Łączniki stabilizatora to elementy łączące drążek stabilizatora (popularnie zwany stabilizatorem) z wahaczem lub też bezpośrednio z amortyzatorem. Współpracując ze stabilizatorem, łączniki pełnią niezwykle ważną funkcję w całym układzie zawieszenia, ponieważ drążek stabilizatora przeciwdziała zbyt dużym przechyłom nadwozia, zapewniając przyczepność koła, które w czasie jazdy znajduje się po wewnętrznej stronie zakrętu.
Podczas pokonywania zakrętu, samochód – pod wpływem siły odśrodkowej – nieznacznie przechyla się na stronę zewnętrzną łuku. W tym momencie przyczepność kół znajdujących się po wewnętrznej stornie spada. Zastosowanie stabilizatora pozwala maksymalnie zniwelować to niebezpieczne zjawisko poprzez regulację obciążenia poszczególnych kół i równomierne rozłożenie przyczepności opon. Aby jednak stabilizator mógł spełnić to zadanie, niezbędne są łączniki stabilizatora.
Łączniki stabilizatora składają się z przegubów kulowych i gumowych elementów tłumiących drgania. Łącząc stabilizator z wahaczami, łączniki są elementami decydującymi o właściwym przenoszeniu sił powstających w trakcie pokonywania łuku, z jednej strony auta na drugą.
Typowe objawy awarii łącznika stabilizatora to stukanie dobiegające w czasie jazdy z okolicy koła, mniejsza stabilność pojazdu przy pokonywaniu zakrętu oraz popękanie gumowego elementu tłumiącego. Głównymi przyczynami powstawania tego typu awarii są czynniki atmosferyczne oraz intensywna eksploatacja.
Po zdiagnozowaniu awarii łącznika, uszkodzoną część lub jej element należy natychmiast wymienić, przy czym eksperci zalecają wymieniać łączniki stabilizatora parami, ponieważ awaria jednego zwykle oznacza rychłe pojawienie się problemów także i z drugim.