Rozwój technologiczny spowodował, że jednostki napędowe stały się o wiele lżejsze, mocniejsze i bardziej wydajne. W wyniku tej ewolucji standardowe tłumiki drgań przestały spełniać swoją funkcję i nie były już wystarczającym rozwiązaniem dla współczesnych silników samochodowych. Stworzono więc dwumasowe koło zamachowe. Sprzęgło z kołem dwumasowym to elementy układu przeniesienia napędu, z których to właśnie koło odpowiada za tłumienie drgań, jakie generuje podczas swej pracy jednostka napędowa.
Jeszcze kilkadziesiąt lat temu praktycznie wszystkie samochody posiadały sztywne koła zamachowe. Wraz z szybkim rozwojem jednostek napędowych producenci samochodowi zostali zmuszeni do wynalezienia i zastosowania innowacji w postaci kół zamachowych dwumasowych. Głównym powodem takiej modyfikacji była konieczność efektywnego tłumienia wibracji i drgań generowanych przez silniki, których moment obrotowy był coraz większy (układy napędowe ze sztywnym kołem zamachowym nie były zdolne do przenoszenia chwilowego obciążenia coraz mocniejszych silników).
Zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym rozwiązuje wszystkie problemy współczesnych aut posiadających mocne jednostki napędowe. Praktycznie każdy wyprodukowany na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat silnik, zarówno diesla, jak i benzynowy, jest wyposażony w zamachowe koło dwumasowe.
Koło dwumasowe zbudowane jest z dwóch mas - pierwotnej oraz wtórnej. Część pierwotna zamontowana jest do wału korbowego i najczęściej posiada zębaty wieniec współpracujący z rozrusznikiem. Z kolei część wtórna jest połączona z pierwotną i ułożyskowana za pomocą łożysk osiowych i promieniowych. Pomiędzy obiema masami pracuje tłumik drgań skrętnych, łączący obie masy koła.
Sprzęgło jest elementem eksploatacyjnym, który należy systematycznie serwisować i w razie konieczności wymieniać. Nie ma jednego, konkretnie zalecanego interwału między wymianami sprzęgła. Powinno ono wytrzymać około 100 – 200 tysięcy kilometrów przebiegu. Okres ten może być drastycznie skrócony, ale też znacznie przedłużony, w zależności od stylu jazdy, warunków użytkowania auta czy też konkretnego modelu auta.
Zużyte lub uszkodzone sprzęgło zazwyczaj daje o sobie znać generując dziwne dźwięki podczas pracy, przysparzając trudności podczas wrzucania biegu czy też, w ekstremalnych sytuacjach, kompletnie unieruchamiając samochód. W takiej sytuacji należy jak najszybciej odwiedzić serwis samochodowy. Mechanik najprawdopodobniej zaproponuje do wymiany zestaw sprzęgła z kołem zamachowym. Na elementach przeniesienia napędu nie należy oszczędzać. Warto wymienić kompletny zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym o jak najlepszej jakości. Będziemy mieć spokój z tymi elementami na kolejnych kilkaset tysięcy przejechanych kilometrów.
Jeżeli interesuje Cię sprzęgło z kołem zamachowym sztywnym lub kompletny zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym, w UCANDO mamy wszystko, czego potrzebujesz. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta.
Zapraszamy do UCANDO po wysokiej klasy zestawy sprzęgieł z kołem dwumasowym w najlepszej rynkowej cenie. Zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną, olbrzymi wybór asortymentowy oraz szybką realizację zamówienia.