Wałek rozrządu służy przede wszystkim do sterowania pracą zaworów ssących oraz wydechowych, czyli ich otwierania oraz zamykania. Ponadto bierze on pośrednio udział w olejeniu jednostki napędowej, a także może służyć do napędzania aparatu zapłonowego, pompy oleju, paliwa lub pompy wtryskowej. Największą bolączką wałków rozrządu, jak i wału korbowego, są wycieki oleju. Aby temu zapobiec, konieczna jest bardzo dobrej jakości uszczelka wałka rozrządu oraz fachowe jej zamontowanie.
Rozrząd to integralna część każdego silnika tłokowego, którego zadaniem jest dostarczanie ładunku do cylindrów oraz odprowadzanie spalin do kanałów wylotowych. Wałki rozrządu odpowiadają za sterowanie pracą zaworów oraz smarowanie silnika, a w niektórych jednostkach napędowych służą do napędzania układu zapłonowego, pompy paliwa, oleju oraz pompy wtryskowej. Prawdziwą zmorą dla rozrządu, jak i dla całego silnika są wszelkiego rodzaju wycieki oleju. Najbardziej narażone na tego typu awarie jest gumowa uszczelka pokrywy wałków rozrządu oraz miski olejowej, a także pokrywy zaworów oraz wału korbowego. Wymiana uszczelniaczy jest dość skomplikowana z uwagi na trudny dostęp do niektórych elementów. Wielu mechaników jako uszczelniacz wałka rozrządu stosuje dodatkowo różnego rodzaju preparaty, w tym zwłaszcza silikon. Należy pamiętać, że taką masę uszczelniającą nakłada się wyłącznie w narożnikach oraz miejscach, w których powierzchnia stykająca się z uszczelka jest zmienna, a więc załamuje się, itp.
Wszelkie uszkodzenia pierścieni uszczelniających wałków rozrządu oraz wału korbowego powodują wycieki oleju. Naprawa takiej awarii wymaga bardzo często poświecenia kilku godzin pracy. Jeżeli wyciek występuje również w miejscu pomiędzy skrzynią biegów a jednostką napędową, to wówczas dochodzi także często do zaolejenia sprzęgła. Będzie się to wiązać nie tylko z samym czyszczenie, ale również z wymianą tarczy sprzęgła.
Uszczelka wałka rozrządu to element zapewniający odpowiedni poziom ciśnienia w wale rozrządu od strony głowicy cylindra. Zapobiega ona nie tylko wyciekom oleju silnikowego, ale również ingerencji płynu we wnętrzu całego układu. Uszczelka pod obudowę wałków rozrządu to element, którego średni okres użytkowania wynosi od 100 000 do 150 000 kilometrów przebiegu. Aby uniknąć wypchnięcia uszczelki, warto regularnie oczyszczać układ wentylacji wału korbowego oraz kontrolować jakość oleju silnikowego. Zakładając uszczelniacze wałków rozrządu warto nasmarować boki nowej uszczelki przy pomocy oleju silnikowego.
Dbanie o szczelność całego układu napędowego gwarantuje odpowiednią kondycję oraz parametry silnika. Jeżeli uszczelka wałka rozrządu uległa pęknięciu, utraciła swoją elastyczność lub została wypchnięta na skutek zbyt dużego ciśnienia, warto wymienić ją na nową. W UCANDO znajdziesz tanie uszczelki wałków rozrządu najlepszych światowych producentów osprzętu silnikowego.
Powiązane kategorie produktowe
Zapraszamy do UCANDO po wysokiej klasy uszczelniacze wałków rozrządu w bardzo dobrej cenie. Służymy fachową pomocą w doborze odpowiedniego asortymentu oraz gwarantujemy szybką realizację zamówienia.