Pasek klinowy umożliwia przeniesienie napędu z wału korbowego silnika samochodowego na pompę wspomagania, alternator lub sprężarkę układu klimatyzacji. Tworzący przekładnię zestaw rolek pasków klinowych odpowiada nie tylko za prawidłowe prowadzenie paska, ale także za jego odpowiednie ułożenie oraz bezpoślizgową pracę.
Zawsze podczas kontroli paska klinowego lub wielorowkowego należy zwrócić uwagę na stan rolek. Rolki paska klinowego i wielorowkowego powinny obracać się płynnie i nie posiadać żadnych luzów. Ponadto trzeba zwrócić uwagę czy zestaw rolek pracuje w jednej płaszczyźnie oraz czy łożyska rolek nie wydają nietypowych dźwięków. Pozostałe objawy, które powinny wzbudzić u kierowcy niepokój, to nieprawidłowe działanie pompy chłodzenia i wspomagania, a także spadki napięcia w instalacji elektrycznej oraz niedoładowanie akumulatora.
Awaria lub uszkodzenie rolek pasków klinowych i wielorowkowych nie należy do najprzyjemniejszych, bo może doprowadzić do poważniejszej awarii. Spadnięcie paska lub jego całkowite zerwanie z reguły skutkuje całkowitym unieruchomieniem samochodu. Ponadto nie zapominajmy, że od paska zależy także praca pompy cieczy, pompy wspomagania, alternatora i wielu innych. Warto więc zadbać, by zestaw rolek pasków klinowych i wielorowkowych był zawsze w jak najlepszym stanie.