Zawieszenie samochodowe to system, który przenosi siły powstające podczas jazdy na styku powierzchni koła z podłożem na nadwozie. Uszkodzona tylna lub przednia belka zawieszenia sprawia, że nie tylko spada komfort jazdy, ale również maleje sterowność pojazdu, co pociąga za sobą ryzyko utraty panowania nad samochodem w najmniej spodziewanym momencie. Belki zawieszenia to istotny element całego układu, które dobiera się w zależności od typu zawieszenia.
Różnorodność typów zawieszenia samochodowego wielu kierowcom sprawia problemy z ich precyzyjnym rozróżnieniem. Mimo tego, że każdy rodzaj zawieszenia został stworzony w zasadzie w tym samym celu, czyli zapewnienia pełnej kontroli nad pracą tylnych kół oraz wyeliminowania nieprzewidzianych reakcji podczas ich kontaktu z podłożem, to większość tych rozwiązań jest obecnie już przestarzała i zastąpiona przez jedno z dwóch najpowszechniejszych obecnie konfiguracji, a mianowicie w układ półzależny (skrętna belka zawieszenia tylnego) oraz niezależny system zawieszenia.
Belka zawieszenia tylnego jest stosunkowo tania, łatwa w produkcji, montażu oraz konserwacji. Awaria zarówno przedniej, jak i tylnej belki prowadzi do odczuwalnej utraty sterowności pojazdu, a więc możliwości panowania nad samochodem podczas jazdy. Dlatego też bardzo ważne w tym przypadku jest systematyczna kontrola stanu technicznego nie tylko belki skrętnej, ale całego układu zawieszenia w samochodzie.
Zawieszenie półniezależne to konstrukcja, w której koła są ze sobą połączone, lecz dzięki elastycznym połączeniom, mogą one działać z pozorną autonomicznością. Oba koła łączy skrętna belka zawieszenia samochodowego, która skręca się w celu uzyskania pewnej niezależności ruchów kół. Jednak pod działaniem bocznym belka zawieszenia pozostaje sztywna tak, aby przeciwdziałać przechylaniu się nadwozia, np. podczas pokonywania zakrętów.
Zawieszenie niezależne powstało w celu utrzymywania kół niezależnie od siebie, choć nadal połączonych. W tej konstrukcji ruch każdego koła jest odizolowany, czyli niezależny od drugiego. W tego typu zawieszeniu stosuje się najczęściej kolumny McPhersona lub system dwu- oraz wielowahaczowy. Jak się łatwo domyśleć, przeciwieństwem zawieszenia niezależnego jest system zależny, w którym koła są ze sobą połączone, co sprawia, że ich ruch względem siebie jest zależny. Jest to najprostszy i najtańszy rodzaj zawieszenia, który najczęściej można spotkać w samochodach ciężarowych, sprzęcie rolniczym oraz we wszelkich pojazdach wyprodukowanych przed 1994 rokiem.
Oferujemy tanie belki zawieszenia do wszystkich współczesnych modelów samochodów oraz wszystkich rodzajów układów zawieszenia. Wszystkie elementy są fabrycznie nowe z gwarancją czołowych producentów zawieszenia samochodowego na świecie. Belka zawieszenia samochodowego w UCANDO to gwarancja najwyższej jakości oraz atrakcyjnej ceny rynkowej.
Zapraszamy do UCANDO po najlepsze zawieszenie samochodowe w przystępnej cenie!