która bardzo często okazuje się niemożliwa do naprawy lub po prostu nieopłacalna. Pęknięcie kadłuba silnika następuje zazwyczaj na skutek rażącego zaniedbania właściciela samochodu lub ukrytej wady fabrycznej motoru. W momencie uszkodzenia bloku silnika pojawia się najczęściej problem z ubywającym płynem chłodniczym, przybywaniem oleju, pojawieniem się nalotu na korku wlewu oleju lub tłustych plam na powierzchni płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. W gruncie rzeczy są to objawy bardzo zbliżone do tych towarzyszących uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.

Wał korbowy w silniku

Blok silnika jest odpowiedzialny za dźwiganie m.in. wału karbowego jednostki napędowej. W nowoczesnych silnikach spalinowych wał korbowy jest praktycznie niewidoczny, z wyjątkiem przedniej końcówki, która wystaje z bloku silnika. Wał korbowy pełni fundamentalną rolę w całej koncepcji motoru tłokowego.

Praktycznie cała konstrukcja jednostki napędowej otacza wał korbowy. W standardowym rzędowym silniku czterocylindrowym każdemu korbowodowi przysługuje jeden czop wału korbowego. Wał jest podparty zazwyczaj na pięciu łożyskach głównych, a jedno z nich, najczęściej środkowe, jest jednocześnie łożyskiem ustalającym. Głównym zadaniem wału korbowego jest zmiana ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy. Dzięki temu energia powstała podczas zapłonu może zostać przeniesiona na układ napędowy samochodu. Wał korbowy ulega najczęściej uszkodzeniu na skutek wady konstrukcyjnej lub z powodu nieodpowiedniego jego smarowania.

Producenci części

Popularne Marki