Regulator ciśnienia paliwa to niewielkie, lecz niezwykle istotne urządzenie dla całego układu zasilania paliwem. Jego podstawowym zadaniem jest dostosowanie ciśnienia paliwa do podciśnienia, które w danej chwili panuje w kolektorze ssącym. Awaria regulatora powoduje dość poważne konsekwencje dotyczące zarówno układu wtryskowego, jak i wydechowego.
Zawór ciśnienia paliwa jest ważnym elementem układu wtryskowego, który bezpośrednio współpracuje z kolektorem ssącym. Jest to zawór membranowy o cylindrycznym kształcie, który składa się z metalowej obudowy i znajdującego się w niej uzwojenia, rdzenia elektromagnesu oraz kulki zaworu.
Doprowadzane pod ciśnieniem benzyna trafia na zawór regulacji ciśnienia paliwa. W momencie, gdy ciśnienie przekroczy ustaloną wartość, zawór zostaje otwarty, a niespalona benzyna trafia z powrotem do baku. Dzięki temu udaje się zachować niezmienną różnicę pomiędzy ciśnieniem bezwzględnym w kolektorze dolotowym, a ciśnieniem paliwa w obwodzie zasilania.
Poprzez tłumik pulsacji ciśnienia paliwa benzyna jest dawkowana niezależnie od chwilowego ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym. Regulator ciśnienia paliwa zapobiega również powstawaniu z oparów benzyny pęcherzyków w przewodach paliwowych gorącego silnika.
Regulator ciśnienia paliwa w silniku benzynowym charakteryzuje się do wysoką żywotnością i trwałością. Jednak i on ma swoje eksploatacyjne granice. Szacuje się wytrzymałość regulatora na poziomie 200 – 250 tys. km przebiegu.
Uszkodzony regulator lub tłumik pulsacji ciśnienia pompy to dość poważne perturbacje dla układu wtryskowego i dla wydajności układu wydechowego. Najczęstszym winowajcą są zanieczyszczenia, które dostały się do układu paliwowego. Wystarczy odrobina piasku, aby doprowadzić do zatarcia regulatora.
Objawami awarii regulatora ciśnienia paliwa może być charakterystyczny zapach niespalonego paliwa, znaczna utrata mocy jednostki napędowej, utrudnione uruchomienie zarówno zimnego, jak i ciepłego silnika czy też paląca się kontrolka układu wtryskowego. Niereagowanie na uszkodzenie regulatora ciśnienia paliwa może być przyczyną poważnej awarii katalizatora, co z kolei wiąże się z dużymi wymiany tego podzespołu. Niestety podobne objawy mogą występować przy awarii pompy paliwa, pompy wtryskowej lub w przypadku zatkanego filtra paliwa.
Powyższe awarie regulatora ciśnienia paliwa dotyczą nie tylko jednostek benzynowych, ale również silników diesla, a ich powodem, oprócz tych wymienionych wcześniej mogą być także nieprawidłowo wykonane naprawy. Regulatory ciśnienia paliwa nie są naprawialne, co oznacza, że w przypadku ich awarii możliwa jest jedynie wymiana zepsutego elementu na nowy.
Sklep UCANDO oferuje najwyższej klasy zawór ciśnienia paliwa oraz tłumik pulsacji ciśnienia paliwa w najniższej rynkowej cenie. Wszystkie dostępne produkty są fabrycznie nowe i zostały objęte gwarancją producenta.
Zapraszamy do UCANDO po zawór regulacji ciśnienia paliwa. Gwarantujemy fachową pomoc techniczną, najniższe ceny na rynku, olbrzymi wybór asortymentowy i szybką realizację zamówienia.