Każda, nawet najmniejsza, część auta do czegoś służy i pełni jakąś funkcję, wpływającą na działanie całego pojazdu. Jeżeli którykolwiek z elementów ulegnie uszkodzeniu, bez względu na to, czy będzie to zawór sterujący czy przełącznik zamknięcia różnicowego, samochód może bardzo szybko odmówić posłuszeństwa.
Spośród wszystkich znajdujących się na pokładzie samochodu zaworów, najważniejsze funkcje pełnią zawory silnikowe, w tym zawór przełączający. Pomimo prostej budowy oraz zasady działania, odpowiadają one za realizację procesów, bez których jednostka napędowa nie byłaby w stanie prawidłowo pracować.
Zawory sterujące w silniku można podzielić na dwie podstawowe grupy:
Zawory pracują cały czas wraz z pracą jednostki napędowej, dlatego też muszą być one wytrzymałe i odporne na trudne warunki oraz duże przeciążenia. Zawory sterujące silnika wytwarza się przede wszystkim ze stopów stali, dostosowanych do warunków pracy konkretnego modelu jednostki napędowej. Zazwyczaj używa się stali chromowo-krzemowej, a w przypadku szybkoobrotowych silników, które są bardziej obciążone cieplnie, wykorzystywana jest stal austenityczna o dodatkowej odporności na korozję oraz o wysokiej plastyczności.
Zawory przełączające znajdujące się w silniku zbudowane są najczęściej z dwóch podstawowych części. Pierwszą z nich jest talerzyk, nazywany też grzybkiem (uszczelnia on wnętrze cylindra i kieruje przepływem powietrza). Jest on zazwyczaj wykonywany jest ze stali żaroodpornej. Na obwodzie talerzyka znajduje się uszczelniająca przylgnia zaworu. Talerzyk jest połączony z drugim kluczowym elementem - trzonkiem, który odprowadza ciepło z talerzyka.
Najczęstszą awarią zaworów silnikowych jest ich wygięcie oraz utrata szczelności. Zazwyczaj dochodzi do tego, gdy otwarty zawór zostaje uderzony przez tłok. Do rozszczelnienia może dojść również na skutek nadmiernej eksploatacji.
Przełącznik zamknięcia różnicowego - element instalacji elektrycznej pełniący funkcję ochronną. Jego zadaniem jest wyłączenie zasilania w momencie, gdy prąd wchodzący do danego obwodu będzie inny niż prąd wychodzący.
Zawór powietrza wtórnego - zapobiega uszkodzeniom pompy powietrza wtórnego, do jakich może dojść na skutek oddziaływania spalin, kondensatu i zwiększonego ciśnienia w układzie wydechowym (np. przerwy w zapłonie). Wyłączany zawór powietrza wtórnego służy do tego, aby powietrze wtórne doprowadzane było do kolektora wydechowego wyłącznie w fazie rozruchu na zimno.
Zawór recyrkulacji (EGR) – służy do regulacji ilości spalin, które trafiają z powrotem do kolektora dolotowego, gdzie następnie ponownie są zasysane do komory spalania silnika.
Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania - reguluje poziom przepływu powietrza trafiającego do turbosprężarki.
Sklep UCANDO to szeroki wybór zaworów sterujących silnika w przystępnej cenie. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy najlepszą relację ceny do jakości oferowanych produktów.
Zapraszamy do UCANDO po zawory przełączające w doskonałej cenie. Gwarantujemy fachową pomoc techniczną, szeroki wybór części i szybką realizację zamówienia.