Stabilizator zawieszenia to nieodłączny element każdego rodzaju zawieszenia samochodowego. Niestety, jest to część, o której istnieniu kierowca przypomina sobie dopiero w momencie awarii lub podczas okresowego przeglądu serwisowego swojego auta. Najczęściej o tym, że z zawieszeniem zaczyna dziać się coś niedobrego informuje go denerwujący, uporczywy dźwięk z okolicy kół. Przyczyną jest najczęściej uszkodzona guma stabilizatora, która nie jest już w stanie wydajnie tłumić wibracji przechodzących na zawieszenie.
Stabilizator, mówiąc najprościej, to sprężysty pręt montowany w zawieszeniu pojazdu. Jego podstawowym zadaniem jest zwiększenie sztywności kątowej konkretnej osi, co eliminuje boczne przechyły nadwozia podczas jazdy. Sprężystość stabilizatora przydaje się zwłaszcza podczas skręcania. Jest on zamontowany do ruchomych elementów prowadzących koło w sposób bezpośredni lub za pomocą łączników, które na swoich końcach posiadają przeguby kulowe oraz gumy pod stabilizator tłumiące drgania. Ich wybicie lub uszkodzenie nie ma kluczowego wpływu na jakość prowadzenia pojazdu, jednak wywołuje dokuczliwy stukot i pogarsza efektywność działania stabilizatora, pozbawiając go stałego oparcia. Uszkodzony łącznik stabilizatora może powodować na zakrętach utratę stabilności konstrukcji pojazdu, a samochód może zachowywać się nieprzewidywalnie.
Guma stabilizatora ulega uszkodzeniom głównie z jednego powodu – fatalnego stanu polskich dróg. Koło wpadające w dziurę ulega gwałtownemu uderzeniu, co w efekcie może doprowadzić do rozerwania gumowego zakończenia stabilizatora. Obejma gumy drążka stabilizatora najczęściej ulega uszkodzeniu po prawej stronie pojazdu, co jest wynikiem gorszego stanu powierzchni drogi od strony pobocza. Na szczęście gumy stabilizatorów nie są drogimi elementami, a sam montaż również nie należy do skomplikowanych. W wielu przypadkach jednak gumy pod stabilizator są elementami niedemontowanymi, a więc nie można ich samych wymienić, lecz konieczna jest wymiana całego stabilizatora, co już zwiększa koszty takiej operacji. Aby mieć absolutną pewność co do stanu technicznego stabilizatorów oraz ich gum, warto postawić auto na kanale lub podnośniku hydraulicznym. Luzy na przegubach kulistych, popękane gumy pod stabilizatorem czy też rdza kwalifikują wymianę tych elementów na nowe.
Stabilizator zawieszenia ma wpływ na przyczepność oraz właściwą trakcję samochodu. Zwiększa obciążenie poszczególnych kół oraz przechył w zakrętach, przenosząc przyczepność na wszystkie koła. Stosowanie w tym przypadku tanich, nie wiadomego pochodzenia zamienników może diametralnie obniżyć bezpieczeństwo jazdy autem. W UCANDO znajdziesz wyłącznie najlepszej jakości stabilizatory, łączniki stabilizatorów, gumy stabilizatorów i obejmy. Oferowane produkty są fabrycznie nowe i pochodzą od sprawdzonych i godnych zaufania producentów zawieszenia samochodowego.
Zapraszamy do UCANDO po tanie gumy stabilizatora oraz wysokiej klasy obejmy, które zapewnią stabilność i bezpieczeństwo podczas jazdy.