Konstrukcje, rozwiązania oraz wykorzystywana do budowy automatycznych skrzyni biegów technologia ulegały bardzo dużej zmianie w ciągu ostatnich dekad. Niezmienna została natomiast rola i zasada działania tego podzespołu, która opiera się na przekazywaniu momentu obrotowego generowanego przez silnik, wprost na koła naszego samochodu. Dzięki skrzyni biegów możemy decydować o tym, jaki moment obrotowy w danej chwili wykorzystujemy, a co najważniejsze – możemy w każdej chwili odpowiednio nim zarządzać. Rola i zadania skrzyni biegów nie różnią się w zależności od jej rodzaju, a wyróżniamy dwa podstawowe typy tych podzespołów. Mowa oczywiście o manualnych oraz automatycznych skrzyniach biegów.
Obudowa automatycznej skrzyni biegów jest kluczowym elementem tego podzespołu. Jej zadaniem jest ochrona ruchomych części skrzyni przed uszkodzeniami mechanicznymi, dostawaniem się wody, piasku czy soli, a także innych przedmiotów, które mogłyby doprowadzić do jej uszkodzenia. Obudowa pozwala również na zanurzenie ruchomych elementów skrzyni w oleju, dzięki czemu wzrasta ich żywotność oraz wydajność całego układu.
Obudowy automatycznych skrzyń biegów zbudowane są z przynajmniej kilku elementów, dzięki którym cały zestaw zachowuje swoje walory. Kluczowe są tutaj oczywiście pokrywy, które stanowią rdzeń obudowy. Trudno jednak wyobrazić sobie ten element bez, chociażby: obudowy wtyczki jednostki sterującej automatycznej skrzyni biegów, śruby zamykającej, czy obudowy przekładni automatycznej. To wszystko składa się na pełną i szczelną obudowę.
Tak jak już wcześniej wspominaliśmy, obudowa automatycznej skrzyni biegów pełni dwie podstawowe funkcje. Po pierwsze chroni wszystkie elementy odpowiadające za działanie skrzyni przed czynnikami zewnętrznymi oraz ryzykiem uszkodzeń mechanicznych. Po drugie, obudowa stanowi swego rodzaju zbiornik na olej, który poprawia wydajność całego układu przez zapewnienie mu odpowiedniego smarowania, a także znacząco wydłuża jego żywotność. Dzięki obudowie nie musimy się obawiać, że poszczególne elementy skrzyni biegów będą korodować, pracować głośno, czy przedwcześnie się zużywać.
Kluczowymi elementami obudowy skrzyni automatycznej, są takie elementy jak: obudowa wtyczki jednostki sterującej automatycznej skrzyni biegów, śruby zamykające oraz obudowa przekładni automatycznej i najważniejsze, czyli pokrywy. Dzięki zastosowaniu takich elementów skrzynia biegów jest niezależnym od silnika podzespołem, który umożliwia np. wymianę oleju znajdującego się w jego wnętrzu. Dzięki zastosowaniu znanej nam obecnie obudowy skrzyni biegów możliwe są również inne czynności serwisowe, np. wymiana sprzęgła lub jego poszczególnych części.
Jeśli szukacie Państwo części zamiennych, takich jak obudowy automatycznych skrzyń biegów, to już teraz zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą sklepu internetowego Ucando.pl. Znajdziecie tutaj setki produktów pochodzących od sprawdzonych dostawców i dostępnych w korzystnych cenach.