Sprężyny zawieszenia odpowiadają w głównej mierze za eliminowanie dyskomfortu powstającego podczas jazdy samochodem po nierównościach. Sprężyny zawieszenia dbają o to, aby do kabiny pasażerskiej pojazdu nie przedostawały się niepotrzebne wstrząsy generowane przez koła oraz inne elementy zawieszenia samochodowego. Sprężyny amortyzatorów zabezpieczają auto przed negatywnym oddziaływaniem na nie niepotrzebnych wstrząsów.
Do metalowych elementów zawieszenia samochodowego zaliczamy można zaliczyć przede wszystkim następujące części sprężyste: resory piórowe, śrubowe sprężyny do amortyzatorów samochodowych oraz drążki skrętne. Resory to coraz rzadziej stosowane rozwiązanie w samochodach osobowych, jednak nadal doskonale sprawdzają się w pojazdach ciężarowych, dostawczych oraz pickupach, a więc w samochodach o dużej ładowności.
Zaletą sprężyn zawieszenia jest kompaktowa budowa i prostota całego układu zawieszenia opartego na takim rozwiązaniu. Bez sprężyn nie pojawiłyby się w powszechnym użyciu kolumny MacPhersona, które wielu producentów stosuje również w tylnym zawieszeniu pojazdu.
Przednie sprężyny zawieszenia to właściwie jedyne obecnie rozwiązanie stosowane w szeroko rozumianym motorsporcie - od najprostszych kolumn po konstrukcję typu pusch rod. Sprężyny zawieszenia świetnie sprawdzają się także w ekstremalnym off-roadzie, zapewniając o wiele lepszą elastyczność niż standardowe resory piórowe.
Konstrukcja sprężyn zawieszenia wpływa w dużym stopniu na o wiele bardziej miękką charakterystykę pracy oraz dłuższy czas kontaktu kół z podłożem przy małych nierównościach pojawiających się na drodze z dużą częstotliwością.
Głównym zadaniem sprężyn, podobnie jak każdego innego elementu sprężystego, jest tłumienie wstrząsów generowanych przez ruch tzw. mas nieresorowanych (koła, hamulce, elementy zawieszenia) po nierównej nawierzchni, co ma zagwarantować nie tylko lepszy komfort jazdy, ale również zabezpieczyć konstrukcję auta przed uszkodzeniami.
Sprężyny amortyzatorów najczęściej znajdują się pomiędzy masą nieresorowaną a resorowaną – stąd potoczna nazwa „resor”. Dzięki zastosowaniu sprężyny w zawieszeniu, masy resorowane poruszają się względem drogi płynniej i bez jakichkolwiek szarpnięć.
Należy pamiętać również, że duża masa samochodu miałaby destrukcyjny wpływ na całe zawieszenie, gdyby nie elementy sprężyste. Przednie i tylne sprężyny zawieszenia utrzymują także minimalny prześwit między autem a drogą, a także pomiędzy elementami zawieszenia a nadwoziem.
Sprężyny do amortyzatorów samochodowych produkuje się ze specjalnego drutu, dzięki któremu mogą one pracować przez wiele lat. Najczęstszym objawem awarii sprężyn zawieszenia jest charakterystyczny, metaliczny dźwięk podczas skręcania, niższy komfort jazdy, a także często pojawiająca się krzywa pozycja samochodu podczas postoju.
Sprężyny zawieszenia są bardzo często atakowane przez korozję. Na ich szybsze zużycie ma wpływ również systematyczne przeładowywanie samochodu, pozostawianie w nim dużych ciężarów w trakcie postoju na parkingu, a także częsta jazda po nierównościach.
W UCANDO znajdziesz wszystko, czego potrzebuje zawieszenie samochodowe, w tym również bardzo dobrej jakości sprężyny amortyzatorów, które sprowadzamy od najlepszych producentów samochodowych układów zawieszenia na świecie. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta.
Zapraszamy do UCANDO po sprężyny zawieszenia. Nasz sklep to gwarancja fachowej pomocy technicznej, najniższych cen na rynku, olbrzymiego asortymentu oraz szybkiej realizacji zamówienia.