Na komfort jazdy samochodem wpływa wiele systemów i elementów, jednak tylko jeden układ sprawia, że nie wychodzimy z auta obolali po kilkugodzinnej podróży. Chodzi oczywiście o układ zawieszenia, który składa się z szeregu współpracujących ze sobą elementów. Opony i wahacze to pierwsze tłumiki neutralizujące wszelkie nierówności nawierzchni, jednak to tuleje wahaczy są najbardziej narażone na obciążenia i uszkodzenia drogowe. Nie są one drogie, a w UCANDO znajdziesz największy wybór tych elementów, bez których komfortowa jazda samochodem byłaby niemożliwa.
Tuleja zawieszenia to jeden z najmniejszych elementów całego układu jezdnego, jednak jej rola w prawidłowym funkcjonowaniu całego zawieszenia jest ogromna. Tuleje wahaczy, nazywane również silentblockami czy też tulejami metalowo-gumowymi, umożliwiają pracę wahaczy oraz łączników, a także odpowiadają za osadzenie wszystkiego w konstrukcji auta. Zmniejszają one naprężenia w zawieszeniu, tłumiąc najmniejsze nawet wstrząsy pojawiające się podczas pracy układu jezdnego. Tuleje wchodzą w skład wahaczy, które swoim kształtem przypominają literę A lub U. Ich podstawowym zadaniem jest utrzymanie piasty koła we właściwej pozycji i połączenie jej z nadwoziem samochodu.
Tuleja wahacza przedniego, tylnego oraz poprzecznego mają za zadanie niwelować naprężenia w elementach zawieszenia oraz tłumić najmniejsze wstrząsy. Izolują one wahacze i to na nich spoczywa cały ciężar samochodu. Tuleje wahaczy są w pewien sposób łącznikiem pomiędzy zawieszeniem a karoserią auta. Pierwszym tłumikiem drgań jest zawsze opona, jednak nie jest ona w stanie zniwelować wszystkich nierówności. Drugim tłumikiem jest właśnie tuleja zawieszenia, nie zaś amortyzator i resor, ponieważ tłumią one jedynie większe wibracje i drgania. Niepozorne i niewidoczne na pierwszy rzut oka tuleje wahaczy zapewniają więc bardziej stabilne, precyzyjne i przede wszystkim komfortowe prowadzenie samochodu.
Tuleja wahacza to element, który ulega stosunkowo najszybszemu zużyciu w zawieszeniu. W niektórych modelach aut tuleja może zakończyć swój mechaniczny żywot już po 15 tys. km. Wszystko zależy od sposobu eksploatacji pojazdu, czyli obciążeniom, jakim poddawane jest zawieszenie. Wpływ na to ma również jakość części użytych w układzie zawieszenia. W tulejach guma traci z czasem swoje właściwości. Staje się twardsza i bardziej krucha. O wiele częściej zużyciu ulega tuleja wahacza tylnego oraz przedniego znajdujące się po prawej stronie pojazdu. To na nich zazwyczaj spoczywa zadanie zmierzenia się w różnymi przeszkodami ulicznymi, jak studzienki, podjazdy czy krawężniki.
Tuleje wahacza należy wymienić, gdy pojawi się szarpanie w momencie ruszania samochodem, zaczną dochodzić stuki z zawieszenia podczas jazdy po nierównościach, wyczuwalne będzie pogorszenie właściwości jezdnych auta lub da się zaobserwować szybsze zużycie bieżnika opony. Niestety, nie we wszystkich konstrukcjach wymiana tulei jest możliwa. W niektórych pojazdach wahacz posiada tuleje niewymienne, a kupno całego takiego elementu nie należy do tanich. Tuleje wahaczy należy zawsze wymieniać parami, a więc w wahaczach znajdujących się na jednej osi. Ważne również, aby kupować wyłącznie elementy naprawdę dobrej jakości.
W ofercie UCANDO znajdziesz tanie tuleje wahaczy pochodzące od najlepszych producentów części zamiennych zawieszenia samochodowego. Nasze produkty to najlepsza relacja ceny do jakości. Wszystkie części są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta.
Zapraszamy do UCANDO po najlepsze tuleje zawieszenia! Gwarantujemy fachową pomoc techniczną, najniższe ceny na rynku, olbrzymi wybór asortymentowy i szybką realizację zamówienia.