10% zniżki na tarcze i klocki hamulcowe   Pokaż teraz

Blok silnika i wał korbowy 5564

Producenci
Strona:

 z 279

Uszczelnienie ELRING 030.792

Uszczelnienie ELRING 030.792

28,13 zł
Cena za sztukę: 28,13 zł

Uszczelnienie ELRING 030.792

  • Rodzaj połączenia: Tubka
  • Pojemność [ml]: 70
  • Materiał: Silikon
Pokaż informację o produkcie
28,13 zł
Cena za sztukę: 28,13 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Zawór odmy skrzyni korbowej MEYLE 314 040 0000

Zawór odmy skrzyni korbowej MEYLE 314 040 0000

87,30 zł
Cena za sztukę: 87,30 zł
87,30 zł
Cena za sztukę: 87,30 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych

Pierscień uszczelniający wału korbowego MAXGEAR 70-0045

  • Lokalizacja w aucie: Oprawa skrzyni biegów
  • Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 93
  • Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 133,5
Pokaż informację o produkcie
55,29 zł
Cena za sztukę: 55,29 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych

Separator oleju, odpowietrzenie przestrzeni korbowej MAXGEAR 18-0462

  • Długość [mm]: 93,85
  • Szerokość [mm]: 153
  • Grubość [mm]: 53,37
Pokaż informację o produkcie
83,42 zł
Cena za sztukę: 83,42 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Odma skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0531

Odma skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0531

32,98 zł
Cena za sztukę: 32,98 zł

Odma skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0531

  • Kolor: Czarny
  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Lokalizacja w aucie: W środku
Pokaż informację o produkcie
32,98 zł
Cena za sztukę: 32,98 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Zawór odmy skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0452

Zawór odmy skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0452

95,06 zł
Cena za sztukę: 95,06 zł

Zawór odmy skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0452

  • Dla numeru silnika: M 57 N2
  • Dla numeru OE: 11 12 7 809 512
Pokaż informację o produkcie
95,06 zł
Cena za sztukę: 95,06 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Filtr odmy komory korbowej MAXGEAR 17-0078

Filtr odmy komory korbowej MAXGEAR 17-0078

170,72 zł
Cena za sztukę: 170,72 zł

Filtr odmy komory korbowej MAXGEAR 17-0078

  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
  • Ilość montowana w aucie: 1
Pokaż informację o produkcie
170,72 zł
Cena za sztukę: 170,72 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Zawór odmy skrzyni korbowej MAXGEAR 17-0084

Zawór odmy skrzyni korbowej MAXGEAR 17-0084

30,07 zł
Cena za sztukę: 30,07 zł
30,07 zł
Cena za sztukę: 30,07 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Zawór odmy skrzyni korbowej MAXGEAR 17-0086

Zawór odmy skrzyni korbowej MAXGEAR 17-0086

232,80 zł
Cena za sztukę: 232,80 zł

Zawór odmy skrzyni korbowej MAXGEAR 17-0086

  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Materiał: Guma
  • Tryb pracy: Mechaniczne
Pokaż informację o produkcie
232,80 zł
Cena za sztukę: 232,80 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Zawór odmy skrzyni korbowej MAXGEAR 17-0080

Zawór odmy skrzyni korbowej MAXGEAR 17-0080

156,17 zł
Cena za sztukę: 156,17 zł

Zawór odmy skrzyni korbowej MAXGEAR 17-0080

  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Powierzchnia: Dacrometisiert
  • Ilość montowana w aucie: 1
Pokaż informację o produkcie
156,17 zł
Cena za sztukę: 156,17 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Odma skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0623

Odma skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0623

60,14 zł
Cena za sztukę: 60,14 zł

Odma skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0623

  • Lokalizacja w aucie: Góra
  • Ciężar [kg]: 0,039
Pokaż informację o produkcie
60,14 zł
Cena za sztukę: 60,14 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych

Separator oleju, odpowietrzenie przestrzeni korbowej MAXGEAR 18-0516

  • Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
  • Rodzaj zaworu: Zawór upustowy
  • Przestrzegaj danych technicznych: 
Pokaż informację o produkcie
146,47 zł
Cena za sztukę: 146,47 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Zawór odmy skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0636

Zawór odmy skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0636

67,90 zł
Cena za sztukę: 67,90 zł
67,90 zł
Cena za sztukę: 67,90 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Pokrywa korpusu skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0651

Pokrywa korpusu skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0651

46,56 zł
Cena za sztukę: 46,56 zł

Pokrywa korpusu skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0651

  • Materiał: Tworzywo sztuczne
  • Ciężar [kg]: 0,101
Pokaż informację o produkcie
46,56 zł
Cena za sztukę: 46,56 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Odma skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0539

Odma skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0539

103,79 zł
Cena za sztukę: 103,79 zł
103,79 zł
Cena za sztukę: 103,79 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Odma skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0541

Odma skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0541

17,85 zł
Cena za sztukę: 17,85 zł

Odma skrzyni korbowej MAXGEAR 18-0541

  • Długość [mm]: 100
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 16,5
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 12,8
Pokaż informację o produkcie
17,85 zł
Cena za sztukę: 17,85 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych

Zestaw łożysk wału korbowego KOLBENSCHMIDT 77839620

  • Nadwymiar [mm]: 0,50
  • Numer komponentu: 72770620
  • Numer komponentu: 72771620
Pokaż informację o produkcie
94,09 zł
Cena za sztukę: 94,09 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Zestaw pierscieni tłoka KOLBENSCHMIDT 800058410050

Zestaw pierscieni tłoka KOLBENSCHMIDT 800058410050

121,25 zł
Cena za sztukę: 121,25 zł
121,25 zł
Cena za sztukę: 121,25 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Panewki wału korbowego KOLBENSCHMIDT TW-1408A STD

Panewki wału korbowego KOLBENSCHMIDT TW-1408A STD

64,99 zł
Cena za sztukę: 64,99 zł

Panewki wału korbowego KOLBENSCHMIDT TW-1408A STD

  • Wymiar standardowy [STD]: 
  • Numer komponentu: GL1602
  • Ilość: 4
Pokaż informację o produkcie
64,99 zł
Cena za sztukę: 64,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych
Panewki wału korbowego KOLBENSCHMIDT TW-1224A STD

Panewki wału korbowego KOLBENSCHMIDT TW-1224A STD

21,34 zł
Cena za sztukę: 21,34 zł

Panewki wału korbowego KOLBENSCHMIDT TW-1224A STD

  • Wymiar standardowy [STD]: 
  • Numer komponentu: GL1880
  • Ilość: 2
Pokaż informację o produkcie
21,34 zł
Cena za sztukę: 21,34 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych

Blok silnika i wał korbowy

 

Blok silnika oraz wał korbowy to jedne z najważniejszych podzespołów każdej jednostki napędowej. Blok silnika, nazywany również kadłubem jednostki napędowej, stanowi największy oraz najcięższy element silnika, który służy jako baza do instalowania pozostałego osprzętu jednostki, jak np.: prądnice, mechaniczne pompy paliwowe czy też pompy wtryskowe. Blok silnika stanowi również obudowę dla układu korbowego oraz rozrządu silnika, i służy do mocowania całej jednostki w samochodzie.

 

Żeliwny blok silnika

 

Budowa bloku silnika jest zwarta i wykonana najczęściej z żeliwa lub ze stopu aluminium oraz krzemu. Żeliwny blok silnika charakteryzuje się słabym przewodzeniem fal akustycznych, znakomitymi właściwościami ślizgowymi, dużą podatnością na obróbkę oraz wysokim współczynnikiem elastyczności wzdłużnej. Można wyróżnić dwa podstawowe rodzaje kadłubów silnika, a mianowicie chłodzone powietrzem oraz chłodzone cieczą. Obecnie te pierwsze są już bardzo rzadko stosowane. Dziś praktycznie 99 proc. silników spalinowych w samochodach chłodzi się cieczą.

 

Uszkodzenie bloku silnika

 

Pęknięcie bloku silnika to jedna z najbardziej destrukcyjnych dla samochodu awarii, która bardzo często okazuje się niemożliwa do naprawy lub po prostu nieopłacalna. Pęknięcie kadłuba silnika następuje zazwyczaj na skutek rażącego zaniedbania właściciela samochodu lub ukrytej wady fabrycznej motoru. W momencie uszkodzenia bloku silnika pojawia się najczęściej problem z ubywającym płynem chłodniczym, przybywaniem oleju, pojawieniem się nalotu na korku wlewu oleju lub tłustych plam na powierzchni płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. W gruncie rzeczy są to objawy bardzo zbliżone do tych towarzyszących uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.

 

Wał korbowy w silniku

 

Blok silnika jest odpowiedzialny za dźwiganie m.in. wału karbowego jednostki napędowej. W nowoczesnych silnikach spalinowych wał korbowy jest praktycznie niewidoczny, z wyjątkiem przedniej końcówki, która wystaje z bloku silnika. Wał korbowy pełni fundamentalną rolę w całej koncepcji motoru tłokowego.

Praktycznie cała konstrukcja jednostki napędowej otacza wał korbowy. W standardowym rzędowym silniku czterocylindrowym każdemu korbowodowi przysługuje jeden czop wału korbowego. Wał jest podparty zazwyczaj na pięciu łożyskach głównych, a jedno z nich, najczęściej środkowe, jest jednocześnie łożyskiem ustalającym. Głównym zadaniem wału korbowego jest zmiana ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy. Dzięki temu energia powstała podczas zapłonu może zostać przeniesiona na układ napędowy samochodu. Wał korbowy ulega najczęściej uszkodzeniu na skutek wady konstrukcyjnej lub z powodu nieodpowiedniego jego smarowania.

Producenci części

Popularne Marki

10% zniżki na tarcze i klocki hamulcowe kod TARCZEKLOCKI
10% zniżki na tarcze i klocki hamulcowe kod TARCZEKLOCKI