Zawór podciśnienia EGR to jeden z tych elementów w samochodzie, który potrafi sprawić wiele poważnych problemów, a przy tym jego wymiana nie należy do najtańszych. Zawór jest częścią układu recyrkulacji spalin (Exhaust Gas Recirculation), którego głównym celem jest maksymalne obniżenie emisji szkodliwych substancji w spalinach odprowadzanych na zewnątrz pojazdu.
Zawór sterowania podciśnienia EGR ma na celu obniżenie ilości tlenu w powietrzu dostarczanym do komory spalania, a więc zapewnienia niższej temperatury, spowolnienia procesu spalania oraz obniżenia emisji tlenków azotu. Cel jest realizowany poprzez dodanie do układu dolotowego określonej porcji spalin, które mają, mówiąc najprościej, zanieczyścić powietrze transportowane do komory spalania.
Zawór podciśnienia EGR w układzie wydechowym i dolotowym łączy przewód umożliwiający przepływ niedużej porcji spalin z kolektorem dolotowym. Zawór EGR, jako element tego przewodu, decyduje, czy spaliny powinny trafić do dolotu, a także kiedy ma to nastąpić oraz jak długo ma to trwać. Najnowsze zawory podciśnienia EGR są sterowane elektromagnetycznie, dzięki czemu otwierają się płynnie w dowolnym zakresie, umożliwiając regulację precyzyjnej ilości spalin, która ma trafić do komory spalania. O otwarciu zaworu decyduje przede wszystkim sterownik pracy jednostki napędowej. Zawór sterowania podciśnieniowego pozostaje zamknięty m.in. na obrotach biegu jałowego, a także w momencie, gdy silnik nie jest obciążony i/lub nie osiągnie właściwej temperatury pracy. Zawór pozostaje zamknięty także przy maksymalnym obciążeniu jednostki napędowej.
Minusem zastosowania zaworu EGR jest przede wszystkim obniżenie mocy silnika, jednak nie dotyczy to wartości mocy maksymalnej jednostki napędowej, ponieważ podczas pełnego obciążenia silnika zawór pozostaje zamknięty. Wielu kierowców w obawie utraty najważniejszych parametrów pracy silnika decyduje się na jego eliminację, zaślepienie czy też wyłączenie. Jednak wyeliminowany w ten sposób zawór podciśnienia EGR wcale nie zapewnia więcej mocy jednostce napędowej. Może i odczucia podczas jazdy będą lepsze, lecz tak naprawdę nic się nie zmienia, ponieważ w większości czasu korzystamy wyłącznie z częściowego obciążenia silnika, a więc wówczas, gdy zawór EGR faktycznie pracuje. Warto wspomnieć również, że najczęstszą przyczyną usterki tego elementu jest zanieczyszczenie oraz uszkodzenie układów sterujących jego pracą. Ryzyko pociąga także za sobą agresywne działanie spalin na elementy zaworu EGR, co może powodować wypalenie materiału w jego wnętrzu.
Czujnik podciśnienia EGR to istotny elementem całego układu recyrkulacji spalin w samochodzie. Dla zapewnienia sprawności procesu spalania i emisji, zawór EGR musi być systematycznie kontrolowany i serwisowany. Zaniedbanie tej czynności będzie się później wiązać z dość sporymi kosztami naprawy. W UCANDO znajdziesz najlepszej jakości i jednocześnie tanie zawory podciśnienia EGR, sygnowane markami czołowych producentów układów wydechowych i napędowych.
Zawór sterowania podciśnienia EGR w UCANDO to najlepszy wybór w racjonalnej cenie z gwarancją jakości producenta!