Jeszcze nie tak dawno temu samochodowy układ paliwowy był stosunkowo mało skomplikowany. Zbiornik paliwa umieszczany na silnikiem zasilał gaźnik spływającym z niego pod własnym ciężarem paliwem. Niestety, takie rozwiązanie bywało częstym zagrożeniem dla całej konstrukcji pojazdu, ponieważ nawet najmniejsza nieszczelność rurki doprowadzającej paliwo mogła doprowadzić do pożaru samochodu. Obecnie układ paliwowy jest o wiele bardziej skomplikowany, ale przy tym bezpieczniejszy. Dzisiejsze samochodowe przewody paliwowe znacznie zwiększyły swoją długość, a także poprawiła się ich jakość.
Współczesne przewody paliwowe to elementy poddawane ścisłemu nadzorowi produkcyjnemu. Zanim trafią one na pierwszy montaż fabryczny lub jako motoryzacyjne części zamienne, muszą przejść szereg wymagających prób jakościowych i wytrzymałościowych i uzyskać odpowiednie atesty. Dzisiejszy przewód do paliwa musi zostać właściwie przystosowany do kontaktu z substancjami chemicznymi, zwłaszcza tymi znajdującymi się w paliwie. Dodatkowo musi być wykonany z wykorzystaniem materiałów nieelektryzujących się. Uzyskanie odpowiednich atestów obejmuje nie tylko przewody paliwowe, ale również elementy wykorzystywane do ich montażu, a więc wszelkiego rodzaju zaciski czy obejmy.
Wyróżnić można trzy podstawowe rodzaje przewodów paliwowych w samochodzie ze względu na materiał użyty do ich produkcji. Jest to przewód paliwowy metalowy, plastikowy oraz gumowy. Przewody metalowe są najczęściej montowane pod płytą podłogową auta, czyli tam, gdzie istnieje największe ryzyko uszkodzeń mechanicznych. Plastikowe przewody paliwowe stosuje się w innych miejscach niż podwozie auta, a ich specyfika pozwala na niwelowanie drgań całej instalacji paliwowej, wywołanych pracą jednostki napędowej lub nierównościami drogowymi. Przewody paliwowe gumowe montuje się wraz ze specjalnymi wzmocnieniami, mającymi postać stalowych koszulek siatkowych.
Najistotniejszą kwestią w przypadku przewodów paliwowych jest oczywiście ich szczelność. Szczególne znaczenie ma to w przypadku jednostek napędowych wyposażonych we wtrysk paliwa. Każde mikro nieszczelności przewodów paliwowych, które nie generują nawet śladowych wycieków, mogą prowadzić do zasysania powietrza i zapowietrzenia układu, w tym mechanizmu wtryskowego. Nieszczelności mogą powstawać w różnych miejscach, jednak najczęściej dotyczą one punktów podłączeń przewodów do elementów współpracujących z nimi, jak np. zbiornik paliwa, gaźnik czy pompa paliwa. Niekiedy przewód paliwowy przeciera się w miejscu, w którym styka się karoserią lub metalowymi elementami. Nieszczelne lub uszkodzone przewody paliwa w samochodzie należy wymienić na nowe.
Dostępne w UCANDO tanie przewody paliwowe to najlepszej jakości elementy układu paliwowego, pochodzące wyłącznie od sprawdzonych i godnych zaufania producentów. Oferujemy przewody paliwowe metalowe, plastikowe oraz gumowe o różnej długości oraz średnicy.
UCANDO to najwyższej klasy produkty samochodowe oferujące najlepszą relację jakości do ceny. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą asortymentową sklepu!