Coraz surowsze przepisy powodują konieczność nieustannej redukcji emisji spalin do atmosfery. Wymogi ustawowe są równe dla wszystkich, zarówno silników dieslowskich, jak i benzynowych. Dzięki układom cyrkulacji spalin, mamy możliwość niwelowania emisji tlenków azotu do atmosfery. Aby układ ten mógł funkcjonować prawidłowo, niezbędna jest właściwa regulacja ciśnienia spalin. Zapewnia to przetwornik ciśnienia EGR.
W przypadku wewnętrznej recyrkulacji spalin, ich mieszanie ze świeżą mieszanką odbywa się wewnątrz komory spalania. W jednostkach czterosuwowych jest to możliwe dzięki przykryciu zaworów wlotowego i wylotowego. Zewnętrzna recyrkulacja spalin odbywa się za pośrednictwem dodatkowego przewodu między kolektorem wylotowym względnie rurą wydechową a rurą dolotową, a także zaworem recyrkulacji spalin.
Przetwornik ciśnienia EGR służy do wytworzenia ciśnienia mieszanego (ciśnienia kontrolnego) z próżni oraz ciśnienia atmosferycznego. Zmienne ciśnienie sterujące, które jest wytwarzane przez konwerter ciśnienia układu wydechowego, umożliwia sterowanie zaworem EGR, w zależności od warunków pracy.
Zawór EGR jest składnikiem emisji, który jest powszechne stosowany zarówno w samochodach osobowych, jak i pojazdach ciężarowych poruszających się po drogach. Zawór, jak i jego przetwornik ciśnienia turbiny EGR, jest częścią układu recyrkulacji spalin. Wykrywa on zmiany ciśnienia spalin i odpowiednio kontroluje ich przepływ przez układ EGR. Występuje on najczęściej w pojazdach wyposażonych w silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem, jednak można go spotkać również w układach jednostek benzynowych.
Uszkodzony konwerter ciśnienia układu wydechowego powoduje najczęściej problemy z działaniem całego układu EGR, a nawet wpływa na osiągi silnika samochodowego. Najczęstszym objawem uszkodzenia zaworu EGR są problemy z wydajnością jednostki napędowej. Uszkodzony lub zablokowany zawór EGR powoduje spadek mocy, obniżenie możliwości przyspieszenia, a także większe zużycie paliwa, a w niektórych przypadkach nawet trudniejszy rozruch. Innym objawem problemów z zaworem ciśnienia spalin jest nadmierna ilość dymu lub sadzu ze spalin. Żle działający przetwornik ciśnienia EGR może zakłócać cały proces spalania w silnikach wysokoprężnych, czego efektem będzie wydostający się z rury wydechowej czarny dym i sadza. O tym, że z systemem recyrkulacji spalin dzieje się coś niedobrego, poinformuje nas kontrolka Check Engine. Komputer pokładowy uruchamia lampkę kontrolną w momencie, gdy wykryje jakiekolwiek problemy z obwodem, sygnałem lub położeniem zaworu ciśnienia wydechowego.
UCANDO dostarcza tanie przetworniki ciśnienia EGR do wszystkich współczesnych konstrukcji silnikowych. Wszystkie elementy są fabrycznie nowe i pochodzą wyłącznie od sprawdzonych i godnych zaufania producentów układów wydechowych i samochodowych systemów recyrkulacji spalin.
Zapraszamy do UCANDO po wysokiej jakości przetworniki ciśnienia EGR. Gwarantujemy najniższe ceny rynkowe, największy wybór asortymentu, profesjonalną pomoc techniczną oraz szybką realizację zamówienia.