Łańcuch rozrządu to element samochodowego układu rozrządu, którego podstawowa rola sprowadza się do umożliwienia dopływu do cylindrów mieszanki paliwowo - powietrznej oraz skuteczne, pełne usunięcie z nich produktów spalania. W zależności od rodzaju silnika, w samochodach występuje pasek lub łańcuch – łańcuch rozrządu często montuje się w silnikach, które cechuje duża pojemność skokowa.
Łańcuchy rozrządu umieszcza się w specjalnej obudowie, gdzie łańcuch jest odpowiednio smarowany olejem silnikowym. Łańcuchy rozrządu to elementy stosunkowo trwałe – wymianę tych podzespołów zaleca się dopiero po przejechaniu 250-300 tys. kilometrów. Nie jest to jednak sztywna reguła, bo zdarza się, że łańcuchy rozrządu ulegają przedwczesnemu zużyciu np. już po przejechaniu zaledwie 90 tys. km.
Rola układu rozrządu jest na tyle istotna, że zawsze podczas okresowej kontroli pojazdu, zaleca się sprawdzenie jego stanu. Bada się przede wszystkim rozciągnięcie łańcucha rozrządu i stan ślizgów łańcucha rozrządu. W przypadku zużycia którejś z tych części zaleca się jak najszybszą wymianę, by uniknąć m.in. gruntownego remontu silnika.
Prócz ślizgów łańcuchów rozrządu trzeba sprawdzić także stan prowadnic. Prowadnice łańcuchów rozrządu odpowiadają za odpowiednie napięcie oraz osadzenie łańcucha w układzie. Im gorszy ich stan tym większe prawdopodobieństwo zerwania się łańcucha np. z powodu jego złego napięcia lub nieprawidłowego umiejscowienia.
Ślizgi i prowadnice łańcuchów rozrządu w Ucando
Pośród bogatej oferty ślizgów łańcuchów rozrządu i prowadnic łańcuchów rozrządu znajdziecie podzespoły zamienne od najlepszych marek. Współpracujemy m.in. z firmami Febi, SWAG i Ruville, których części zamienne to gwarancja trwałości i funkcjonalności na najwyższym, światowym poziomie.