Filtry cząstek stałych montuje się we wszystkich silnikach wysokoprężnych. Ich rola sprowadza się do oczyszczania spalin z cząstek sadzy i popiołu. Zastosowanie filtrów cząstek stałych w autach ma wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym Diesla.
Filtry cząstek stałych to element układu wydechowego. Najczęściej umieszcza się je tuż za katalizatorem. Filtr ten to nic innego jak metalowa puszka, która posiada specjalne, równoległe kanały i obudowę. Wnętrze filtra cząstek stałych wyposaża się dodatkowo w specjalną wkładkę, która zatrzymuje stałe cząstki spalin.
Filtry cząstek stałych występują w dwóch wersjach. Pierwsza DPF, czyli tak zwane filtry suche, oczyszczające się samoistnie oraz drugie zwane mokrymi, filtry FAP ze specjalnymi dodatkami do paliwa, które cechuje krótsza żywotność. Podstawowa rola tych dwóch rodzajów filtrów cząstek stałych pozostaje jednak taka sama – mają za zadanie zatrzymać i dopalić resztki sadzy z powstałych spalin.
Trwałość filtra cząstek stałych jest zawsze określona przez producenta samochodu. Warto trzymać się zaleceń producenta zawartych w instrukcji obsługi pojazdu. Standardowo filtry cząstek stałych wytrzymują przebiegi w zakresie 80 – 120 tys km. Najlepszym sposobem na stan filtra będzie jednak regularna kontrola.
Sklep motoryzacyjny ucando.pl posiada szereg wysokiej jakości filtrów cząstek stałych, dedykowanych niemal wszystkim modelom i markom samochodów. Posiadamy w ofercie filtry cząstek stałych jedynie od najlepszych producentów takich jak Bosal, Liqui Moly oraz MTS, które wyspecjalizowały się w produkcji filtrów spalin.