Samochodowy układ wydechowy podnosi nie tylko komfort jazdy, ale przede wszystkim zapewnia prawidłową pracę jednostki napędowe, poprawia jej osiągi, a także pozwala zmniejszyć ilość szkodliwych substancji emitowanych do atmosfery na skutek spalania mieszanki powietrzno-paliwowej. Jednym z najważniejszych elementów tego układu są tłumiki samochodowe, które odpowiadają przede wszystkim za odpowiednie przetwarzanie spalin oraz zmniejszenie poziomu hałasu wydobywającego się z silnika.
Współczesne układy wydechowe montowane w samochodach to rozwiązania mało skomplikowane, lecz wyjątkowo dopracowane pod względem zarówno swojej budowy, jak i sposobu działania. Zupełnie inaczej wyglądało to w początkach historii motoryzacji, gdy pierwsze automobile nie były wyposażone w żaden tego typu układ pozwalający tłumić hałas silnika ani też odprowadzać z niego w sposób kontrolowany spalin. Dziś wydech samochodowy to już nieodłączny układ każdego pojazdu spalinowego, który składa się z kilku podstawowych elementów: kolektora wydechowego, sondy lambda, katalizatora, filtra cząstek stałych oraz tłumików wydechowych, które można podzielić na tłumik przedni, tłumik środkowy oraz tłumik końcowy.
Tłumik wydechowy, jako jedna z części układu wydechowego, to element konieczny do prawidłowego przetwarzania spalin oraz redukowania hałasu jednostki napędowej. Ilość tłumików wydechowych w systemie wylotowym dobiera się zazwyczaj pod względem właściwości tłumienia hałasu przez te elementy. Najczęściej w samochodowym układzie wydechowym występują dwa lub trzy tłumiki wydechowe. Są one połączone w układzie z katalizatorem za pomocą przewodów rurowych. Zazwyczaj wydech samochodowy składa się z dwóch tłumików połączonych szeregowo, z których jeden może pełnić funkcję tłumika absorpcyjnego odpowiedzialnego za tłumienie wysokich częstotliwości dźwięku, natomiast drugi może być tłumikiem komorowym, którego zadaniem jest tłumienie wysokich częstotliwości. Aby tłumiki mogły spełnić swoje funkcje, a hałas wydobywających się spalin mógł zostać obniżony do wartości przewidzianych przez przepisy, układ wylotowy musi zniwelować wyrzut spalin o 50 dB 100 tys. razy.
Układ wydechowy to system, który zazwyczaj nie wymaga obsługi podczas całego okresu swojej trwałości ani też nie ma określonych ram czasowych jego wymiany. Jednak trwałość układu wydechowego zależy przede wszystkim od tego, w jakim środowisku jest eksploatowany. Jego uszkodzenie jest natychmiast odczuwalne przez kierowcę i można je łatwo zdiagnozować. Zazwyczaj jest to głośniejsza praca silnika, większe zadymienie spalin, mniejsze osiągi jednostki napędowej oraz wszelkiego rodzaju stuki wydobywające się spod pojazdu. Najgroźniejsza dla tłumików wydechowych jest korozja, powstająca na skutek wilgoci gromadzącej się w ich wnętrzu. Na skutek jej działania mogą pojawić się dziury w tłumikach wydechowych, przez co ich praca nie będzie efektywna. Najbardziej narażony pod tym względem jest tłumik końcowy.
Jeżeli cena tłumiku wydechowego jest dla Ciebie ważna, to dobrze trafiłeś! W UCANDO kupisz tani tłumik wydechowy, który jednocześnie posiada bardzo dobre parametry techniczne i zapewni trwałość na długie lata. Oferujemy elementy układu wydechowego do wszystkich modeli oraz marek samochodów. Współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi i godnymi zaufania producentami układów wydechowych.
Tłumiki wydechowe w UCANDO to najlepsza relacja ceny do jakości. Gwarantujemy fachową pomoc na każdym etapie zakupów, duży wybór asortymentu oraz szybką realizację zamówienia.