Nawet najmniejsze wycieki oleju z samochodu niestety nie oznaczają niczego dobrego dla właściciela takiego pojazdu. Zlekceważenie takich awarii może być przyczyną poważnych i kosztownych napraw w niedalekiej przyszłości. Warto zwrócić uwagę na kilka przyczyn wycieków, w tym również na dość prozaiczny element, jakim jest korek wlewu oleju.
Na widoczne wycieki oleju z jednostki napędowej należy reagować natychmiast. Najczęściej takie wycieki mają miejsce pod przednią częścią auta, a olej znajdujący się pod silnikiem ma czarną lub ciemnobrązową barwę i daje się wyczuć charakterystyczny przepalony zapach. O tym, że poszczególne elementy jednostki napędowej mają problem z utrzymaniem oleju, a więc „pocą się”, można zauważyć gołym okiem również zaglądając pod maskę samochodu. Wówczas zauważymy brudny od oleju silnik z licznymi śliskimi plamami oleju.
Przyczyn wycieku oleju może być kilka. Jedną z podejrzanych jest miska olejowa, która mogła skorodować lub ulec uszkodzeniu mechanicznemu na skutek np. uderzenia nią o wybój, wystającą studzienkę czy krawężnik (szczególnie w autach nisko zawieszonych). Kolejną podejrzaną może być pokrywa wlewu oleju w samochodzie, której zadaniem jest szczelne zabezpieczenie miejsca wlewu oleju silnikowego. Jest ona najczęściej wykonana z trwałego materiału odpornego na działanie wysokiego ciśnienia, płynów eksploatacyjnych oraz dużych temperatur. Korek wlewu oleju może ulec uszkodzeniu w wyniku zbyt dużego ciśnienia oleju wywołanego jego wysoką ilością lub na skutek zatkanej odmy silnika. Poruszanie się z uszkodzonym lub po prostu niedokręconym korkiem wlewu będzie prowadzić do wycieków oleju po elementach jednostki napędowej, czego efektem będzie jej zakłócona praca oraz szybsze zużycie poszczególnych podzespołów. Nie można również zapominać, że wycieki oleju to jego niedobór, a więc gorsze smarowanie silnika i w konsekwencji jego zatarcie.
Jeżeli do wycieku dochodzi w tylnej części samochodu, który jest napędzany przez tylną oś, wówczas powodem wycieków będzie prawdopodobnie mechanizm różnicowy. Konieczna będzie w takim przypadku zapewne wymiana uszczelniaczy. Najgroźniejszą przyczyną dla całej jednostki napędowej będzie na pewno wyciek spowodowany awarią uszczelki pod głowicą. Jej wymiana to zadanie trudne, wieloetapowe i czasochłonne, ponieważ wymaga nie tylko rozłożenia znacznej części jednostki napędowej, ale również m.in. płukania kanalików wodnych, ponownej obróbki wszystkich elementów głowicy czy wymiany rozrządu oraz płynów eksploatacyjnych.
Wycieki oleju często trudno zlokalizować i prawidłowo zdiagnozować. Niekiedy mają one dość błahe i prozaiczne przyczyny wynikające z roztargnienia kierowcy, jak np. żle dokręcony korek wlewu oleju. Pamiętajmy jednak, że zauważenie jakiegokolwiek wycieku pod samochodem nie można odkładać na później i należy jak najszybciej usunąć zaistniałą usterkę.
Popularni producenci korka wlewu oleju
Jeżeli interesuje Cię dobrej jakości uszczelka korka wlewu oleju lub chcesz wymienić zużyty już korek wlewu oleju w swoim aucie, w UCANDO znajdziesz produkty w doskonałej cenie rynkowej pochodzące od sprawdzonych i godnych zaufania producentów osprzętu silnikowego.
Powiązane kategorie produktowe
Zapraszamy do UCANDO po tanie korki wlewu oleju oraz inne elementy osprzętu silnika samochodowego w atrakcyjnej cenie. Zapewniamy fachową pomoc techniczną na każdym etapie zakupów, szeroki asortyment części renomowanych producentów oraz szybką realizację zakupów.