Układ rozrządu steruje najważniejszymi elementami jednostki napędowej. Każdy silnik tłokowy posiada rozrząd, bez którego napędzenie pojazdu byłoby niemożliwe. Rozrząd samochodowy to złożony mechanizm wymagający szczególnej opieki serwisowej. Wszelkie zaniedbania powodują poważne, często kosztowne w naprawie uszkodzenia silnika.
We współczesnych silnikach czterosuwowych montuje się trzy podstawowe rodzaje rozrządu: OHV (Overhead Valve - rozrząd górnozaworowy popychaczowy), OHC (Overhead Camshaft - rozrząd górnozaworowy z wałkiem w głowicy) oraz DOHC (Double Overhead Camshaft - rozrząd górnozaworowy z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy).
Rozrząd samochodowy odpowiada za sterowanie zaworami, które z kolei dbają o prawidłowy przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej przez cylindry i późniejsze opróżnianie ich z gazów spalinowych. Zawory są sterowane za pomocą wałka (lub wałków) rozrządu, który jest zintegrowany z wałem korbowym silnika tzw. napędem rozrządu. Obraca się on dokładnie z dwa razy mniejszą prędkością od tej, z jaką porusza się wał napędowy. Rozrząd może być napędzany za pomocą: kół zębatych, łańcucha rozrządu, kół zębatych i łańcucha, paska rozrządu, paska i łańcucha rozrządu lub paska rozrządu pracującego w oleju.
Substancje chemiczne niezbędne do prawidłowego działania pojazdu, takie jak olej silnikowy, chłodziwo czy paliwo, mogą powodować nieodwracalne uszkodzenia najważniejszych elementów i podzespołów silnika, takich np. paskowy układ rozrządu. Dlatego też w każdej jednostce napędowej z paskiem rozrządu montowana jest osłona rozrządu.
Obudowa rozrządu pełni w silniku kilka znaczących funkcji. Podstawowe zadanie to ochrona paska rozrządu przed wszelkimi zanieczyszczeniami, które dostają się podczas jazdy do komory silnika, i które mogą powodować ześlizgnięcie się paska lub jego uszkodzenie. Osłona paska rozrządu stosowana jest również w celu ochrony jednostki napędowej przed brudem, który może się przedostawać do jej osprzętu. Pamiętajmy, że wszelkie zanieczyszczenia mogą utrudnić pracę silnika, a nawet go uszkodzić.
Brud i inne zanieczyszczenia na kołach zębatych mogą powodować także problemy z tzw. niewspółpłaszczyznowością. W momencie, gdy żwir lub inny drobny materiał ubija się w rowkach koła pasowego, następuje wypychanie paska z koła pasowego, co w konsekwencji niszczy materiał, prowadząc do uszkodzenia paska lub jego całkowitego zerwania. Niewspółpłaszczyznowość może poważnie utrudnić prawidłowe działanie układu rozrządu, powodując zwiększenie siły nacisku na pasek, nierównomierne zużycie zębów i powierzchni między nimi, a także nadmierny hałas.
Najlepszym sposobem na ochronę napędu paska synchronicznego przed dostaniem się do niego niepożądanych elementów jest zamontowanie osłony rozrządu. To ona zapewnia bezpieczeństwo nie tylko dla układu paska rozrządu, ale i dla całej jednostki napędowej.
W UCANDO znajdziesz bardzo dobrej jakości i przy tym tanie obudowy rozrządu samochodowego, które dostarczane są przez najlepszych producentów osprzętu silnikowego na świecie. Wszystkie dostępne części w sklepie są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy najlepszą relację ceny do jakości oferowanych produktów.
Zapraszamy do UCANDO po osłony rozrządu najlepszych światowych producentów. Gwarantujemy fachowe wsparcie techniczne, najniższe ceny na rynku, olbrzymi wybór asortymentowy oraz szybką realizację zamówienia.