Popychacze zaworów to jedne z tych elementów jednostki napędowej, które zmagają się z dużymi obciążeniami cieplnymi. Obecnie wykorzystywane są najczęściej w samochodach popychacze hydrauliczne, które służą do kompresji luzu powstającego na skutek wydłużenia temperaturowego poszczególnych elementów samochodowego układu rozrządu.
Koncepcja hydraulicznych popychaczy zaworów narodziła się na początku XX wieku. Pierwszy patent dotyczący takich rozwiązań zgłosił w 1910 roku Amedee Bolee. W 1930 roku w Stanach Zjednoczonych zastosowano hydrauliczne popychacze zaworów w samochodach osobowych. Od 1960 roku blisko 90 proc. wszystkich amerykańskich aut posiadała seryjne hydrauliczne elementy wyrównujące luz zaworów. Do Europy tego typu rozwiązania trafiły na początku lat 70. XX wieku, a krajem, który jako pierwszy je stosował były Niemcy (seryjny montaż w 1971 roku). Od 1987 roku większość czołowych niemieckich, angielskich, szwedzkich, hiszpańskich i japońskich marek stosowała hydrauliczne popychacze zaworowe silnika samochodowego.
Zawory w jednostce napędowej pełnią funkcje ssące oraz wydechowe. Dzięki temu do cylindrów silnika dostaje się powietrze lub mieszanka paliwowo-powietrzna wykorzystywana w procesie spalania. Zawory pozwalają również na usuwanie wygenerowanych spalin, które są przekazywane do kolektora wydechowego. Integralną częścią tych elementów są popychacze zaworów, które są dociskane przez obracające się krzywki wałków rozrządu.
Popychacze zaworowe wykorzystywane są do kompensacji luzu, powstającego na skutek wydłużenia temperaturowego konkretnych elementów układu rozrządu, a także ich powolnego, lecz systematycznego zużywania. Mówiąc w telegraficznym skrócie, zasada działania popychaczy polega w głównej mierze na kontrolowanym przepływie oleju pomiędzy ich komorami wysokiego i niskiego ciśnienia. Ruch popychaczy zaworowych musi być idealnie zsynchronizowany z pracą tłoka, aby możliwe było dostarczenie właściwej dawki powietrza i usunięcie spalin w odpowiednim momencie.
Popychacze zaworowe do samochodu mają jeden podstawowy problem technologiczny. Jest nim konieczność utrzymania luzu zaworowego pomiędzy krzywką wałka rozrządu a powierzchnią szklanki popychacza. Przyczyną tego jest zjawisko rozszerzalności cieplnej metali. Wszelkiego rodzaju zmiany w wielkości luzu wpływają niekorzystnie na pracę całej jednostki napędowej. Zbyt mały luz sprawi, że zawory nie będą się domykać. Utrata szczelności doprowadzi do spadku kompresji silnika, a to z kolei do obniżenia osiągów oraz nieregularnej pracy jednostki napędowej na biegu jałowym. Zyt duży luz doprowadzi do pojawienia się charakterystycznych stuków.
Popychacze zaworowe w UCANDO to najwyższej jakości elementy dostępne w najniższej cenie rynkowej. Współpracujemy z czołowymi producentami osprzętu silnikowego na świecie. Wszystkie dostępne części są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Popychacze zaworów w UCANDO to najlepsza relacja ceny do jakości.
Zapraszamy po tanie popychacze zaworowe od najlepszych światowych marek! Gwarantujemy profesjonalne doradztwo techniczne, szybką obsługę, atrakcyjne ceny i natychmiastową realizację zamówienia.