We współczesnych autach wykorzystywane są przede wszystkim układy hamulcowe cierne, a więc hamulce bębnowe oraz tarczowe. Ich konstrukcje znacznie się od siebie różnią. Obecnie to hamulce tarczowe zapewniają efektywniejsze odprowadzanie ciepła oraz lepszą wydajność niż technika bębnowa. Jednak hamulce bębnowe to nadal często wykorzystywane rozwiązanie, zwłaszcza na tylnej osi pojazdu. Jednym z kluczowych ich elementów jest cylinderek hamulcowy, którego usterka w zasadzie powoduje awarie całego układu hamulcowego.
Hamulec bębnowy w samochodzie składa się przede wszystkim z bębna, który obraca się wraz z kołem. Rozwiązanie to stosuje się głównie na tylnej osi małych samochodów oraz pojazdów jednoosiowych. Hamulce bębnowe charakteryzują się stosunkowo niewielkim ciężarem oraz możliwością ich szczelnego zabezpieczenia przed szkodliwym oddziaływaniem czynników zewnętrznych. Ich niekwestionowaną zaletą jest duża wytrzymałość oraz skuteczne hamowanie niewymagające użycia dużej siły do wytracania prędkości. W hamulcach bębnowych znajduje się zazwyczaj hydrauliczny rozpieracz szczęk, czyli niewielki cylinderek hamulcowy, zawierający płyn hamulcowy. Jest on najczęściej wykonany z aluminium lub żeliwa.
Cylinderek hamulcowy jest elementem układu hamulcowego bębnowego, który dociska szczęki hamulcowe do wewnętrznych powierzchni bębnów. Uszkodzony cylinderek powoduje spadek ciśnienia płynu w układzie oraz jego wydostanie się na okładziny cierne.
Do wymiany tego elementu niezbędny będzie dobrej jakości zestaw naprawczy cylinderka hamulcowego. Należy zdjąć koła samochodu, wypiąć szczęki hamulcowe, odkręcić przewody, a na samym końcu zdemontować cylinderek. Montaż nowych elementów wykonuje się analogicznie jednak w odwrotnej kolejności, a po zakończeniu naprawy cały układ należy odpowietrzyć. Warto przy okazji przeczyścić cały układ hamulcowy, sprawdzić grubość okładzin na szczękach hamulcowych oraz stan techniczny samych bębnów. Zaleca się wymianę cylinderków parami, gdyż mają one zbliżoną żywotność.
Objawem awarii cylinderka hamulcowego jest zazwyczaj szuranie przy zwolnionym pedale. Zarówno samochodowy cylinderek hamulcowy przedni, jak i tylni jest odpowiedzialny za dociskanie klocków do obracającej się tarczy hamulcowej, i wytworzenie tym samym siły tarcia. Cylinderek hamulcowy może ulec zapieczeniu na skutek np. zmiany temperatury, nagromadzeniu się osadów lub/i postępującej korozji. Wówczas taki element nie odchodzi od tarczy, pozostając cały czas dociśnięty, co generuje dźwięk szurania.
W UCANDO znajdziesz profesjonalne zestawy naprawcze cylinderków hamulcowych sprowadzane od najlepszych na świecie producentów elementów układów hamulcowych. Wszystkie oferowane w sklepie produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zakupy w UCANDO to najlepsza relacja ceny do jakości!
Zapraszamy do UCANDO po najtańsze i zarazem najlepsze cylinderki hamulcowe do samochodu! Gwarantujemy profesjonalną pomoc techniczną, olbrzymi wybór asortymentowy oraz natychmiastową realizację zamówienia.