10% zniżki na akcesoria kod: AKCESORIA10 Pokaż teraz

Układy EGR recylkulacji spalin 403

Producenci

Czujnik, temperatura powietrza dolotowego MEAT & DORIA 82047

  • Rozmiar klucza:  19
  • Oznaczenie koloru:  biały
  • Kształt obudowy wtyczki:  prostokątny
45,00 zł
Cena za sztukę: 45,00 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
119,99 zł
Cena za sztukę: 119,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
119,99 zł
Cena za sztukę: 119,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Uszczelnienie, zawór EGR AJUSA 01089800

Uszczelnienie, zawór EGR AJUSA 01089800

7,20 zł
Cena za sztukę: 7,20 zł

Uszczelnienie, zawór EGR AJUSA 01089800

  • Szerokość [mm]:  40 mm
  • specyfikacja:  1
  • Długość [mm]:  70 mm
7,20 zł
Cena za sztukę: 7,20 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Zawór EGR MEAT & DORIA 88100

Zawór EGR MEAT & DORIA 88100

909,44 zł
Cena za sztukę: 909,44 zł

Zawór EGR MEAT & DORIA 88100

  • Tryb pracy:  pneumatyczny
  • artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:  z uszczelnieniem
909,44 zł
Cena za sztukę: 909,44 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Czujnik, ciśnienie w kolektorze dolotowym MAXGEAR 21-0199

  • Numer typu samochodu osobowego wg TecDoc:  16422
  • Tryb pracy:  pneumatyczny
  • od roku prod.:  07/2001
60,44 zł
Cena za sztukę: 60,44 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Chłodnica, recyrkulacja spalin NRF 48005

Chłodnica, recyrkulacja spalin NRF 48005

667,99 zł
Cena za sztukę: 667,99 zł

Chłodnica, recyrkulacja spalin NRF 48005

  • Szerokość [mm]:  54 mm
  • Materiał:  stal
  • grubość [mm]:  54 mm
667,99 zł
Cena za sztukę: 667,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
54,99 zł
Cena za sztukę: 54,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Uszczelnienie, zawór EGR FA 1 120-999

Uszczelnienie, zawór EGR FA 1 120-999

4,99 zł
Cena za sztukę: 4,99 zł
4,99 zł
Cena za sztukę: 4,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Zawór EGR PIERBURG 7.22056.03.0

Zawór EGR PIERBURG 7.22056.03.0

447,99 zł
Cena za sztukę: 447,99 zł

Zawór EGR PIERBURG 7.22056.03.0

  • Numer typu samochodu osobowego wg TecDoc:  17921
  • Tryb pracy:  pneumatyczny
  • Rodzaj zaworu:  zawór hermetyczny
447,99 zł
Cena za sztukę: 447,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Zawór EGR VALEO 700424

Zawór EGR VALEO 700424

671,99 zł
Cena za sztukę: 671,99 zł

Zawór EGR VALEO 700424

  • Tryb pracy:  elektryczny
  • Norma emisji spalin:  Euro 5
  • Ciężar [kg]:  1,12 kg
671,99 zł
Cena za sztukę: 671,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Zawór EGR MEAT & DORIA 88208

Zawór EGR MEAT & DORIA 88208

1099,81 zł
Cena za sztukę: 1099,81 zł

Zawór EGR MEAT & DORIA 88208

  • Tryb pracy:  pneumatyczny
  • dla numeru OE:  074129463B
1099,81 zł
Cena za sztukę: 1099,81 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
130,99 zł
Cena za sztukę: 130,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
159,20 zł
Cena za sztukę: 159,20 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Czujnik, ciśnienie w kolektorze dolotowym BOSCH 0 281 006 076

  • Zakres temperatury od [°C]:  -40 °c
  • do zakresu temperatury [°C]:  130 °c
92,99 zł
Cena za sztukę: 92,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Uszczelnienie, zawór EGR FA 1 100-992

Uszczelnienie, zawór EGR FA 1 100-992

5,99 zł
Cena za sztukę: 5,99 zł
5,99 zł
Cena za sztukę: 5,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Uszczelnienie, zawór EGR AJUSA 01159900

Uszczelnienie, zawór EGR AJUSA 01159900

12,60 zł
Cena za sztukę: 12,60 zł

Uszczelnienie, zawór EGR AJUSA 01159900

  • Szerokość [mm]:  31 mm
  • specyfikacja:  3
  • Długość [mm]:  52 mm
12,60 zł
Cena za sztukę: 12,60 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Moduł EGR VALEO 700436

Moduł EGR VALEO 700436

1651,28 zł
Cena za sztukę: 1651,28 zł

Moduł EGR VALEO 700436

  • Tryb pracy:  elektryczny
  • Norma emisji spalin:  Euro 5
  • Ciężar [kg]:  3,9 kg
1651,28 zł
Cena za sztukę: 1651,28 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Czujnik, ciśnienie w kolektorze dolotowym FEBI 37740

Czujnik, ciśnienie w kolektorze dolotowym FEBI 37740

129,99 zł
Cena za sztukę: 129,99 zł

Czujnik, ciśnienie w kolektorze dolotowym FEBI 37740

  • Norma emisji spalin:  Euro 3
  • Ciężar [kg]:  0,02 kg
  • Prąd ładowania alternatora [A]:  120 A
129,99 zł
Cena za sztukę: 129,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
158,99 zł
Cena za sztukę: 158,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Zawór EGR PIERBURG 7.24809.10.0

Zawór EGR PIERBURG 7.24809.10.0

527,99 zł
Cena za sztukę: 527,99 zł

Zawór EGR PIERBURG 7.24809.10.0

  • Numer typu samochodu osobowego wg TecDoc:  14470
  • Tryb pracy:  elektryczny
  • Rodzaj zaworu:  zawór magnetyczny
527,99 zł
Cena za sztukę: 527,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Układ recyrkulacji spalin

Skrót EGR został zaczerpnięty z angielskiego wyrażenia Exhaust Gas Recirculation, a sam układ EGR to jeden z kilku stosowanych obecnie systemów odpowiedzialnych za zmniejszenie zanieczyszczenia w spalinach wydzielanych przez spalinowe silniki tłokowe. Układ recyrkulacji spalin w samochodzie ma przede wszystkim przyspieszyć odparowanie paliwa, obniżyć temperaturę spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowej oraz utlenić pozostałe w spalinach węglowodory.

Istotą funkcjonowania układu EGR jest przede wszystkim obniżenie temperatury w komorze spalania, czego efektem ma być wydłużenie w czasie oraz spowolnienie trwania całego procesu. Układ EGR powoduje zmniejszenie ilości wydzielanych tlenków azotu nawet o kilkadziesiąt procent. Zawory EGR pozwalają na pełną kontrolę oraz regulację ilości spalin wracających do komór jednostki napędowej. Praca układu odbywa się jedynie w ściśle określonych sytuacjach, np. gdy układ napędowy pracuje w przeciętnym zakresie obrotów, a także gdy jednostka jest słabo lub średnio obciążona. Zatem, przy mocniejszym wciśnięciu przepustnicy gazu, zawór EGR nie pracuje, a więc pozostaje zamknięty.

Typy układu recyrkulacji spalin

Można wyróżnić dwa podstawowe rodzaje układu EGR, a mianowicie wewnętrzny i zewnętrzny. Układ wewnętrzny został oparty na rozwiązaniach w układzie rozrządu. Stosuje się go w silnikach mocno zużytych i wysokoobrotowych, gdzie istotne jest utrzymanie wysokich parametrów zewnętrznych. Układ ten jest jednak mniej wydajny od układu zewnętrznego, w którym stosuje się specjalny zawór, umieszczony na kolektorze wydechowym silnika. Zawór ten jest sterowany za pomocą komputera pokładowego, sygnałów z sondy lambda, a także parametrów uzyskanych w układu wtryskowego oraz zapłonowego.

Usterki układu EGR

Układ recyrkulacji spalin nie jest bezawaryjny. Przyczyną usterek systemu jest najczęściej zapchanie zaworu nagarem, nieszczelność przewodów doprowadzających spaliny lub przewodów podciśnieniowych. Zła recyrkulacja spalin objawia się zazwyczaj nierówną pracą jednostki napędowej, w tym również m.in. zbyt dużym dymieniem w układu wydechowego, przegrzewaniem się silnika oraz jego dużym apetytem na paliwo. W ekstremalnych sytuacjach awaria układu EGR może doprowadzić nawet do spalania stukowego.

Warto zaznaczyć, że efektem ubocznym zastosowania układu EGR jest najczęściej spadek mocy jednostki napędowej, ponieważ wpuszczenie spalin do dolotu powoduje, że zmniejszeniu ulega ilość tlenu w zassanym powietrzu, a tym samym spalanie przebiega dużo gorzej.

Wpisz kod AKCESORIA10 i odbierz 10% rabatu na akcesoria do swojego samochodu.
Wpisz kod AKCESORIA10 i odbierz 10% rabatu na akcesoria do swojego samochodu.