Otrzymaj 20% zniżki na filtr oleju Pokaż teraz

Wałki rozrządu i wałki pośrednie 912

Producenci
Dzwignia zaworu, sterowanie silnika AE FOL182

Dzwignia zaworu, sterowanie silnika AE FOL182

50,40 zł
Cena za sztukę: 50,40 zł

Dzwignia zaworu, sterowanie silnika AE FOL182

  • Wymagana ilość:  8
  • Kod silnika:  A9A
50,40 zł
Cena za sztukę: 50,40 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wałek rozrządu REINZ 81-53236-00

  • Materiał:  MVQ (silikon-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  6 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
5,98 zł
Cena za sztukę: 5,98 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Wał rozrządu FEBI 07666

Wał rozrządu FEBI 07666

860,60 zł
Cena za sztukę: 860,60 zł

Wał rozrządu FEBI 07666

  • Ciężar [kg]:  3,55 kg
  • parzyste numery artykułów:  07675
  • Strona zabudowy:  z lewej
860,60 zł
Cena za sztukę: 860,60 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wałek rozrządu REINZ 81-51109-30

  • Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  7 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
17,99 zł
Cena za sztukę: 17,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wałek rozrządu CORTECO 19026739B

  • Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
  • Wysokość 1 [mm]:  8 mm
  • Strona zabudowy:  od strony czołowej
23,51 zł
Cena za sztukę: 23,51 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wałek rozrządu AJUSA 15013000

  • Szerokość [mm]:  8 mm
  • średnica zewnętrzna [mm]:  50 mm
  • średnica wewnętrzna [mm]:  35 mm
12,50 zł
Cena za sztukę: 12,50 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wałek rozrządu TOPRAN 113 628

  • Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
  • średnica zewnętrzna [mm]:  47 mm
  • średnica wewnętrzna [mm]:  32 mm
26,92 zł
Cena za sztukę: 26,92 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wałek rozrządu REINZ 81-36957-00

  • Szerokość [mm]:  7 mm
  • Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk), NBR (Nitril-Butadien-kauczuk), PTFE (Polytetrafluorethylen)
  • Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
57,99 zł
Cena za sztukę: 57,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Dzwignia, sterowanie silnika FEBI 04929

Dzwignia, sterowanie silnika FEBI 04929

57,92 zł
Cena za sztukę: 57,92 zł

Dzwignia, sterowanie silnika FEBI 04929

  • Ciężar [kg]:  0,073 kg
  • Wymagana ilość:  8
57,92 zł
Cena za sztukę: 57,92 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Dzwignia zaworu, sterowanie silnika FEBI 38266

Dzwignia zaworu, sterowanie silnika FEBI 38266

130,58 zł
Cena za sztukę: 130,58 zł

Dzwignia zaworu, sterowanie silnika FEBI 38266

  • Ciężar [kg]:  0,07 kg
  • Wymagana ilość:  4
130,58 zł
Cena za sztukę: 130,58 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wałek rozrządu AJUSA 15017500

  • Szerokość [mm]:  7 mm
  • średnica zewnętrzna [mm]:  56 mm
  • Sterowanie silnika:  Pasek rozrządu
29,99 zł
Cena za sztukę: 29,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Wał rozrządu RUVILLE 215407

Wał rozrządu RUVILLE 215407

585,27 zł
Cena za sztukę: 585,27 zł
585,27 zł
Cena za sztukę: 585,27 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Wał rozrządu FEBI 12278

Wał rozrządu FEBI 12278

382,71 zł
Cena za sztukę: 382,71 zł

Wał rozrządu FEBI 12278

  • Ciężar [kg]:  2,319 kg
  • od numeru podwozia:  02T14054
  • Wymagana ilość:  1
382,71 zł
Cena za sztukę: 382,71 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Dzwignia zaworu, sterowanie silnika FEBI 22008

Dzwignia zaworu, sterowanie silnika FEBI 22008

86,84 zł
Cena za sztukę: 86,84 zł

Dzwignia zaworu, sterowanie silnika FEBI 22008

  • od roku prod.:  01/1996
  • Ciężar [kg]:  0,065 kg
  • Wymagana ilość:  12
86,84 zł
Cena za sztukę: 86,84 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Wał rozrządu FAI C299

Wał rozrządu FAI C299

471,77 zł
Cena za sztukę: 471,77 zł

Wał rozrządu FAI C299

  • Rodzaj zaworu:  dla zaworów dolotowych, dla zaworów wydechowych
  • dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu):  R177S/BFS170S
  • Opcja wyposażenia:  Cast
471,77 zł
Cena za sztukę: 471,77 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wałek rozrządu AJUSA 15053100

  • Szerokość [mm]:  8 mm
  • średnica zewnętrzna [mm]:  43 mm
  • średnica wewnętrzna [mm]:  29 mm
17,94 zł
Cena za sztukę: 17,94 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Wał rozrządu FAI C237

Wał rozrządu FAI C237

1081,58 zł
Cena za sztukę: 1081,58 zł

Wał rozrządu FAI C237

  • Rodzaj zaworu:  dla zaworów dolotowych
  • dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu):  BFS157S
  • Opcja wyposażenia:  Cast
1081,58 zł
Cena za sztukę: 1081,58 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Wał rozrządu FAI C333

Wał rozrządu FAI C333

527,54 zł
Cena za sztukę: 527,54 zł

Wał rozrządu FAI C333

  • Rodzaj zaworu:  dla zaworów wydechowych
  • dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu):  BF156S, R360S/BFS148S
  • Opcja wyposażenia:  Cast
527,54 zł
Cena za sztukę: 527,54 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych
Wał rozrządu KOLBENSCHMIDT 50006342

Wał rozrządu KOLBENSCHMIDT 50006342

752,99 zł
Cena za sztukę: 752,99 zł

Wał rozrządu KOLBENSCHMIDT 50006342

  • Numer typu samochodu osobowego wg TecDoc:  22502
  • od numeru silnika:  F8-6-155 523
752,99 zł
Cena za sztukę: 752,99 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wałek rozrządu REINZ 81-35914-00

  • Materiał:  NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  10 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
18,24 zł
Cena za sztukę: 18,24 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Pierścień uszczelniający wału, wałek rozrządu REINZ 81-38342-00

  • Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
  • Szerokość [mm]:  7 mm
  • Rodzaj gwintu:  Gwint lewoskrętny
19,00 zł
Cena za sztukę: 19,00 zł
Dostępny. Dostawa w ciągu 2-3 dni roboczych

Wałki rozrządów i wałki pośrednie

Wałek rozrządu jest tym elementem, który w samochodzie odpowiada za właściwą pracę zaworów, czyli za ich prawidłowe otwieranie i zamykanie. Wałek rozrządu bierze również udział w procesie smarowania silnika, a dodatkowo – w niektórych pojazdach – napędza aparat zapłonowy, pompę paliwa, pompę oleju oraz pompę wtryskową.

Wałek pośredni to z kolei część, która bierze udział w procesie przekazywania napędu w skrzyni biegów.

Jak zbudowane są wałki rozrządu?

Wałek rozrządu zbudowany jest zwykle ze specjalnych krzywek. Sposób, w jaki krzywki te się poruszają, a także ich rozmieszczenie oraz kształt, decyduje o momencie otwarcia i zamknięcia się odpowiednich zaworów. Oprócz krzywek, wałek rozrządu w większości samochodów osobowych posiada również decydujące o jego napędzie zakończenie przednie, czopy łożysk, mimośrody, a w niektórych przypadkach także służące napędzaniu poszczególnych mechanizmów silnika koło zębate.

Dla zmniejszenia wagi lub też by możliwy był przepływ oleju do smarowania łożysk, wałki rozrządu często bywają przewiercane. Ze względu na rozwój technologiczny i wzrost popularności silników posiadających po 4-5 zaworów na cylinder, coraz częściej spotkać można rozgałęzienia dźwigniowe lub nawet dwa wałki rozrządu – jeden dla zaworów ssących, drugi dla wydechowych.

Budowa i rola wałka pośredniego

Wałek pośredni – wraz z wałkiem sprzęgłowym i wałkiem głównym – znajduje się w obudowie skrzyni biegów. Część ta bierze udział w przekazywaniu napędu, który przekazywany jest z osadzonego na wałku sprzęgłowym koła zębatego na koło zębate wałka pośredniego.

Zrób zakupy za 99 zł a Twoje zamówienie wyślemy kurierem bezpłatnie.
Zrób zakupy za 99 zł a Twoje zamówienie wyślemy kurierem bezpłatnie.