Myśląc o samochodowym układzie wydechowym przeciętny kierowca widzi najczęściej wyłącznie rurę wydechową, z której wydobywają się spaliny. Tak naprawdę jednak układ wydechowy to o wiele bardziej rozbudowany system, którego zadaniem jest nie tylko usuwanie spalin. We współczesnych układach wydechowych znajdują się liczne czujniki wydechu oraz sondy gromadzące informacje o aktualnym składzie gazów wylotowych, ich temperaturze oraz ciśnieniu.
Na skutek systematycznie zwiększających się restrykcji dotyczących emisji spalin, w samochodowych układach wydechowych zaczęto sukcesywnie montować nowe rozwiązania techniczne mające sprostać nowym wymaganiom środowiskowym (m.in. czujnik układu wydechowego, katalizator, sondy i czujniki tlenu, temperatury, sadzy, filtr cząstek stałych, wtryskiwacze preparatów redukujących szkodliwe związki czy przepustnica wydechu). Z układem wydechowym najczęściej współpracuje również m.in. układ recyrkulacji spalin czy układ doładowania.
W dzisiejszych układach wydechowych instalowanych jest wiele czujników wydechu oraz sond zbierających informacje o składzie gazów wylotowych (m.in. sonda tlenu, sonda azotu, sonda sadzy), a także o temperaturze oraz ciśnieniu generowanych spalin. Uzyskane z czujników i sond informacje zostają przeanalizowane przez moduły odpowiedzialne za sterowanie wydechem. Następnie uruchamiają one odpowiednie procesy poprawiające pracę jednostki napędowej oraz redukujące emisję szkodliwych związków ze spalin. Dla przykładu, czujnik wydechu przekazuje informacje do sterownika silnika, który w oparciu o otrzymane dane dobiera odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną. Z kolei na podstawie informacji pochodzących z czujnika różnicy ciśnień DPF i czujnika temperatury sterownik wybiera właściwy moment do rozpoczęcia procesu aktywnego wypalania cząstek stałych osadzonych w filtrze.
Im nowsza i bardziej zaawansowana technologicznie konstrukcja samochodu, tym więcej nowoczesnych rozwiązań w postaci sond i czujników posiadać będzie układ wydechowy. Zarówno czujniki wydechu, jak i inne elementy całego układu są narażone na duże przeciążenia, a w konsekwencji na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne oraz oddziaływanie innych negatywnych czynników zewnętrznych. Awarii mogą ulec same czujniki, lecz często odpowiedzialność za brak przekazu odpowiednich informacji odpowiada uszkodzona instalacja elektryczna czujnika lub sondy. W zależności od skali uszkodzeń, modelu samochodu oraz zaawansowania technicznego elementu koszt wymiany czujnika czy sondy może wynieść od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Pamiętajmy, że sprawny układ wydechowy w samochodzie chroni środowisko naturalne, a także ludzkie zdrowie przed szkodliwym wpływem spalin.
Sklep UCANDO to szeroki dostęp do elementów układu wydechowego. W ofercie znajdziesz m.in. zawór sterowania wydechem, katalizator, sondę lambda oraz kompletne orurowanie układu wydechowego. Wszystkie dostępne produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy najlepszą relację ceny do jakości oferowanych części.
Zapraszamy do UCANDO po czujnik układu wydechowego w najlepszej rynkowej cenie. Zapewniamy fachowe wsparcie techniczne, olbrzymi wybór asortymentowy oraz natychmiastową realizację zamówienia.