MIKOŁAJKI -10% zniżki na części
Do końca promocji pozostało:
0 0 0 0
5 5 5 5
4 4 4 4
9 9 9 9
3 3 3
8 8 8

Hamulce

160526
-10%

Zawory hamulców i odpowietrzniki

Układ hamulcowy to z punktu widzenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym jeden z najważniejszych systemów w samochodzie. Niesprawność układu hamulcowego to już nie drobna usterka, lecz poważne niebezpieczeństwo dla życia i zdrowia kierującego. Jedną z groźniejszych awarii układu hamulcowego jest jego zapowietrzenie się. Można, a nawet trzeba ją natychmiast usunąć, wykorzystując w tym celu odpowietrznik hamulców.

Zapowietrzenie układu hamulcowego w samochodzie

Zapowietrzenie układu hamulcowego można łatwo zdiagnozować. W sytuacji, gdy pedał hamulca jest zbyt miękki, mamy wówczas do czynienia z zapowietrzeniem. Aby uzyskać całkowitą pewność, że doszło do zapowietrzenia, należy kilkukrotnie, dość szybko i energicznie nacisnąć na miękki pedał hamulca i jeżeli po kolejnym naciśnięciu nagle stanie się dużo twardszy, to można być pewnym, że doszło do zapowietrzenia układu. Ten sam test na wyłączonym silniku pozwoli nam sprawdzić stan pompy hamulcowej (wraz z zapowietrzeniem może dojść do uszkodzenia pompy). Jeśli po takim kilkukrotnym naciśnięciu na pedał hamulca, nie czujemy, aby twardniał lub co gorsza nie wraca do poprzedniej pozycji, to mamy również pewność, że doszło do awarii pompy hamulcowej. Jeżeli pedał hamulca zapada się bardzo głęboko, wówczas awaria jest najprawdopodobniej poważna.

Odpowietrzenie hamulców to, mówiąc najprościej, wypchnięcie z układu pęcherzyków powietrza, które uniemożliwiają hamowanie. Taką czynność można wykonać samodzielnie w prostych konstrukcyjnie samochodach, używając odpowiednich narzędzi oraz wykorzystując odpowietrzniki hamulcowe zamontowane w układzie. W najnowszych modelach aut konieczne będzie zastosowanie komputera serwisowego.

Odpowietrzanie układu hamulcowego

Powietrze dostaje się do układu hamulcowego nie tylko na skutek jego rozszczelnienia. Jedną z przyczyn może być również niski poziom płynu hamulcowego lub gdy ulegnie on przegrzaniu. W sytuacji, gdy płyn nie był długo wymieniany, a układ dostanie wysokiej temperatury (np. na skutek intensywnego hamowania), może dojść do jego zagotowania i pojawienia się w nim pęcherzyków powietrza.

Odpowietrzanie należy zacząć od koła najbardziej oddalonego od pompy hamulcowej lub według kolejności wskazanej przez producenta. Przed rozpoczęciem odpowietrzania należy odkręcić korek od zbiorniczka płynu hamulcowego (uzupełnić poziom płynu do maksimum, jeżeli to konieczne).

Odpowietrznik (zawór hamulców) należy odkręcić w taki sposób, aby możliwe było wypłynięcie niedużych ilości płynu hamulcowego (ok. pół obrotu). Warto założyć na odpowietrznik hamulców kawałek gumowego, przeźroczystego wężyka, dzięki któremu możliwe będzie obserwowanie płynu.

Po otwarciu odpowietrzającego zaworu hamulców należy obserwować płyn. W momencie, gdy zacznie on płynąć bez pęcherzyków powietrza (w wężyku) lub po prostu w sposób ciągły, regularnie (bez wężyka), wówczas należy zakręcić odpowietrznik. Jeżeli cały proces można przeprowadzić w dwie osoby, można wtedy zastosować starą metodę pompowania hamulca.

Popularni producenci odpowietrzników hamulcowych

Sklep UCANDO oferuje najlepsze na rynku odpowietrzniki układów hamulcowych w najniższej cenie. Wszystkie części pochodzą od renomowanych producentów elementów samochodowych układów hamulcowych i są objęte gwarancją producencką. Części UCANDO to najlepsza relacja ceny do jakości.

Powiązane kategorie produktowe

Zapraszamy do UCANDO po wydajny zawór hamulcowy hydrauliczny oraz tanie serwo hamulca! Gwarantujemy fachową pomoc techniczną, najniższe ceny na rynku, olbrzymi wybór asortymentowy oraz szybką realizację zamówienia.

Producenci części

Popularne Marki

Dodatkowy rabat -10%
Dodatkowy rabat -10%