Filtr paliwowy w samochodzie jest odpowiedzialny za podawanie do jednostki napędowej czystego paliwa, czyli paliwa nie zawierającego żadnych zanieczyszczeń. Wielu kierowców zapomina jednak o regularnej wymianie tego elementu. Co gorsza, wielu z nich szuka za wszelką cenę oszczędności podczas takiej wymiany, montując filtry bardzo słabej jakości. Wcześniej, czy później to się na nich zemści.
Filtr paliwowy to element tworzony najczęściej z blachy odpornej na korozję oraz uszkodzenia mechaniczne. Najczęściej filtr tego typu montowany jest w okolicy kielichów kolumn McPhersona lub ewentualnie w pobliżu ściany grodziowej komory silnika. W przypadku samochodów starszego typu obudowa filtra paliwa może się znaleźć pod spodem pojazdu, wzdłuż przewodów paliwowych lub w okolicach samego zbiornika paliwa.
Głównym zadaniem filtra jest, oczywiście, oczyszczanie paliwa. Filtrowaniu poddawana jest zarówno benzyna, jak i olej napędowy, choć zanieczyszczenia w paliwie groźniejsze są dla silników wysokoprężnych. Filtr paliwowy jest w stanie efektywnie wyłapywać zanieczyszczenia stałe (piasek, iły, rdza, cząstki metali), wodę powstałą z pary wodnej czy też cząsteczki żywiczne powstałe w wyniku utleniania oleju napędowego.
Filtr paliwa powinien być wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Jest to zazwyczaj limit od 30 000 do 60 000 km. Niektóre japońskie koncerny samochodowe podają limit nawet do 120 000 przejechanych kilometrów. Należy jednak pamiętać, że filtr paliwa wykonuje swoją pracę nawet w trakcie stania w korku. W związku z tym wielu właścicieli jednostek wysokoprężnych decyduje się na wymianę filtra przynajmniej raz do roku. Zalecane jest, by robić to przed okresem zimowym, aby w filtrze nie zgromadziła się woda, która po zamarznięciu uniemożliwiałaby rozruch silnika.
Najczęstszym i najbardziej charakterystycznym objawem zapchanego filtra paliwa jest spadek mocy jednostki napędowej lub problem z jej uruchomieniem. Pojawia się również większe spalanie oraz wyczuwalny jest brzydki zapach oleju, a niekiedy również dym z rury wydechowej. Objawy nasilają się wraz ze wzrostem ilości zanieczyszczeń w paliwie. Zbyt duża ich ilość może spowodować poważne awarie silnika, w tym m.in. uszkodzenie wtryskiwaczy, pompy wysokiego ciśnienia lub tłoków, korozję silnika czy zapowietrzenie układu paliwowego.
Obudowę filtra paliwa, jak i sam filtr, należy dobierać pod określony model auta. Pod uwagę należy brać typ silnika, warunki jego eksploatacji oraz rodzaj układu wtryskowego. Jeśli dobrane zostaną niewłaściwe części, w konsekwencji mogą nas czekać drogie i czasochłonne naprawy jednostki napędowej.
Jeżeli interesuje Cię dobrej jakości obudowa filtra paliwa, w UCANDO znajdziesz wszystkie niezbędne części do samochodowych układów paliwowych. Wszystkie dostępne elementy są fabrycznie nowe i zostały objęte gwarancją producenta. Filtr paliwowy w UCANDO to najwyższa jakość w najniższej cenie!
Zapraszamy do UCANDO po tanie obudowy filtrów paliwa! Zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną, najniższe ceny na rynku oraz natychmiastową realizację zamówienia.