Powodem zbyt szybkiego zanikania płynu do spryskiwaczy może być nieszczelność układu spryskiwaczy. Przed wyjazdem do mechanika lub autoryzowanego serwisu warto samemu dokonać wstępnej diagnozy. Dobrze będzie więc unieść maskę samochodu i dokładnie sprawdzić stan zbiorniczka spryskiwaczy oraz przewodów spryskiwacza, bo nierzadko to one będą odpowiedzialne za ubytki płynu.
Najczęściej dochodzi do uszkodzenia zaledwie uszczelki, która znajduje się pod zbiornikiem spryskiwacza. Bardzo często więc kończy się na tym, że nie trzeba przeglądać ofert zbiorników spryskiwacza, a wystarczy w zasadzie wymienić uszczelkę, co jest ponadto bardzo proste i nie wymaga pomocy warsztatu. Niestety zdarza się, że problem zbiorników płynu do spryskiwacza dotyczy ich uszkodzenia.
W przypadku większości samochodów zbiorniki płynu do spryskiwacza montuje się w nadkolu. Zdarza się, że dostęp do niego jest trudny i może niekiedy wymagać demontażu koła. Do najczęstszych usterek zbiorników płynu do spryskiwacza zalicza się uszkodzenia mechaniczne – np. powstanie na skutek uderzenia kamieniem dziury. W takich przypadkach zbiornik spryskiwacza należy wymienić na nowy.
Jeżeli nie ma wycieku w zbiorniku, usterki należy szukać w przewodach płynu spryskiwacza. Do ich uszkodzenia dochodzi głównie na skutek ruchomości tego elementu – przewody płynu spryskiwacza narażone są na zagięcia, które prowadzą z kolei do powstawania przetarć i drobnych dziur. Naprawy można dokonać przy pomocy izolacji lub wymienić przewody płynu spryskiwacza na nowe, które można zakupić w Ucando.pl