Układy DPF filtra cząstek stałych

313

Moduły dozujące

Samochodowy aktywny system powietrza wtórnego to układ, który z reguły składa się z pompy, przekaźnika, zaworu sterującego i zespolonego. Taki moduł dozujący sterowany jest przez sterownik silnika. Podczas modułu dozującego przekaźnik sterownika silnika włącza pompę i w tym samym czasie zostaje wysterowany pneumatyczny zawór sterujący, który otwiera się i umożliwia działanie podciśnienia z kolektora na zawór zespolony.

Przetłaczane przez pompę dodatkowe powietrze zostaje wtłoczone do rury wydechowej. Po aktywacji układu regulacji lambda moduł dozujący powietrza wtórnego jest wyłączany. Sterownik silnika wyłącza tym samym pompę elektryczną i zawory.

Niesprawny moduł dozujący

Brak prawidłowego działania całego modułu dozującego powoduje nie tylko wzrost wartości emisji spalin ale także nagrzewanie się zimnego silnika. Nowsze samochody zostały wyposażone w odpowiedni sygnał, który świadczy, że moduł dozujący nie działa należycie - zaświecenie się lampki kontrolnej silnika. Najczęstszą przyczyną, która powoduje niesprawność modułu dozującego jest uszkodzona pompa.

Ponadto awarię modułu dozującego może także powodować przedostanie się wilgoci do wnętrza układu. Problematyczne mogą być również wadliwe zasilanie napięciem i zatkane lub nieszczelne przewody. Niezależnie od rodzaju usterki zaleca się, by jak najszybciej zdiagnozować problem i przeprowadzić naprawę.

Producenci części

Popularne Marki

Black week z darmową dostawą od 99 zł
Black week z darmową dostawą od 99 zł