Głowica cylindrów to mechaniczna siła napędowa każdej jednostki spalinowej, stanowiąc tym samym jeden z najważniejszych elementów samochodu. Biorąc pod uwagę warunki, w jakich pracuje głowica, trzeba przede wszystkim docenić rolę, jaką pełnią śruby głowicy silnika. Głowica jest wystawiona na działanie skrajnie nieprzyjaznych warunków, w tym na bardzo zróżnicowane ciśnienie oraz temperatury. Śruby głowicy cylindrów mają więc ogromny udział w zapewnieniu wydajności kompletnego zespołu napędowego.
Głowica cylindra to odlewany, najczęściej metalowy lub aluminiowy element, który zabezpiecza górną część cylindrów samochodowych. Głowica jest montowana za pomocą śrub głowicy silnika do bloku cylindrów lub na obudowie jednostki napędowej, i wraz z tłokiem stanowi część komory spalania.
W głowicy znajdują się m.in. kanały olejowe oraz chłodnicze, a także czujniki odpowiedzialne za ciśnienie oleju i temperaturę płynu chłodzącego. Podstawowym zadaniem głowicy cylindrów jest zamknięcie od góry komory spalania i zapewnienie przestrzeni do zainstalowania niezbędnych części jednostki napędowej.
Zestaw śrub głowicy cylindrów to elementy konstrukcyjne połączenia uszczelniającego, wytwarzające łączną siłę, oddziałującą na uszczelkę głowicy cylindrów. Śruby dbają o to, aby podczas pracy silnika na uszczelkę głowicy cylindrów oddziaływał wystarczający i odpowiednio rozłożony docisk uszczelniający.
Podczas montażu śruby głowicy cylindrów muszą zostać dociągnięte (dokręcone) zgodnie z podaną w instrukcjach naprawczych producentów silników kolejnością.
Pojedyncza śruba głowicy silnika, w zależności od konfiguracji głowicy, a także liczby i rozmieszczenia śrub, musi wytrzymywać obciążenia dochodzące nawet do 3 ton. Ogromnie ważna jest wymiana śrub na nowe podczas montażu głowicy cylindrów, a w wielu przypadkach niezbędna. Bardzo ważne jest również nasmarowanie gwintu i spodu śruby olejem przed montażem.
Powszechnie uważa się je za sztywne mocowanie, jednak śruby mocujące głowicy projektuje się również tak, aby się rozciągały. Pomaga to w osiągnięciu odpowiedniej siły i uzyskaniu elastyczności, a w efekcie utrzymania określonego ciśnienia, aby głowica cylindrów i uszczelka pozostały razem.
W nowych konstrukcjach silnikowych, szczególnie z aluminiowymi głowicami, często wykorzystywane są śruby głowicy silnika TTY (ang. Torque to Yield). W odróżnieniu od rozciągających się śrub, elementy TTY są w stanie się deformować, jednak w kontrolowany sposób. Cechą charakterystyczną tych śrub jest to, że po osiągnięciu ustalonego punktu rozciągnięcia, śruba pozostaje rozciągnięta i nie powraca do pierwotnej długości.
W UCANDO znajdziesz bardzo dobrej jakości śruby mocujące głowicy silnika, które dostarczają najlepsi producenci osprzętu silnikowego na świecie. Zapewniamy najlepszą relację ceny do jakości oferowanych produktów.
Zapraszamy do UCANDO po śruby i szpilki silnika w doskonałej cenie. Gwarantujemy fachowe wsparcie techniczne, szybką obsługę, olbrzymi wybór asortymentowy i natychmiastową realizację zamówienia.