We współczesnych jednostkach napędowych pojawia się zwiększony poziom wibracji skrętnych na wale korbowym. Ich konsekwencją jest szybsze zużycie łożysk i pasków napędowych urządzeń pomocniczych. Tłumik drgań paska rozrządu to tylko jeden z przykładów zastosowania tłumików drgań skrętnych, których podstawowym zadaniem jest eliminowanie jakichkolwiek wibracji pojawiających się podczas pracy silnika oraz całego układu napędowego w samochodzie.
Praca spalinowej jednostki napędowej opiera się na cyklicznie powtarzających się suwach, co sprawia, że na wał korbowy oddziałują zmienne i przeciwstawne siły - zapłon (napędza), suw kompresji (spowalnia). Warto wspomnieć, że pasek rozrządu jest również powiązany z wałem korbowym. Nieustanne zmiany tych sił generują naprężenia skrętne oraz wibracje, które czynią z wału korbowego oscylator harmoniczny. Naprężenia skrętne oraz powstające wibracje znacząco obciążają wał korbowy. Aby nie doszło do uszkodzenia, a w skrajnych przypadkach nawet zniszczenia wału albo towarzyszących mu elementów, wymagane jest ich tłumienie. Stosuje się więc tłumik drgań, mający eliminować tego typu zjawiska.
Tłumik drgań skrętnych paska rozrządu to urządzenie połączone z wałem korbowym, którego celem jest zmniejszenie drgań skrętnych. Stosuje się je przede wszystkim w nowoczesnych konstrukcjach samochodowych silników spalinowych. Drgania wywołane przez wał korbowy przenoszone są na inne elementy układu przeniesienia napędy (m.in. skrzynię biegów oraz wały napędowe). Tłumik drgań skrętnych pozwala na wyeliminowanie niebezpiecznych dla tych podzespołów wibracji, poprawia w ten sposób nie tylko ich bezpieczeństwo, ale również sam komfort jazdy samochodem. Tłumik drgań skrętnych paska rozrządu to rozwiązanie spotykane szczególnie w silnikach Diesla oraz w jednostkach benzynowych o dużej pojemności.
Duże obciążenia, którym poddawany jest tłumik drgań skrętnych podczas codziennej eksploatacji samochodu sprawiają, że z czasem może on ulec awarii. Głównymi objawami uszkodzenia tłumika są charakterystyczny hałas oraz stukanie słyszalne podczas jazdy, szczególnie podczas przyspieszania lub/i zwalniania, a także duża ilość drgań pojawiających się szczególnie przy niskich obrotach jednostki napędowej i pod znacznym obciążeniem (np. podczas jazdy pod górę na wysokim biegu).
Typowe oznaki uszkodzeń
W UCANDO znajdziesz tłumiki drgań paska rozrządu przygotowane przez sprawdzonych i godnych zaufania producentów osprzętu samochodowych silników spalinowych. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Sklep UCANDO to najlepsza relacja ceny do jakości na polskim rynku.
Zapraszamy do UCANDO po elementy rozrządu samochodowego, w tym pasek rozrządu oraz tłumik drgań skrętnych paska rozrządu. Zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną, najniższe ceny na rynku, olbrzymi wybór asortymentowy oraz natychmiastową realizację zamówienia.