Samochodowy układ wydechowy jest poddawany wielu przeciążeniom zarówno mechanicznym, jak i termicznym oraz atmosferycznym. Nieustannie narażony na drgania spowodowane m.in. nierównościami jezdni czy też tymi przenoszonymi z jednostki napędowej, musi mieć solidne oraz wytrzymałe mocowania. Wieszak wydechu to podstawowy element stabilizujący cały układ wydechowy, zapewniający mu odpowiednią amortyzację i ochronę przed drganiami oraz obijaniem poszczególnych elementów układu o podwozie.
Kluczowym zadaniem układu wydechowego w samochodzie jest wydajne odprowadzanie spalin z jednostki napędowej. Rury wydechowe wraz z kolektorem oraz tłumikiem połączone są z silnikiem „na sztywno”. Jednostka napędowa podczas swojej pracy podlega ruchom. Również konstrukcja samochodu porusza się niezależnie od ruchów jednostki w zależności m.in. od powierzchni, po której się porusza, oraz wielu innych czynników. Aby chronić układ wydechowy przed uszkodzeniami, jest on łączony z podwoziem za pomocą elementów elastycznych takich, jak np. gumowy wieszak. Pozwala on na neutralizowanie skoków elementów układu, amortyzując i redukując przy tym wibracje przenoszone przez tłumik na podwozie auta.
Wieszak tłumika pozwala na stabilne przymocowanie elementu do podwozia samochodu, dzięki czemu jest on w stanie odpowiednio przetwarzać spaliny oraz jest w pełni chroniony przed kontaktem z nawierzchnią. Niestety, wieszaki tłumika bardzo często ulegają uszkodzeniom. Najczęściej dochodzi do zużycia elementów gumowych, a także do korozji metalowych mocowań.
Rdza atakuje zarówno obejmy tłumika, uchwyty, jak i wieszak do wydechu. Przyczyna jest najczęściej oddziaływanie wody pochodzącej z nawierzchni jezdni, a w zimie soli oraz mieszanek uniemożliwiających zamarzanie wody. Zarówno uszkodzenia mechaniczne, jak i korozja mogą doprowadzić do zerwania poszczególnych elementów układu wydechowego podczas jazdy. Wieszak gumowy z czasem i pod wpływem działających na nie czynników zewnętrznych, może stracić swoje właściwości i ulec powolnemu sparceniu, a w efekcie pęknięciu.
Wieszaki tłumika, a także inne mocowania gumowe układu powinno się wymieniać co dwa, trzy lata. Stają się one wówczas bardzo miękkie. Zazwyczaj o uszkodzeniu i potrzebie wymiany wieszaków wydechu informuje nas tzw. “latanie” układu wydechowego z towarzyszącym mu charakterystycznym stukaniem. Jakość wieszaków tłumika ma istotne znaczenie, ponieważ cały układ wydechowy waży od kilku do kilkunastu kilogramów. Podczas wymiany wieszaków gumowych należy pamiętać, że zamienniki muszą być praktycznie takie same, jak te, które wymieniamy. Nie wystarczy założyć elementów o zbliżonym kształcie czy rozmiarze. Zamienniki muszą być idealnie zaprojektowane do danych obciążeń. W przeciwnym razie tłumik może się oderwać podczas jazdy.
Sklep UCANDO oferuje szeroki wybór mocowań układu wydechowego, w tym wieszaki tłumika i sprężyna wydechu w bardzo dobrej cenie rynkowej. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i zostały objęte gwarancją producenta. Zapewniamy najlepszą relację ceny do jakości wszystkich dostępnych produktów.
Zapraszamy do UCANDO po wieszak do wydechu w atrakcyjnej cenie. Gwarantujemy profesjonalną pomoc techniczną, szeroki wybór części i akcesoriów samochodowych, a także szybką realizację zamówienia.